Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #15

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-23, 22:37   #941
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Det irriterer meg at SV i Oslo skryter over å ha innført «gratis AKS» til alle, når realiteten er gratis AKS til alle som har fleksible jobber og derfor bare trenger 12 timer i uka. Det er sjelden de med lavest inntekt har de mest fleksible jobbene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 07:18   #942
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Mandag alt. Jeg hadde trengt en søndag til.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 08:39   #943
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mandag alt. Jeg hadde trengt en søndag til.

Dette er den eneste mandagen denne uken, om det hjelper litt .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 09:18   #944
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.461
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Mandag alt. Jeg hadde trengt en søndag til.

Jeg og.

Timar er aktiv nå  
Gammel 04-09-23, 10:11   #945
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.605
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Dette er den eneste mandagen denne uken, om det hjelper litt .

Ikke så mye hjelp for min del i alle fall.
Tirsdagen er enda mye verre.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 10:35   #946
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.909
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg gruffer over at jeg glemte å bestille mer linsevæske da jeg begynte på siste flaske, for det koster over dobbelt så mye i fysisk butikk som på nett.


Og så fant jeg ett av våre tre ekorn død i hagen i morges.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 11:19   #947
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.425
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

At en som ga bort bord og 4 stoler på Finn har angret seg og vil beholde dem. Helt forståelig at det kan skje, men ettersom vi har hatt alt reservert (hun ville at vi skulle hente i morgen) så har vi ikke sett på annet den siste uken. Det var et helt perfekt 90x90 bord til det ikke så store kjøkkenet, men det kunne gjøres større når studenten hadde gjester.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 11:38   #948
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det irriterer meg at SV i Oslo skryter over å ha innført «gratis AKS» til alle, når realiteten er gratis AKS til alle som har fleksible jobber og derfor bare trenger 12 timer i uka. Det er sjelden de med lavest inntekt har de mest fleksible jobbene.

Jeg har ikke AKS-barn, så dette visste jeg ikke. Jeg med-gruffer!

Og så gruffer jeg over Rødts leder som i et tulleintervju med VG sier at for å få mer penger inn i kommunekassa, så skal man ta penger "fra de rike", fordi "det er enormt mye penger i Norge som blir brukt på tull og fjas, som for eksempel privatfly". Det blir så utrolig teit!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 11:38   #949
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.697
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Kundeservicen til TESS.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 14:05   #950
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.244
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg tror jeg må bytt fra sommerdyna til vinterdyna i dag.

Synes det er litt tidlig, men jeg er tufs og forkjølet, og ligger og fryser under dyna midt på dagen.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 14:21   #951
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg har ikke AKS-barn, så dette visste jeg ikke. Jeg med-gruffer!

Jeg har heller ikke det, men jeg måtte sjekke da SV skrev på FB at det er skremmende at Høyre vil at folk skal begynne å betale for AKS. Høyres forslag er at alle med samlet årsinntekt over 2 millioner skal betale for AKS i 3. og 4. klasse, mens resten forblir uendret. Ikke akkurat noen krise, tenkte jeg, og opplevde for første gang å være enig med H enn SV. Noen argumenterte med at H-forslaget vil skape byråkrati, men slik det er utformet nå vil jo familier med høy inntekt og fleksible jobber faktisk ha gratis AKS, mens familier med lav eller middels inntekt og ikke-fleksible jobber må betale. Det er i hvert fall galskap.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 15:45   #952
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.906
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Nav. Svarer ikke på søknad de selv har satt seg 1 måneds frist til å svare, det har nå gått 2 måneder siden jeg leverte søknaden.

De ringer heller ikke opp igjen når jeg ringer de. Ringte de kl 9.10 torsdag, fikk beskjed om at de skal ringe opp innen to arbeidsdager. Vel, ved utgangen av 3. arbeidsdag har de ikke ringt opp igjen

Herlig å igjen være i klypa deres.

Så en overskrift om at de prioriterte folk som var i jobb.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå  
Gammel 04-09-23, 15:49   #953
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.021
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Flyr på do i ett sett. Mine 5 vanlige turer for en dag var unnagjort før 11.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 16:27   #954
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Yngste min gikk ut av aks før sommeren (4.trinn). Vi betalte vel rundt 1100kr for fulltidsplass til henne på slutten.
De som var gratis var to dager i uken i kjernetid (husker ikke klokkeslett nå), i ferie klubber var det type man-tirsdsg 9-15.
Gratis kjernetid har de hatt en stund,fot det ble overført fra barnehagene til Aks rundt da yngste begynte på skolen.
Dette er barnehage og skole i Groruddalen, og hele greia er for at innvandrer barn skulle gå i bhg og Aks, men det kan ikke politikerne si høyt, ble jeg fortalt for mange år siden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 17:09   #955
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har heller ikke det, men jeg måtte sjekke da SV skrev på FB at det er skremmende at Høyre vil at folk skal begynne å betale for AKS. Høyres forslag er at alle med samlet årsinntekt over 2 millioner skal betale for AKS i 3. og 4. klasse, mens resten forblir uendret. Ikke akkurat noen krise, tenkte jeg, og opplevde for første gang å være enig med H enn SV. Noen argumenterte med at H-forslaget vil skape byråkrati, men slik det er utformet nå vil jo familier med høy inntekt og fleksible jobber faktisk ha gratis AKS, mens familier med lav eller middels inntekt og ikke-fleksible jobber må betale. Det er i hvert fall galskap.

Jeg er absolutt for at ting som skolefritidsordning og for den saks skyld barnehage bør være gratis /billig opp til en viss inntektsgrense, og tjener man masse så bør man betale for det. Gratis for alle er ufattelig teit, gratis for de med dårlig råd som trenger det er bra (og jeg er mer grønnblå enn rød i min stemmegiving). Så får det heller bli litt mer byråkrati. Jeg synes det er stappteit at man skal betale det samme for en tjeneste uavhengig av inntekt. Like teit som om man skulle skattet like mye uavhengig av inntekt. Betyr ikke at jeg mener at man skal utjevne inntekter fullstendig ved hjelp av skatt. Jeg mener det er helt ok at noen mennesker tjener mye og sitter igjen med mye, men samfunnet er ikke tjent med at man har en søkkrik overklasse og en fattig underklasse. USA er overhode ikke noe forbilde.

Men valgkampen er tiden for å lyve til høyre og venstre etter beste evne, så forundrer meg ikke at det skjer i alle partier.

Mht politikk så hender det forøvrig støtt og stadig at jeg er enig med noen partier jeg aldri kunne drømt om å stemme på, i enkeltsaker. Så forresten en skikkelig fin sak på nrk der politikere ble oppfordret til å skryte av en meningsmotstander politisk, type pass it forward. Tror det er en øvelse mange kunne ha godt av.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 17:19   #956
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Når det gjelder Aks så mener jeg det er inntektregulert, om samlet årsinntekt er under enn viss sum fikk man det billigere. Det var gradert. Mulig jrg husker feil altså for oss var det aldri aktuelt så jeg leste det ikke så nøye.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 17:22   #957
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.226
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Når det gjelder Aks så mener jeg det er inntektregulert, om samlet årsinntekt er under enn viss sum fikk man det billigere. Det var gradert. Mulig jrg husker feil altså for oss var det aldri aktuelt så jeg leste det ikke så nøye.

Ja, det er inntektsregulert, men ser ut til at inntekten må være temmelig lav før det slår inn: https://www.oslo.kommune.no/skole-og...etaling/#toc-1

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 17:26   #958
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Jeg er absolutt for å gi gratis barnehage og skolefritidsordning til innvandrere som et tiltak for integrering. Folk som sutrer urettfeigt og innvandrere får alt i fanget kan ta seg en bolle - det er de samme som klager over dårlig integrerte innvandrere. Men selvfølgelig bør blendahvite familier med lav inntekt få samme tilbudet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 18:00   #959
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.787
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #15

I Groruddalen med gratis kjernetid for bhg tidligere og nå Aks gjelder/gjaldt det alle barn i en viss alder.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-09-23, 19:13   #960
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #15

Noen tiltak bør være universelle, ellers sliter man også med å rettferdiggjøre dem for de som har mest midler og mest makt. I tillegg føles det utleverende å måtte levere fra seg dokumentasjon på (manglende) inntekt til AKS-lederen (vet ikke om man fremdeles gjør det, eller sender det et sted sentralt, men jeg måtte det). Og til sist vil folk som har rett på et tilbud kanskje gå glipp av det dersom de ikke vet/forstå at de har rett på det. Det er ingen tvil om at AKS er et viktig tiltak for å utjevne sosiale forskjeller i Oslo, så derfor er jeg for gratis heldagsskole for alle barn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no