Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

ØYA av Victoria Hislop

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 20:56   #21
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.945
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg synes at historien om hvordan det artet seg å være spedalsk, og å bli sendt til en slik koloni, er svært fascinerende og gjør stort inntrykk. Jeg har aldri før skjenket det noen tanke, spedalske har jeg bare hørt om i kristendomsundervisningen som slett ikke har gjort noe inntrykk på meg. Det å bli forvist for livstid (selv om det endret seg), det å se at løsningen kanskje var på vei, det å få reise til land igjen men ikke finne veien tilbake til samfunnet.

Utover det synes jeg kjærlighetsintrigene som rammer inn det hele ikke er annet enn akkurat det - en fiktiv ramme rundt fakta som de fleste ikke kjenner fra før.

Jeg hører boka fra cd, det er Gisken Armand som leser. Hun har en sukkersøt stemme og uttale som delvis ødelegger historien, synes jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 20:59   #22
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Denne skal jeg kjøpe til min litteraurfrelste vennine til jul.
Takk for tips!

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 22:00   #23
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ØYA av Victoria Hislop

Jeg syns den var helt herlig, og har begynt å lese den for andre gang.. Kjærlighetshistoriene husker jeg ikke så mye av. I hvertfall ikke den siste. Det er så mye annet bra. Ellers vil jeg anbefale BOKEN Correllis mandolin. Ikke filmen. Filmen er grei nok. Boken er en perle. Handler om Hellas den også. Og litt om italienere.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no