Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mitt lille land - Trond og Haddy

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-19, 17:44   #41
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Faren min er en slik som støtter TG. Jeg forstår det ikke, selv om han forklarer med teskje. Det er noe de middelaldrende mennene ser som jeg overhode ikke ser. Ikke det, han har jo støtte en andre en menn i egen alder. Enda mer skremmende.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 20:20   #42
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Jeg tror mange ser på Giske som en mann fra distriktet, selv om han bor i Oslo nå, og det er vel ikke bare i AP det er "kamp" mellom hovedstaden og distriktene. Så jeg tror de burde hoste opp noen andre som kan "tale distriktenes sak", eller hva det nå heter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 21:54   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

De må hoste opp noen som kan tale MENNENE fra distriktets sak, ja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-19, 22:08   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Han er åpenbart en veldig, veldig flink og hardtarbeidende politiker. Det er ikke bare "distriktenes sak" han taler. Han er ute og snakker med bedrifter, med folk overalt, og han har valgt en veldig krystallklar "industrivennlig" linje som har stor appell.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 00:19   #45
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

De må hoste opp noen som kan tale MENNENE fra distriktets sak, ja.

Ja, selvsagt, jeg glemte den detaljen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 16:50   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

https://www.nrk.no/trondelag/trond-g...L0bYCcJlSe3LI8

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 17:06   #47
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For det er ingen tvil om at han, og kanskje spesielt samboeren, må ha hatt det helt jævlig i denne perioden. Selv om svensk media har vært verre, så har ikke norsk ligget langt etter. Det syns jeg at jeg ser i flere og flere saker. Man kjører på, og man er ikke så veldig opptatt av å være redelig, og sjekke sannhetsgehalt. Det ødelegger igjen for "saka", fordi vi nettopp kan få sånne reaksjoner som vi har nå, med føle-TV, og Giske/Sandberg/Wara/whoever snakker ut om den vanskelige tida.

Veldig enig i dette, og enkelte utsagn i denne tråden viser jo også at man er mer fritt vilt om man har tafset på en dame eller 14 (!) enn om man har gjort langt mer klanderverdige ting. Jeg forsvarer ikke Giske, han fortjente å gå etter alle varslene om han, og etter å ha oppført seg som en tulling i en årrekke etter hva jeg har skjønt, men jeg tenker at det han har måttet gjennomgå i kjølvannet av denne saken er på kanten av hva et menneske kan tåle, topp-poltiker eller ikke. Han hevder jo også at han ikke kjenner til flere av varsler-sakene, og med litt kjennskap til grunnleggende psykologi er det vel ikke usannsynlig at det dukker opp en del som vil ha sine 15 minutes of fame i forbindelse med denne typer mediesaker. På samme måte som politiet får X-antall usaklige eller usanne opplysninger når de spør etter tips i saker. Så ja, vi har mye å tjene på å jekke oss ned et par hakk slik at slike ting ikke tipper over i at det som burde være gjerningsmannen får mulighet til å framstille seg som offeret, og det er det jeg mener skjer her.

Og slutt å forsvare HT, det var uredelig av henne å lese opp varslene i et møte der dette ikke var på dagsorden i det hele tatt, der Giske selv ikke var til stede, og for mennesker som i utgangspunktet ikke hadde noe med detaljene i varslene å gjøre. Hun er også kjæreste med en av journalistene som har skrevet mest om Giske saken, så #metoo kom iallfall svært beleilig på henne og hennes politiske ambisjoner.
Hun framstår som en falsk Miss goody two-shoes, og sjansen for at jeg kommer til stemme AP igjen så lenge hun har en sentral rolle er mindre enn den ville vært om Giske kom tilbake. Faktisk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 20:50   #48
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Alt det rine skrev! Der satt du fingeren på så mangt.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-19, 22:35   #49
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Vil bare poengtere at HT ikke kjente journalisten som nå er hennes samboer da han skrev om Giske. Med tanke på at hun framstår som en falsk goody two shoes mtp hvordan hun opptrådte under Giske-saken, så tror jeg ikke at Giske står noe tilbake for henne med tanke på hva han vil gjøre for å fremme egen posisjon. Noe jeg synes hele greia har vist. Så heller TH enn TG.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-19, 21:38   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av rine, her.


Og slutt å forsvare HT, det var uredelig av henne å lese opp varslene i et møte der dette ikke var på dagsorden i det hele tatt, der Giske selv ikke var til stede, og for mennesker som i utgangspunktet ikke hadde noe med detaljene i varslene å gjøre. Hun er også kjæreste med en av journalistene som har skrevet mest om Giske saken, så #metoo kom iallfall svært beleilig på henne og hennes politiske ambisjoner.
Hun framstår som en falsk Miss goody two-shoes, og sjansen for at jeg kommer til stemme AP igjen så lenge hun har en sentral rolle er mindre enn den ville vært om Giske kom tilbake. Faktisk.

Jeg blir litt overrasket over hvor mye hardere man dømmer kvinner enn menn. Giske har virkelig gjort overtramp mot mange mennesker og så sammenligner du det at Tajik tok opp det Giske har gjort som en verre ting? Hæ? Det er verre å fortelle om det enn å gjøre det?

Dette er som de Trumpistene som mener at Clinton sine smårusk er verre enn de grove overtrampebe han har gjort.

Jeg synes faktisk det å gjøre seksuelle overtramp er en helt egen særstilling av menneskelig trekk og at de som gjør det, de er en egen bedriten kategori av mennesker.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-19, 22:18   #51
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Jeg synes ikke dette er en situasjon der man kan sammenligne. Det Giske har gjort er en sak og hva HT gjorde en annen. Jeg synes det Giske gjorde er mye verre, men HT burde spart seg akkurat den der. Jeg synes ikke hun bør "straffes" på noen måte. Det har jo ingenting med hvorvidt hun er kvinne eller mann å gjøre?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-19, 23:47   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg blir litt overrasket over hvor mye hardere man dømmer kvinner enn menn. Giske har virkelig gjort overtramp mot mange mennesker og så sammenligner du det at Tajik tok opp det Giske har gjort som en verre ting? Hæ? Det er verre å fortelle om det enn å gjøre det?

Dette er som de Trumpistene som mener at Clinton sine smårusk er verre enn de grove overtrampebe han har gjort.

Jeg synes faktisk det å gjøre seksuelle overtramp er en helt egen særstilling av menneskelig trekk og at de som gjør det, de er en egen bedriten kategori av mennesker.

Jepp. Enig med Esme, igjen.

Jeg er DRITT lei av folk som bruker det at Hadia Tadjik FORTALTE om trakasseringen (selv om noen mente det var viktig å holde lokk på det) for å unnskylde den DRITTALE oppførselen til Giske. Unnskyld meg, driver du med snusk, får du tåle at det kommer frem i lyset og ikke pakke det inn som en maktkamp. Hadde han ikke vært en drittal dust, hadde det ikke vært NØDVENDIG med en "maktkamp". Det handler jo om at man ikke kan ha en fyr som ham på toppen av et parti, fordi han ikke spiller rent overhodet og dessuten misbruker makten sin i øst og vest.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 10:42   #53
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg synes ikke dette er en situasjon der man kan sammenligne. Det Giske har gjort er en sak og hva HT gjorde en annen. Jeg synes det Giske gjorde er mye verre, men HT burde spart seg akkurat den der. Jeg synes ikke hun bør "straffes" på noen måte. Det har jo ingenting med hvorvidt hun er kvinne eller mann å gjøre?

Det er klart det har noe med doble standarder og hva man godtar av feil når rine synes at HT er en falsk miss goody two shoes og blir så forarget over måten hun varsler om overtrampene Giske har gjort at hun heller vil ha Giske!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-19, 14:06   #54
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mitt lille land - Trond og Haddy

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er klart det har noe med doble standarder og hva man godtar av feil når rine synes at HT er en falsk miss goody two shoes og blir så forarget over måten hun varsler om overtrampene Giske har gjort at hun heller vil ha Giske!

Jeg har gjort meg skyldig i å ikke lese hele posten til rine, faktisk. Jeg velger å skylde på mobilen.

Jeg må få si at jeg er skrekkelig uenig i akkurat den påstanden, altså. Giskes overtramp er i en helt egen skala og kan på ingen måte gjøres "bedre" enn Tajik sitt feilsteg.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no