Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-20, 10:09   #141
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Så mange altså. Syns jeg fant veldig mange med manuelt da jeg søkte forrige dagen. Men det sier kanskje noe om hvor mange biler som er til salgs.
Bruker mine til de er oppbrukt og en evt tilleggsbil vil være en liten billig en.

Da jeg vurderte ny bruktbil for en liten stund siden, så var det flest med manuelt i den prisklassen og det området jeg søkte.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 10:17   #142
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Ungene får øvelseskjøre med den bilen vi har, og vi har elbil med automat. Sånn er det bare.

Om de velger å ta lappen på manuell eller automat får de finne ut av selv, men jeg tenker at å bare ta med automat er et helt greit valg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 10:18   #143
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Så mange altså. Syns jeg fant veldig mange med manuelt da jeg søkte forrige dagen. Men det sier kanskje noe om hvor mange biler som er til salgs.
Bruker mine til de er oppbrukt og en evt tilleggsbil vil være en liten billig en.

Jeg tar høyde for at jeg kan ha hørt feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 10:52   #144
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Gutten vår øvelseskjører med bil med automatgir og elbil.
Han planlegger å ta lappen på automat.
Så får han eventuelt ta den på manuelt om det skulle bli behov.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 11:18   #145
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Herremannen kjørte opp med manuelt gir. Vi har ingen biler med manuelt gir i familien til øvelseskjøring, så det lærte han på kjøreskolen. Han tok det med en gang, og siden han bor hjemme og kjørte privat hele tida, hadde han god kjørerutine og brukte ikke flere kjøretimer av den grunn. Bare noen få utover det obligatoriske, og sto ved første oppkjøring.

Det tenker jeg også. At de ikke øvelseskjører privat med manuelt gir betyr jo ikke at de ikke lærer det. Opplæringen foregår jo på kjøreskolen, det man gjør hjemme er bare mengdetrening.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 11:35   #146
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vår kjører opp med manuelt gir selv om vi kun har automat hjemme. Han ønsker å kjøpe seg bil selv og tror ikke han har råd til å kjøpe ny bil. Han blir 18 i juni og er kommet til steg 4 eller hva det heter hos kjørelærer. Han har ikke øvet mye hjemme, og synes elbilene våre "går så fort" (de ruller jo lettere selv), men nå når det er bare veier må han prioritere mengdetrening hjemme for trafikkbilde om han skal rekke dette før sommeren.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 12:35   #147
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har inntrykk av at automat er vanlig hos mange som øvelseskjører. Jeg tror de snakker om manuell som noe forferdelig vanskelig i alle fall. Det kan være med å forsterke følelsen av at manuell er mye vanskeligere, har jeg inntrykk av. Da jeg tok lappen var det omtrent bare godt voksne som tok manuell fordi de ikke klarte automat. De forsøkte manuell først og knotet så voldsomt at de måtte gi opp. Nå tror jeg automat er så vanlig at fler opplever manuell som bortimot uoverkommelig.

Tror du har rett i det, og jeg gjenkjenner det der med at bare gamle kjerringer kjørte opp til automat før.

Kan ikke se at elbiler har blitt mer vanlig i mitt miljø på den tida som har gått siden tråden startet. Varebiler med firehjulstrekk går fremdeles på diesel, og jeg tror ikke jeg har sett en eneste el-hjemmetjenestebil heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 12:40   #148
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kan ikke se at elbiler har blitt mer vanlig i mitt miljø på den tida som har gått siden tråden startet. Varebiler med firehjulstrekk går fremdeles på diesel, og jeg tror ikke jeg har sett en eneste el-hjemmetjenestebil heller.

Det varierer nok med hvor man bor i landet. I Oslo er det el-hjemmetjenestebiler. Men varebilene er nok fremdeles mest vanlig at går på diesel, men her skjer det ting for tiden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 12:47   #149
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg tenker at det viktig å kjøre opp med manuell hvis man ser for seg å ha en jobb der man må kjøre biler man ikke selv kan velge. Feks hjemmesykepleie, elektriker, anleggsgartner, el.


Hjemmesykepleierne i de fleste byer kjører nå el-biler. Jeg låner innimellom "jobbebil" med gir på jobb, men det er en ti år gammel sak. Har ikke landet på om vi klarer å ta opplæring på manuell giring med eldste, ettersom vi ikke har tilgang til bil med manuelt gir for øvelseskjøring. Men innser at det skal mye til for at det blir virkelig nødvendig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 12:52   #150
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vår kjører opp med manuelt gir selv om vi kun har automat hjemme. Han ønsker å kjøpe seg bil selv og tror ikke han har råd til å kjøpe ny bil. Han blir 18 i juni og er kommet til steg 4 eller hva det heter hos kjørelærer. Han har ikke øvet mye hjemme, og synes elbilene våre "går så fort" (de ruller jo lettere selv), men nå når det er bare veier må han prioritere mengdetrening hjemme for trafikkbilde om han skal rekke dette før sommeren.

Hva mener du med «ruller lettere»? Jeg opplever det motsatte, at elbilene må man jo tråkke på gassen på, og når man slipper, bremser bilen, den ruller ikke videre (selv om jeg tror man kan stille inn slik at den gjør det),

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 12:54   #151
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Kan ikke se at elbiler har blitt mer vanlig i mitt miljø på den tida som har gått siden tråden startet. Varebiler med firehjulstrekk går fremdeles på diesel, og jeg tror ikke jeg har sett en eneste el-hjemmetjenestebil heller.

Klassequizen i Rogaland hadde følgende spørsmål forrige uke: Hvilket bilmerke var det mest solgte i Norge i 2019? Svaret var Tesla. Da ble til og med jeg sjokkert, og jeg bor i Tesla-land. (Har ikke Tesla selv, da. Derimot en Kia E-Niro som jeg elsker og som kjører lenger enn en Tesla. Og koster det halve. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:11   #152
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg og faren kan kjøre begge deler, men for tiden har vi bare bil med automatgir, så da blir det lærekjørt, og tatt lappen, med det. Skal nok alltid få ordnet med lappen på manuelt gir hvis det noen gang blir behov for det. Sjansen er liten...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:28   #153
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Klassequizen i Rogaland hadde følgende spørsmål forrige uke: Hvilket bilmerke var det mest solgte i Norge i 2019? Svaret var Tesla. Da ble til og med jeg sjokkert, og jeg bor i Tesla-land. (Har ikke Tesla selv, da. Derimot en Kia E-Niro som jeg elsker og som kjører lenger enn en Tesla. Og koster det halve. )

Nesten. Tesla kom på andre plass i 2019 (etter Volkswagen). Når det gjelder enkeltmodeller var Teslas Model 3 den mest solgte. Det er ingen tvil om at de har fått en stor markedsandel.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:31   #154
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Her har begge kjørt opp med manuell, noe jeg ennå synes er det mest fornuftige valget, selv om manuelt sakte men sikkert fades ut. Unge folk kjøper gjerne litt eldre biler, og der er det mye som er manuelt.

Øvelseskjøring startet vi med med elbilen, som da er å sammenligne med automat. Er ikke gir på en elbil, men det blir det samme.

Vi har også i disse årene valgt å ha bil nummer to med manuelt gir, for å kunne gi de den opplæringen også. Nå har eldste bil selv, og den er manuell. Yngste disponerer kun bil nr2, som da også er manuell. Elbilen er ikke til disposisjon, fordi vi har forsikring som ikke dekker unge sjåfører. I tillegg til at verdien på bilen er såpass høy at vi ikke ønsker at han skal komme ut for noe med den.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:40   #155
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nesten. Tesla kom på andre plass i 2019 (etter Volkswagen). Når det gjelder enkeltmodeller var Teslas Model 3 den mest solgte. Det er ingen tvil om at de har fått en stor markedsandel.

Da har jeg en høne å plukke med NRK.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:47   #156
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Vi har automat så frøkna øvelseskjører bare med det. Hun kjører traktor med gir på skolen, men det blir jo ikke helt det samme. Tenker hun kan få øvelseskjøre litt med bestefars bil for å trene litt på giring når vi er hos dem på besøk.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 13:54   #157
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.601
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da har jeg en høne å plukke med NRK.

Skriv et sinnabrev!

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 14:05   #158
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Skriv et sinnabrev!

Hehe. Nei, jeg er altfor glad i lokalen til å gjøre det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 22:06   #159
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hva mener du med «ruller lettere»? Jeg opplever det motsatte, at elbilene må man jo tråkke på gassen på, og når man slipper, bremser bilen, den ruller ikke videre (selv om jeg tror man kan stille inn slik at den gjør det),

Mange elbiler bremser overhodet ikke når man slipper gassen, mens andre er man nesten ikke nødt til å bremse selv i det hele tatt, fordi den bremser ganske mye bare av å lette på gassen. Det er vel mulig å stille inn på de fleste, men ikke alle, tror jeg.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-02-20, 22:15   #160
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?

Jeg har ingen sterke meninger om temaet, men tenker at så lenge det er biler uten automat på veiene er det praktisk å ha sertifikat for det. Men kjøreskoler klarer sikkert helt fint å gi opplæring i giring.

Jeg synes det er gøy å kjøre bil, og liker best å gire selv. Dessuten så mister jeg lett konsentrasjon, og bør nok ha en bil som krever litt av meg. Jeg har hatt bil med automatgir og cruise control, og da glemte jeg innimellom hva jeg egentlig holdt på med.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no