Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Langrennsutstyr... gir opp...

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-19, 13:50   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Langrennsutstyr... gir opp...

Jeg har ryggproblemer. Har til nå i mange år gått på fjellski med fjellstøvler. Uvisst hvorfor egentlig, arvet bare noe utstyr etter søsteren min.

Vel, fordi støvlene begynte å bli gamle kjøpte jeg nye vanlige støvler før jul, for jeg hadde jo glemt at jeg hadde fjellskibindinger.... støvlene passet derfor ikke, og jeg dro å byttet bindinger på skiene mine. MEN, jeg klarer jo ikke å gå med de nye støvlene og bindingene. Jeg faller hele tiden. Støvlene gir jo INGEN støtte... og festet på bindingene er jo såå smale. Jeg med min rygg må IKKE falle. Det setter meg ut leeenge...

Så hva gjør jeg nå??? Kjøper nye støvler og håper det er nok? Eller må jeg faktisk over på fjellstøvler igjen og kjøpe nye bindinger IGJEN??? Eller skal jeg kjøpe felleski i samme slengen siden jeg egentlig trenger nye ski også...??

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 13:52   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennsutstyr... gir opp...

Øve litt mer, et sted hvor det er flatt?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 14:28   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr... gir opp...

Vanskelig å si uten å vite hva du har eller når problemet oppstår. Oslo Sortslager kan nok gi gode tips i forhold til det utstyret du har. Er det ankelstøtte du mangler vil jeg foreslå en kombistøvel som også brukes til skøyting.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 17:38   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langrennsutstyr... gir opp...

Jeg ville dratt til Oslo sportslager og fått skikkelig hjelp. De er flinke der!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 18:39   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langrennsutstyr... gir opp...

Har du vanlig skibinding på fjellski nå? Kan det være at skiene blir for tunge og uhåndterlige for spinkle bindinger og lave sko?

Husk at mange sportsbutikker har fornøydgaranti og åpent kjøp, så sjekk dette før du eventuelt investerer i ble med utstyr!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-19, 20:38   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langrennsutstyr... gir opp...

De er veldig dyktige på Oslo sportslager. Ideelt sett bør man møte opp personlig, fordi de håndplukker og tester et par ski til nettopp deg. Skjønte etter en tur dit at det er ikke nok å bare vite hvor lang og tung man er, det ER faktisk forskjeller fra skipar til skipar. Men det kan sikkert gå greit med fjernbestilling også, det blir ikke like presist, men kan være greit nok.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no