Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-22, 17:01   #201
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ligger greit an, men må holde tempoet oppe hvis det ikke skal bli stress.
Har booket den lokale kaféen, de ordner mat, drikke, kaffe, dekking av bord og servering.
Invitasjoner er bestilt. Et par venninner baker kaker. Bunaden min er hos syerske for tilpasning nå, og den er lovet ferdig før konfirmasjonen.

Gjenstår:
- sende ut invitasjonene
- sette opp bordplassering
- bildefremvisning
- tale
- kjøpe dress til konfirmanten
- kjøpe inn blomster, lys og servietter til bordet
- et par kaker til, enten bake selv, kjøpe eller få noen til å bake for oss

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 17:49   #202
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Kva skal konfirmanten ønske seg, tru? Gut, ingen interesser anna enn gaming og håndball.

Må ein ha finsko til dress?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 17:52   #203
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg gidder liksom ikke å gjøre noe særlig før det er kort tid til. Jeg er avhengig av litt stress for å bli motivert. Men vi har ikke feiringen før pinseaften da, altså i begynnelsen av juni. Ikke har jeg sendt ut invitasjoner, har bare sendt sms. Og nesten alle har takket ja, så vi blir 35 personer. 3-retters på restaurant og så hjem til oss for kaffe og kakebord etterpå. Restaurant er booket, bordplassering er bestemt og bunaden er snart ferdig, ellers er ingenting klart. Og sånn blir det nok noen uker til også. Jeg lener meg litt tilbake og stoler på at stresset og organiseringslysten kommer krypende når det nærmer seg...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 18:41   #204
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi har sendt ut invitasjoner og kjøpt servietter, ellers ingenting. Eller, jeg har skrevet noen lister, da. Lener meg litt på det. Det ordner seg vel. Halvannen mnd igjen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 19:25   #205
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her er det knappe 5 uker igjen.
Lokale, antall gjester, billetter til seremoni, meny og dress i boks.

Kaker, snacks til korpset, blomster og servietter igjen.

Pluss montere bunadsveska til eldste.

Og lage bildebok og skrive kort.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-22, 19:53   #206
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kva skal konfirmanten ønske seg, tru? Gut, ingen interesser anna enn gaming og håndball.

Må ein ha finsko til dress?

Gutten her får diverse tilbehør til sin framtidige bunad (bukseseler, kniv, lommeur, hoseband, mansjettknapper ...), som han også kommer til å bruke til den bunaden han låner på dagen. Ellers ønsker han seg penger, og det blir vel det han får mest av. Fotball og gaming er interessene her, og han har det han trenger til begge deler.

Samme med jentungen egentlig (bare at hun får bunad også). Interessene hennes er sirkus (altså som fritidsaktivitet), klær og smykker, men ønsker seg nok først og fremst penger.

Jeg vet at de får smykkeskrin til å oppbevare bunadsølv i fra en "inngiftet" (kjærest) i familien. Jentungen får dessuten (i tillegg til bunad) et sølvarmbånd fra min mor, som hun selv fikk i konfirmasjonsgave i 1963. Og fra oss foreldre får de (i tillegg til selskapet) en weekendreise. Det ligger i kortene at det blir fotballtur til Liverpool på guttungen, men de får velge litt selv hvor de vil reise.

Var i konfirmasjon til gutt i fjor, som stort sett er interessert i fotball og trening, bryr seg ikke om gaming. På gavebordet så jeg en ryggsekk fra Douche-bag, en vinflaske som skulle lagres i minst 10 år, ei spesiell bok med stilig grafikk og symbolsk betydning, og noe annet småtteri. Ellers bare penger. Mine nevøer har også stort sett bare fått penger, men også litt relatert til sine fritidsinteresser (den ene friluftsliv og foto, den andre hest og gaming).

Når det gjelder sko har guttungen her kommet opp til og forbi mannens skostørrelser, og mannen har et par finsko som er litt for store, som guttungen har lånt ved et par anledninger. Han hadde trolig brukt disse i konfirmasjonen om han skulle hatt dress. Siden han skal ha bunad får han egne bunadsko. Regner med at han er noenlunde utvokst på føttene nå, så vi tar sjansen. Det som er mer spennende er å se hvordan foten hans er. Han har nettopp operert, og må gå en god stund på krykker. Så spørsmålet er om han i det hele tatt kan ha sko på den foten.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-03-22 kl 14:29.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 14:25   #207
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Sønnen min fikk mest penger. I tillegg fikk han et par bøker og en klokke.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 15:03   #208
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her har ikke eldste fått gave fra meg så jeg tenker følge samme spor for yngste. Dvs de skal få, er bare treig til å bestemme meg.
Eldste fikk penger, album, tøft armbånd og en kniv.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 19:38   #209
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Mannen har gjort en kjempejobb med å samle bilder fra både hans og min mobil, og gjort en grovsortering av hva som kan være med i en fotobok. Så da tar jeg over herfra. Orker ikke å skrive og tenke så nøye gjennom alt, men noen bilder fra hvert år skal hun iallfall få.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 21:11   #210
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.189
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

I starten av denne uka gjorde jeg en kjempejobb med å samle bilder av vår konfirmant inn i en mappe som vi skulle gå gjennom.

I dag tok disken på nevnte PC (hvor omtrent alt av bilder var lagret) kvelden.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 21:30   #211
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ånei!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 22:23   #212
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Auda! Håper det fikser seg!
Jeg begynte å se på bilder i går, og har startet å laste ned en haug. Tenkte å lage en liten presentasjon, så det blir «talen» med litt ord til bildene. Jeg skal også lage en fotobok til henne.
Lokale og mat er bestilt. Skal bestille en kake, baker 2 selv, også baker sikkert min mor en kake. Farge på servietter og lys har hun nesten bestemt seg for, og bunad er under produksjon.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 22:41   #213
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Ligger greit an, men må holde tempoet oppe hvis det ikke skal bli stress.
Har booket den lokale kaféen, de ordner mat, drikke, kaffe, dekking av bord og servering.
Invitasjoner er bestilt. Et par venninner baker kaker. Bunaden min er hos syerske for tilpasning nå, og den er lovet ferdig før konfirmasjonen.

Gjenstår:
- sende ut invitasjonene
- sette opp bordplassering
- bildefremvisning
- tale
- kjøpe dress til konfirmanten
- kjøpe inn blomster, lys og servietter til bordet
- et par kaker til, enten bake selv, kjøpe eller få noen til å bake for oss

Hvilken kake var det vi avtalte at jeg skulle bake igjen?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 23:11   #214
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvilken kake var det vi avtalte at jeg skulle bake igjen?

Kahluakake Setter utrolig stor pris på at du baker til oss

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:22   #215
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg er også i dypet av digitale fotoalbum, for å lage noe fysisk.

Hvor mange kaker trenger vi, når vi blir 25 stk. inkl 3 små barn?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 09:38   #216
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi blir også 20-25, fire små barn. Tror vi bestiller en marsipankake, ber en slektning om å lage ostekake, mekker brownies sjøl og har is ved siden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 13:23   #217
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er også i dypet av digitale fotoalbum, for å lage noe fysisk.

Hvor mange kaker trenger vi, når vi blir 25 stk. inkl 3 små barn?

Vi var 16 stk og hadde en femliter is (kjøpt direkte fra Hennig Olsen). Den spiste ingen og ble lagt i fryseren igjen. Så hadde vi fem andre så vidt jeg husker, rett og slett fordi folk tilbød seg å bake. Vi hadde mye igjen. Neste år blir det mye mindre kake.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 19:38   #218
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er også i dypet av digitale fotoalbum, for å lage noe fysisk.

Hvor mange kaker trenger vi, når vi blir 25 stk. inkl 3 små barn?

Vi var 24 inkl to små barn og hadde fem kaker. Det var for mye, men vi ønsket variasjonen. Og oppspist ble de til slutt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 19:46   #219
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Altså, mannen har gjort en stor jobb med grovsortering av bilder, men han og jeg tenker helt ulikt! Jeg visste jo at jeg kom til å måtte se gjennom en del, og jeg sparer mye arbeid på det han har gjort, men å tenke å lage fotobok for 14 år og ikke ha med en eneste julaften, bursdag eller 17.mai, er ikke det litt rart? Han har heller ikke tatt med noe fra fotografene vi har vært hos. Heldigvis er det lett å finne bilder når jeg vet akkurat hva jeg er ute etter, men jeg lurer jo litt på hva han egentlig har tenkt på når han har plukket ut.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-22, 19:50   #220
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er også i dypet av digitale fotoalbum, for å lage noe fysisk.

Hvor mange kaker trenger vi, når vi blir 25 stk. inkl 3 små barn?

Ville hatt 6-7 kaker, både for variasjon og ha nok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no