Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

St. Hans-feiring?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Feirer du/dere St.Hans?
Ja, vi feirer med familien hjemme 8 7,55%
Ja, vi feirer på felles bålplass i nærheten 21 19,81%
Nei, vi feirer ikke 67 63,21%
Annet (spesifiser i tråd) 10 9,43%
Kullsvart pølsevev 1 0,94%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-19, 14:38   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

St. Hans-feiring?

Jeg var med noen gode kolleger i går kveld, og vi snakket blandt annet om hvordan man feirer St.Hans rundt omkring. Så jeg lurer på om den gjengse FPer feirer, og evnt hvordan?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:42   #2
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: St.Hans feiring?

Selv feirer vi med å grille her hjemme, og deretter drar vi ut for å se om det er bål noe sted i omegnen. Så kjøper vi is og koser oss sammen som familie.
Vi har med min mor, og gjør det til en kjekk dag for alle.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:47   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans feiring?

Felles samling med familien/slekta et stykke hjemmefra der min slekt har samles siden før jeg ble født. Grilling og bål og muligens fisking, været tyder ikke på bading.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:48   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans feiring?

Jeg feirer ikke St. Hans, men midtsommer hvert år. Nærmeste lørdag griller vi et helt lam, tenner bål og er hos slekt med mere slekt, venner og deres naboer. Av og til danser vi også. Og spiller utespill som krokket og kub. Unger og andre folk i alle aldre deltar og koser seg. Jeg elsker midtsommerfeiringen vår.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:50   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Vi feirer og har bål.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:53   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Tja, jeg har bursdag i dag og synes at St. Hansfeiring ødelegger for det. Tidligere har barna gjerne dratt bortom et Lions-arrangement med bål og leker borti her, nå tror jeg de er for store.

Vi satser derfor på stor og sen lunsj, så skal ungdommen på opplæring for sommerjobben sin KL 1800, og den yngste på badetur med venninne etterpå.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 14:55   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Vi har aldri feiret Sankthans.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:02   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Her er det bål og feiring på hver en haug, og vi har i alle år deltatt på feiringer i nabolaget.
Nå er yngste 16 og er ikke så opptatt av slikt lenger. Hun skal på kjøretur med en venn i kveld, de skal visst rundt og se. Jeg og mannen skal slække i sofaen med litt vin og feire at ferien har begynt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:05   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Jeg feiret det noen ganger når jeg var liten hvis vi var på hytta. Barna mine har aldri feiret det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:07   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Jeg har vokst opp med å feire St.Hans på det lokale folkemuseet, og er par år var vi også på bygdearrangement.

Som voksen og med barn har vi ikke helt kommet så langt. I fjor var vi riktignok på Folkemuseet på Bygdøy, og det var fint, men det var ikke den der "grilling mens man ser på bål bygd ute i vannet og får være oppe kjempesent"-følelsen.

Mulig vi drar til et av stedene i nærheten som har bål i kv le. Eller tar med grillmat opp til et vann i skogen. Eller bare rett og slett griller hjemme. :sliten i dag:

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:10   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Nei, vi har ingen tradisjon for det.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:20   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Annet: avhengig av vær og ukedag, og om vi har andre planer. I år har vi ingen planer, annet enn at vi skal ha grøt og spekemat til middag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:24   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Grilling hjemme. Da jeg var barn, var vi tre-fire familier som rullerte på å be de andre hjem til seg, og så var det grilling, utelek, brettspill eller kanskje litt TV. Da vi var helt små, blei alle ungene lagt i husets dobbeltseng utpå kvelden, mens de voksne spilte Trivial Pursuit og skravla.

Etter at jeg vi fikk barn har vi enten hatt noe enkel grilling og is til dessert her hjemme, eller vi har bedt en av søstrene våre med familie. I kveld skal vi til mine foreldre, som fortsatt feirer med sine venner hvert år.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:38   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Vi pleier å dra ned på en lokal strand for å grille og se på bål. Ev på hytta, hvis vi er der den dagen det er St Hans. Litt usikker på om vi rekker det i dag, men drar hvis vi kan.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:39   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Er det fint vær pleier jeg og mannen å ta turen på en knaus oppi marka og sitte der med bål og vin og se på bålene ved sjøen og nyte solnedgangen. Er været dårlig er vi hjemme og koser oss.
I dag er været 12 grader og fare for regn. Halve familien hangler eller er opptatt på annet hold, men jeg pakker sekken og tar med meg barnebarna på tur. Det er en gapahuk nært turplasseb, så om det blir regn søker vi tilflukt der.
Jeg gleder meg, å være på tur med de to (4 og 7 år) er kjempemorsomt.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 15:46   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Har ikke noe tradisjon for det nei, så de gangene det har skjedd har vært unntakene. De to yngste feirer i år, for de er hos besteforeldrene på Sunnmøre. Der er det tradisjon, og heter Jonsok. De har bål, også tror jeg det er rømmegrøt involvert... og noen barn utkledd som brudepar(?). Men jeg har aldri vært med på feiring der.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 16:53   #17
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Er det fint vær pleier jeg og mannen å ta turen på en knaus oppi marka og sitte der med bål og vin og se på bålene ved sjøen og nyte solnedgangen. Er været dårlig er vi hjemme og koser oss.
I dag er været 12 grader og fare for regn. Halve familien hangler eller er opptatt på annet hold, men jeg pakker sekken og tar med meg barnebarna på tur. Det er en gapahuk nært turplasseb, så om det blir regn søker vi tilflukt der.
Jeg gleder meg, å være på tur med de to (4 og 7 år) er kjempemorsomt.

Åh! Tenk på hvilke fantastiske minner du skaper for barnebarna!
Alle skulle hatt en slik bestemor!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 16:53   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Vi skal dra å se på bål i en bygd her i nærheten. Der selger de rømmegrøt og det er mulig å grille om man ønsker det. Det finnes mange plasser her i nærheten som har samme opplegget.

Da jeg var barn hadde vi bål og pølsegrilling der vi bodde sammen med naboene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 16:54   #19
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Vi feirer med å feire 16-årsdag med familie og vennar.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-19, 16:56   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: St.Hans-feiring?

Jeg er oppvokst med stor ståhei med strand, bading, være lenge oppe og stort bål.Veldig fint.
Mannen er ikke opptatt av det men vi har dratt til nærmeste strand de årene gutta var små og noen år når det har vært flott vær.
Har ikke planlagt noe veldig. Ser an været. Det ser helt greit ut og det er jo varmt så i år skal gubben, jeg og voffen ta med en øl hver og gå ned til stranden sånn rundt klokka 20. Så ser vi bålet og ser om vi ser noen kjente.
Mulig minsten og kompisen også blir med.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no