Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-22, 19:05   #221
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Ville hatt 6-7 kaker, både for variasjon og ha nok.

Er du tilfeldigvis fra nordvestlandet? (Les: skal hver person som ikke er «små barn» ha 1/3 kake? :skingrestemme: )

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 19:31   #222
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg synes det høres absurd ut å ha 7 kaker til 25 mennesker.

Jeg tror jaggu jeg snart er ferdig med fotobøker. Deler opp litt så den ikke blir for tykk. De første 5 årene i en, så de neste 10 i en.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 19:50   #223
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Er du tilfeldigvis fra nordvestlandet? (Les: skal hver person som ikke er «små barn» ha 1/3 kake? :skingrestemme: )

Hadde sagt det samme uansett hvor jeg er fra. Synes det er stusselig i større selskaper hvor det er lite utvalg . Forøvrig har jeg svigerfamilie fra Østlandet , som har mye kaker til vanlige bursdager også, sp nei det er ikke bare sunnmøringer som vil ha mye kaker.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 20:17   #224
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Noen som har forslag til sang som kan passe til en liten bildepresentasjon?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-22, 14:41   #225
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg har tilgang på en del utstyr på jobb, men eier ikke kreativitet. Jeg har nettopp sittet og fiklet med word for å lage bordkort, tenkte å printe ut navn på rosa kartong, og lime på et barnebilde av henne. Men så kom jeg plutselig på at på jobb har vi laserkutter, vinylkutter, 3D-printere... Kanskje jeg bør benytte meg av noe av det i stedet for å gjøre det på "gamlemåten".

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-22, 15:31   #226
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

OMG, jeg oppdaget nettopp "cliparts" på fotoknudsen fotobok. Jeg som trodde jeg var ferdig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 11:35   #227
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Milde måne, jeg er så totalt newbie på dette med fotobok. Har gjort det før, men da har det kun vært bilder på hvit bakgrunn, og litt tekst. Nå har jeg funnet clipart, rammer og bakgrunner. Tror kanskje det blir litt too much, så jeg skal vente med å bestille til det har fått ligge et par dager og jeg kan se på det med nye øyne igjen.

Er det noen som har en rabattkode til fotoknudsen nå? Jeg hadde en som gikk ut 31.03, som jeg hadde tenkt å bruke. Men det rakk jeg ikke.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 11:59   #228
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg har et fotoalbum jeg har laget fra han var liten som jeg tenkte å ta med og legge på gavebordet eller noe sånt. Det er et albumark med 2 svarthvitt bilder fra hver «månedsdag» det første året hans, så hvert halvår til han ble tre og deretter to bilder pr. bursdag. Jeg har vært sløv de siste årene, så mangler bilder fra han var ca 9, men har bildene klare så må bare få limt de inn. I går fikk vi kjøpt stæsj til å lage bordkort, søsteren hans har lyst til å gjøre det.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 12:17   #229
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Er du tilfeldigvis fra nordvestlandet? (Les: skal hver person som ikke er «små barn» ha 1/3 kake? :skingrestemme: )

Bare 1/3? Minst en halv kake hver tror jeg det er her på Sunnmøre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 12:18   #230
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Nå har jeg bestilt kaketopper med bilde fra ebay. Valgte to ulike bilder, tenker å velge den jeg syns blir finest når de kommer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 13:55   #231
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

I fotoboka til eldste lagde jeg et dobbeltoppslag (2 sider) med bilder fra en bestemt hendelse hvert år, med en liten "etikett" øverst på siden (f.eks "I 2011 begynte du på ... skole", og bilder fra første skoledag og litt annet fra skole og lekser. Andre år fra ferieturer e.l.), også det neste oppslaget med "Andre gode minner fra 2011", og bilder av litt av hvert, gjerne sammen med familie og venner. Ikke noe rammer, tekst eller dill ut over det. Så fire sider fra hvert år. Tror jeg gjør noe lignende til søsknene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-22, 14:25   #232
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg laget til et slags billedshow på mac-en, og det var populært. Fant imidlertid ut at bildene fra vanlige hverdager var mye gøyere enn alle bildene fra ferier. Såklart var det for sent å ta flere hverdagsbilder, så dette er vel et tips til dem som fortsatt har mulighet til å fotografere mer i hverdagen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-22, 22:39   #233
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Det er jaggu ikke hotellrom å oppdrive i byen konfirmasjonshelga. Ingen av de tilreisende har bestilt enda fordi de ikke trodde det skulle være et problem.
Jeg aner ikke hva som skjer den helga som opptar all plass.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:00   #234
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Sjekke airbnb?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 11:18   #235
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi skal alltids få det til.

Fikk ut fingeren og bestilt innbydelser i går. Fy søren som prisene har økt på halvannet år selv om begge var med rabatt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 12:45   #236
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det er jaggu ikke hotellrom å oppdrive i byen konfirmasjonshelga. Ingen av de tilreisende har bestilt enda fordi de ikke trodde det skulle være et problem.
Jeg aner ikke hva som skjer den helga som opptar all plass.

Sjekke naboby?

Det er vel fullt pga konfirmasjoner, bryllup mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 14:45   #237
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Hvis de kommer med fly eller tog så blir det kinkig hvis de ikke leier bil. Vi har ikke mulighet til å hente/bringe hvis de bor utenbys.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 14:59   #238
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ville også sjekket airbnb og om manglende napp der vært frimodig og spurt venner på Facebook om noen har en kjellerleilighet eller bobil å leie ut for en helg.

---

Jeg har ikke hatt en plan for fotografering av konfirmanten. I går dalte løsningen ned i fanget mitt. En venninne som er godt over gjennomsnittet god hobbyfotograf nevnte at hun trengte mennesker å øve seg på ville gjerne disponere konfirmanten min en dag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 16:04   #239
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her har vi et familiemedlem med fotografutdanning, som jeg tenker skal få i oppdrag å dra med seg konfirmantene til et egnet sted, og ta noen bilder i den lange tiden mellom seremoni og selskap. Hun vet det bare ikke selv enda.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-22, 16:32   #240
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Så artig, My.
Vi har ikke ordentlig bilder av storebror.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no