Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-19, 21:32   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Vi veit jo ikkje kva slags kroppsspråk som fulgte kommentarene. Men min tanke er at det må vere «noko» som gjer det ubehagelig nok til å varsle i det non-verbale.

Ja, åpenbart var det nok for dem det gjaldt, og det er jo det som er viktig. Jeg bare antar litt om hvordan jeg ville reagert, basert på andre opplevelser jeg har hatt, og det som står i artikkelen. Men sier ikke at han ikke gikk over streken. Oppleves det ubehagelig for mottakeren var det over streken. Ferdig med det. Men ser han legger seg flat og ber om unnskyldning da. Heldigvis. Håper bare han skjønner at det var han som gjorde et overtramp, ikke at det var jentene som var for sensitive.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-19, 22:11   #22
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Dette var en ubetjent hytte, og det er ikke sikkert det var så mange andre gjester der som skulle overnatte, så ja, hadde følt at dette var ekstremt ubehagelig hvis jeg var ung jente og medgjestene godt voksne menn tydeligvis helt uten sperrer for hva man kan si. Har de da sperrer for hva man kan gjøre, hadde jeg tenkt da.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-19, 11:25   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Dårlig humor fra teite gubber, hadde jeg tenkt om dette. Slike "vitser" hører man hele tida. Lurer på om det er en nord-sør-sak? Gubbene er åpenbart "frittalende" nordlendinger, åpenbart for frittalende, og ikke i stand til å se at humoren deres ikke slår an hos unge folk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-19, 11:54   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Kun basert på det som kommer fram i artikkelen, så hadde ikke jeg bekymret meg for å sove på samme turisthytte som vedkommende (med mange andre der).

Det står ingen steder at det er mange andre der. De eneste som er nevnt er de to jentene og de to mennene. Hytta er ubetjent, og det er dermed ingen man kan få hjelp av om man føler seg forulempet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-19, 12:56   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Dårlig humor fra teite gubber, hadde jeg tenkt om dette. Slike "vitser" hører man hele tida. Lurer på om det er en nord-sør-sak? Gubbene er åpenbart "frittalende" nordlendinger, åpenbart for frittalende, og ikke i stand til å se at humoren deres ikke slår an hos unge folk.

Jeg har svært mange mannlige venner og halvkompiser (kompis av kompis) og det som en del av dem sutrer om er at når de vitser med kvinner/jenter så blir kvinnene/jentene avmålt eller sure, men når andre menn vitser så ler de bare.

Jeg sier til dem da at problemet er at de mennene som kommer helt unna med det, de mener faktisk ikke noe med det. Men kvinner er så opplært til å sense stemningsleiet til fremmede menn at om man er creepy (og de som klager er faktisk litt creepy, de "tøyser" ikke bare, de er litt for mye på) så merker de det.

Denne episoden trenger derfor ikke å handle om humor. Men det kan vel så gjerne dreie seg om en mann som kommer bort og tøyser etter at alle kroppsspråksignaler har blitt gitt om at det ikke er velkomment. Det vil si at jentene er i en situasjon hvor de er er redd for å være alene med den typen mann som ikke tar et nei for et nei.

Om en ikke er redd som kvinne da, så er det jo det som er pussig.

Dersom det bare var en klein spøk i en stor og befolket hytte så hadde det dreid seg om dårlig folkeskikk og ikke mer enn det. Men om det har vært en ubefolket hytte så er det faktisk jævlig dårlig gjort av en mann å oppføre seg på en slik måte.

Og man må bare ikke tro at ikke en del menn, selv om de aldri hadde gjort noe overgrep, ikke liker litt, bittelitt den biten å skremme kvinner. Det gir litt makt i hverdagen og mange menn gjør det. Fordi de kan. Og de blir aldri tatt på det.

Kanskje en av dem ble tatt på det nå, og hurra for det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-19, 14:09   #26
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Jeg vet ikke om jeg ville sagt i fra i samme setting selv, men det handler mest om at jeg er redd for å si i fra, ikke at jeg ikke hadde syntes settingen var ubehagelig, og jeg synes det er fint det blir tatt tak i.

Jeg har selv opplevd å være på DNT-hytte med to venninner, og kun selskap av en SÆRS ubehagelig hyttevakt, og det vi angrer aller mest på, er at vi ikke varslet DNT om oppførselen til vedkommende etterpå.
Men det var altså så utrolig ubehagelig å sitte tre damer alene på denne hytta hvor det ble sagt og gjort så utrolig mye rart fra vedkommende sin side, og vi kunne ikke komme oss raskt nok unna morgenen etter.

Ellers sier Esme mye fornuftig.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-19, 23:02   #27
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varsel etter sextrakassering på DNT-hytte

Det Esme sa.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no