Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-18, 21:18   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Nå har jeg nettopp hentet brukt parkas til meg selv kjøpt her inne, solgt Hiawatas gamle og jeg skal gå igjennom eget skap for å se hva jeg egentlig trenger.

Jeg hadde en slags shoppestopp fram til sommeren, dvs. jeg skulle tenke meg nøye om før jeg kjøpte noe, og som regel endte jeg opp med å ikke kjøpe noe. Det skled dessverre litt ut i sommer og jeg endte opp med to nye par sko, men nå er det full skjerpings igjen. Det ene paret kunne jeg faktisk ha kjøpt brukt. Ingen flere kjøp av nye ting, med mindre det er "absolutt nødvendig".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 09:20   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg elsker å kjøpe brukt og bruker flittig kjøpe, selge,bytte-gruppene på facebook. Det å kjøpe skikkelig bra ting til en rimelig penge er helt supert. Og det er fint med gjenbruk. Jeg prøver å snakke en god del om dette på jobb, men det er veldig vanskelig å få folk til å tro at det er lik bra og veldig lurt å kjøpe brukt. Spesielt flyktningene. De tror ikke at nordmenn som faktisk har råd til å kjøpe nytt også bruker å kjøpe brukt. Ser på det som veldig annenrangs. Så jeg tenker at all fremsnakking av bruktkjøp er veldig bra!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 09:53   #43
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

I dag og i morgen skal jeg bidra til omsetningen av brukt på loppis. Jeg står inne i kafeen på loppemarkedet på Ulsrud VGS. (Så fort denne fordømte migrenen føles overkommelig i alle fall ... )

Jeg har alt funnet gammel julepynt, og har sett mitt snitt til å overlevere en del sportsutstyr som barna har vokst ut av. Det er rett og slett gøy å se at brukt er kult.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 10:23   #44
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Takk for oppfordringen/påminnelsen. Vaskemaskinen min gikk kaputt tidligere i uken, og etter å ha sett denne tråden gikk jeg rett inn på Finn og fant en lite brukt Miele-maskin til halv pris.

Men så fikk jeg endelig tak i en reparatør, og hun mente at maskinen vår trolig kunne repareres for en akseptabel penge. Så da kan vi beholde den gamle likevel. :even better:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 10:56   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Spesielt flyktningene. De tror ikke at nordmenn som faktisk har råd til å kjøpe nytt også bruker å kjøpe brukt. Ser på det som veldig annenrangs. Så jeg tenker at all fremsnakking av bruktkjøp er veldig bra!

Jeg vil tro at om man kommer fra en del av verden der folk faktisk bruker opp klærne sine før man kjøper noe nytt, så vil det føles som et nederlag å skulle kjøpe brukt. Da vil det sikkert være vanskelig å forstå at noen velger å gjøre det, selv om de har råd til nytt. Så bra du framsnakker og forklarer!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:27   #46
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Endelig! Sjekk denne reportasjen. Endelig en interiørsak der det handler om gjenbruk av brukte møbler og ikke bare brukte designmøbler. Morsomt hus.

https://www.aftenposten.no/bolig/Mar...et-11484b.html

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:43   #47
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Så kult!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 11:51   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

«Noen ganger drar jeg på jobb noen dager, og når jeg kommer hjem lukter det maling på gårdsplassen. Da gruer jeg meg til å gå inn.»

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 13:52   #49
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Takk for oppfordring!

Gir bort noe, selger også en sjeldent gang. Kjøper litt brukt til yngste på lokal fb gruppe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 18:27   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Hvordan fungerer Tise? Må man by? :likerikkeåby:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 18:31   #51
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Nei, send melding om du er interessert. Godta prisen som står, med mindre de sier at de er åpne for bud.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-18, 18:33   #52
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, send melding om du er interessert. Godta prisen som står, med mindre de sier at de er åpne for bud.

Så bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 00:21   #53
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Her kjøpes mye brukt! Både av økonomiske hensyn, men også av miljøhensyn.
To ganger i året er det et stort barnebruktmarked i Stavanger, og der handler jeg alltid mesteparten av klærne til gutta. (Og i tillegg masse bøker, utstyr osv alt etter hva jeg trenger.)
I tillegg er all interiør i huset enten kjøpt brukt eller arvet. Det er vel egentlig bare klær og sko til meg selv som ikke blir kjøpt brukt...pga en litt ukurant størrelse...

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 09:30   #54
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Elsker å gjøre bruktkupp! Fikk nettopp headset på tise til halve prisen, ubrukt! Liker spesielt godt tise, holder øynene åpne for vinterjakke til meg selv der.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 10:49   #55
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Jeg har gitt bort og solgt mye på Finn, og har nesten bare positive opplevelser. Særlig effektivt er det å hurtigrydde med å bruke Finn-annonser med "må hentes i dag" i overskriften, folk dukker jo opp på døra på noen få strakser!

Jeg kjøper gjerne brukt også, særlig utstyr og klær til barna, men jeg er ikke så flink til å kjøpe til meg selv. Jeg syns det er vanskelig å treffe på størrelser og fasong, og ender ofte med å ikke bruke det jeg har kjøpt. Hvordan gjør dere andre det? Er det spesifikke klesplagg og sko dere ser etter, som dere vet passer?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 11:12   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Er det spesifikke klesplagg og sko dere ser etter, som dere vet passer?

På 'tise opplever jeg stor takhøyde for å komme og prøve. På Finn også, egentlig. Det er flere ganger jeg har fått spørsmål om jeg vil prøve det først. Ellers kjøper jeg jo ofte "trygge" plagg som yttertøy, eller klær fra merker jeg kjenner såpass godt at jeg kjenner til størrelsene og passformen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 11:43   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er en app! Kjøp og salg av klær. Gjerne med fokus på litt finere bilder og litt mer hipt enn Finn. Firmaet til Jenny Skavlan.

Installerte den i går, men synes finn.no er lettere å søke på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 15:14   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Takket være denne tråden rotet jeg meg inn på Finn og kjøpte en fin gul Didrikssons Thelma parkas. Som jeg ikke trengte i det hele tatt.

Så takk skal dere ha!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 15:18   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er en app! Kjøp og salg av klær. Gjerne med fokus på litt finere bilder og litt mer hipt enn Finn. Firmaet til Jenny Skavlan.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Takket være denne tråden rotet jeg meg inn på Finn og kjøpte en fin gul Didrikssons Thelma parkas. Som jeg ikke trengte i det hele tatt.

Så takk skal dere ha!

Du kan selge den videre til meg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-18, 15:21   #60
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Takket være denne tråden rotet jeg meg inn på Finn og kjøpte en fin gul Didrikssons Thelma parkas. Som jeg ikke trengte i det hele tatt.

Så takk skal dere ha!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Du kan selge den videre til meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no