Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-22, 12:25   #161
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Junior har forresten bestemt menyen helt selv så vi skal ha hamburgere og til dessert minipavlovaer med bær på. Litt spent på å se gjestenes fjes, men alle som kjenner Junior vil digge det for det kunne ikke vært mer han. Jeg hadde foretrukket treretters festmiddag, men det er jo hans dag og da synes jeg det viktigste er hvordan han vil ha det.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 17:53   #162
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Invitasjoner bestilt. 40 % på fotoknudsen nå, med koden 40%CARD.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 18:41   #163
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg har aldri sendt skriftlige invitasjoner til konfirmasjon før, men kanskje jeg skal slå til når yngste skal i ilden?
Jeg har fått ordnet lokale til konfirmasjonen. Vi er ikke så mange, men det blir for trangt her hjemme uansett. Og litt stas for konfirmanten med eget lokale. Nå gjenstår beslutning om vi skal bestille catering, eller outsource til en kokk som egentlig følger med lokalet, så kan han lage det vi måtte be om. Jeg heller mot det siste.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 19:01   #164
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Takk for påminnelsen, dette må jeg også hive meg rundt å ordne! Må først bare prøve å fikse et brukbart bilde av de to håpefulle ... Det blir den største utfordringen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-22, 20:20   #165
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg brukte et bilde fra hun var fire år.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 21:31   #166
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

... og der har jeg endelig lagt inn bestilling på invitasjoner hos Optimalprint. Det ble ett bilde av hver av dem fra det siste året, hvor de er opptatt med hver sin aktivitet (guttungen på fotballbanen, jentungen oppned i en aerial tissu på en sirkusforestilling), og et i midten hvor de knuseklemmer hverandre, tre år gamle. Det var ungene selv som foreslo dette, nytt bilde med aktivitetene deres, sammen med et bilde fra de var små. Og de godkjente valg av bilde og komposisjon.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-22, 22:23   #167
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Når er det fornuftig å kjøpe dress til konfirmant i vekst?
Eg er temmelig sikker på at han vekser 1 cm annakvar dag!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-22, 22:28   #168
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Når er det fornuftig å kjøpe dress til konfirmant i vekst?
Eg er temmelig sikker på at han vekser 1 cm annakvar dag!

Et par uker før konfirmasjonen. Knerten vokser virkelig som gress nå. Om en cm er han høyest i familien. (Ikke at han er så himla høy av den grunn.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-22, 22:28   #169
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Senest mulig.
Kjøpte i august mener jeg for han som var konfirmant i september.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-22, 22:38   #170
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her får guttungen en (relativt billig) dress nå, dvs jakke til den buksa han har fra før, til skoleball neste uke (handler i helga). Legger ikke mye i det, siden den neppe blir brukt veldig mange ganger. Er vi heldige holder den også til 17.mai og kusinens konfirmasjon 7.mai.

Til sin egen konfirmasjon leier han bunad. Han har prøvd, og reservert en som passet, men der kan selvsagt deler byttes ut, hvis det viser seg at det er for smått. Men antar buksa, jakka og skjorta passer, der var det litt å gå på. Mulig vesten blir litt knapp, den var mer akkurat, for den skal jo sitte inntil. Men bunadtilvirkeren hadde flere. Tror han er såpass utvokst på føttene nå, at vi kan ta sjansen på å kjøpe bunadsko til han når det nærmer seg.

Sin egen bunad får han når han er utvokst (dvs har fått skjorte, ferdig brodert, men ikke montert, strømper og hoseband, så får han broderte bukseseler, kniv, lommeur og diverse sølv i konf.gave fra besteforeldre, men jakke, bukse og vest må vente).

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-03-22 kl 11:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 08:31   #171
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg så gjennom litt bilder i går. Har planer om å lage en bildepresentasjon i helgen, og bestille en fotobok hun skal få, med bilder fra hun var liten.
Må også bestemme en meny (ala tapas/koldtbord), det følger med en kokk i det lokalet jeg har lånt, og han kunne lage tilsvarende en catering-meny vi ville kommet til å bestilt.
Snart første bunadsprøving på gang også. Jau, det skal vel gå dette også.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 10:38   #172
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Er det innafor å rett og slett la ham arve brorens? Storebror fikk en da han så ut til å være utvokst på 190, og det var en dyr og flott dress siden den skulle vare en stund, men jeg hadde glemt at sånn fra 18-årsalderen, så begynner de å vokse i bredden også.

Nå er de jevnhøye, men 07-eren er fortsatt smal, så den bør passe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 11:13   #173
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det innafor å rett og slett la ham arve brorens? Storebror fikk en da han så ut til å være utvokst på 190, og det var en dyr og flott dress siden den skulle vare en stund, men jeg hadde glemt at sånn fra 18-årsalderen, så begynner de å vokse i bredden også.

Nå er de jevnhøye, men 07-eren er fortsatt smal, så den bør passe.

Hvis ikke han reagerer og synes det er sårt å ikke få noe nytt, synes jeg det er helt innafor.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 11:53   #174
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Såklart må man kunne arve dress. Er jo helt latterlig å kjøpe ny for de er jo ikke utvokst da uansett. Min sønn måtte ha ny dress til noe annet bare litt over 1/2 år etter konfirmasjonen og nok en ny dress 1,5 år etter det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 12:05   #175
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det innafor å rett og slett la ham arve brorens? Storebror fikk en da han så ut til å være utvokst på 190, og det var en dyr og flott dress siden den skulle vare en stund, men jeg hadde glemt at sånn fra 18-årsalderen, så begynner de å vokse i bredden også.

Nå er de jevnhøye, men 07-eren er fortsatt smal, så den bør passe.

Innafor om han selv synes det er OK. Ny skjorte og slips hadde jeg kjøpt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 13:26   #176
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg hadde gjort det samme om mulig. Hos oss var lillebror for stor for storebrors konfirmasjonsdress i fjor sommer (lenge før det strengt tatt), nå krysser jeg fingrene for at han ikke må ha ny dress før festen i juni, når vi endelig skal ha festen vi har planlagt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 20:47   #177
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Arv av dress synes jeg høres helt fint ut, han min hadde ikke syntes det hadde vært noe problematisk i alle fall. Vi tenkte egentlig gå og kikke på dress nå ganske snart. Junior må nok ha sin tilpasset ganske mye og jeg ser for meg det kan være vanskelig at butikken/skredderen har tid til det?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 20:53   #178
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg synes arv av dress høres usedvanlig smart ut, med tanke på hvordan de vokser.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 21:29   #179
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Min er nok utvokst, bortimot, i høyden, men de breier seg jo.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-22, 21:36   #180
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Yngste har nok en annen stil enn eldste.
Uansett er første pri å finne dressen. Hos X er det nemlig total kaos og de fant ikke riktige delene til å sette sammen 2 hele dresser.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no