Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Kajakktråden!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-20, 11:37   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kajakktråden!

Vi kom plutselig på at kajakk hadde jo vært fint å ha. Vi reiser mye på steder der det hadde vært topp, men da måtte vi altså hatt en vi kan ha med oss. På taket eller noe.

Og så er det jo en JUNGEL av greier der ute: Enmanns? Tomanns? Jeg har helt angst for det med å rulle rundt og ikke kunne komme opp, og vet at det er kurs der man lærer eksimorulle, men de sier også at det i seg selv ikke er noe man kan stole på. Vi har på ferie padlet i mer åpne kajakker, sånne som man vil ramle ut av om den triller rundt - vil ikke det være bedre for sånn kosepadling?

Jeg er helt forvirret, noen som kan dra en "kajakk for dummies"?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:03   #2
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Kajakktråden!

Jeg leste "konjakktråden". *tusler ut*

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:06   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:10   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Vil du ha kajakk eller kano? For kajakk får du ikke lov til, hvis du ikke kan komme deg ut av eller rundt, der setter jeg ned foten.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:16   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kajakktråden!

Jeg vil ha kano, men det er noe helt annet. Mer puslefart og kos?

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:50   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vil du ha kajakk eller kano? For kajakk får du ikke lov til, hvis du ikke kan komme deg ut av eller rundt, der setter jeg ned foten.

Hvis vi skal ha sånn som man sitter fast i, så må vi på kurs, men ja, jeg har samme uro som deg, og får klaus av å skulle sitte fast i noe der man må basere seg på åndsnærværelse, sterke magemuskler, at man er bevisst og har teknikken inne, for å ikke dø.

Så derfor har jeg lyst på en sånn åpen en. Eller sitte oppå? Hvordan?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:50   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Hyacinth: Har du noen lenker, kanskje?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 15:19   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hyacinth: Har du noen lenker, kanskje?

Det var det, da... men jeg har spurt de i familien som vet dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 15:20   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

https://www.wee.no/seasy-kajakk-tilb...ngle-hvit-bla#

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 15:22   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Ser det sitter et barn i på den på bildet, men våre er ikke for barn, altså.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:25   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kajakktråden!

Kano kunne jeg vurdert. Slett ikke kajakk. Grunnet rulle-greia

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:37   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Vi har to kajakker av typen man sitter oppå, liksom. Elsker dem. De er helt geniale. Jeg ante ikke hvor moro det skulle være. Husker ikke merket i farten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:50   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Jeg har nettopp kjøpt kajakk.

Jeg har hatt glassfiber før og kjøpte plast nå. Jeg vil ikke måtte være så forsiktig med den. Jeg sjekket vekt og prøveløftet - jeg kan løfte en 30 kilos kajakk men det var ikke noe morsomt. Så fikk jeg sterkt anbefalt å kjøpe med ror, det går greit å endre retning med padleåren, men det er ikke like greit å hold stø kurs på tvers av vind og strøm.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 12:50   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Det finnes jo kajakker som ikke er sånne rullegreier, mener jeg å ha hørt? Ellers så har Oslo turistforening en helt HAUG med kajakkurs i havnebassenget i sommer, så bare å melde seg på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 13:08   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Jeg ønsker meg sit-on-top kajakk. Eller SUP. Det varierer med dagsformen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 15:09   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kajakktråden!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg ønsker meg sit-on-top kajakk. Eller SUP. Det varierer med dagsformen.

Jeg ser nå at det gjør jeg og. Jeg trodde jeg bare ønsket meg SUP, men sit on top kajakk så jo megakult ut.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 14:59   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Jeg tenker jo at du vil ha kano, ikke kajakk. Helt åpen, stabil, kan sitte 2-3 pers i, frakte last, trenger ikke kurs og du sitter ikke fast. Jeg tror til og med det finnes bra oppblåsbare, men det må du sjekke.

Ellers lærer du ikke eskimorulle på vanlig våttkort, og det trenger du ikke heller så sant du ikke skal padle med fast trekk. Du sitter med knærne over åpningen. Det er imidlertid vanskelig å komme oppi igjen uten kompis.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 15:58   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker jo at du vil ha kano, ikke kajakk. Helt åpen, stabil, kan sitte 2-3 pers i, frakte last, trenger ikke kurs og du sitter ikke fast. Jeg tror til og med det finnes bra oppblåsbare, men det må du sjekke.

Ellers lærer du ikke eskimorulle på vanlig våttkort, og det trenger du ikke heller så sant du ikke skal padle med fast trekk. Du sitter med knærne over åpningen. Det er imidlertid vanskelig å komme oppi igjen uten kompis.

Nei, har egentlig ikke lyst på kano.

Vil ha noe som er lettere og tettere på vannet.

Men man kan ha kajakker man ikke sitter fast i altså? Med vanskelig å komme opp, mener du opp til overflaten, eller opp igjen i kajakken. Det første er jo livsfarlig, det andre mer upraktisk.

Hvor kan man dra for sånne hobbykajakkspørsmål? Føler Bull Ski og kajakk er litt mer for de som driver seriøst.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 17:31   #19
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kajakktråden!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, har egentlig ikke lyst på kano.

Vil ha noe som er lettere og tettere på vannet.

Men man kan ha kajakker man ikke sitter fast i altså? Med vanskelig å komme opp, mener du opp til overflaten, eller opp igjen i kajakken. Det første er jo livsfarlig, det andre mer upraktisk.

Hvor kan man dra for sånne hobbykajakkspørsmål? Føler Bull Ski og kajakk er litt mer for de som driver seriøst.

Jeg har en mann som padler en del. Jeg vil si at det er lurt å ta kurs for å lære hvordan du kan redde deg selv og andre, hvis uhellet er ute. Det handler om din og andres sikkerhet. Når det er sagt, må du ikke kunne rulle rundt, selv om det er en fordel, det fins cowboyredning og kameratredning. Skal du ha spruttrekk, bør du øve på forhånd hvordan du får den av. Har du ikke spruttrekk, kan det bli vått i cockpiten (der du sitter - ja det heter det visstnok).

Lenke til Cowboyredning: https://www.padlesiden.no/verdt-a-vi...cowboyredning/

og: http://seakayak.no/?portfolio=egenre...owboyredning-2

Lenke til ulike måter å redde seg selv og kamerat: https://www.utemagasinet.no/kajakk/redning-i-kajakk

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-20, 17:32   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kajakktråden!

De vi har velter ikke. Jeg kan ikke forestille meg at det går an, iallfall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no