Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Postkort

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-19, 23:38   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Postkort

Legger det her, for det er jo en form for kommunikasjon, "gammeldags"-kommunikasjon.

Før, når vi var på ferie, satt vi gjerne å skrev "bunker" med postkort ved strandpromenaden over et godt glass. Skrev til venner og kjente der hjemme. Sommeren igjennom fikk vi også kort i postkassen, fra nære og kjære på tur. Min far skrev alltid "Bra!" Klem paps, men det var da et kort med fint bilde.

Nå skriver jeg 1 kort og leter meg "ihjel" etter frimerke og postkasse, men det ene kortet syntes jeg er koselig å sende, det er et viktig kort. Jeg får alltid kort fra denne personen, og jeg blir så glad når jeg finner et kort i postkassen. Så jeg tenker det er litt synd at denne "tradisjonen" dør ut. Ungene tror jeg aldri har skrevet kort.

Skriver dere postkort når dere er på ferie? Det er da koselig? Eller?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 28-07-19 kl 23:54.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:45   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Å herregud, postkort

Husker ikke sist jeg fikk, eller sendte postkort fra utlandet. Kort som gjerne kom frem en uke etter at avsender var hjemme.

Vi skrev kort før, men har nok dessverre latt oss rive med av endringene og sender ikke mer nå.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:50   #3
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Postkort

Vi har gjort det et par ganger med gutta. De har skrevt kort til sine besteforeldre. Vi har som regel kommet hjem før kortene, men vi bor ikke i samme by som dem så det har gått greit. Gutta har satt pris på å velge hvert sitt kort og tror besteforeldre har satt pris på å få dem.

Husker at jeg selv ofte skrev kort og syntes det var veldig gøy å få kort og brev fra andres ferieturer.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-19, 23:59   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Postkort

Å, det var det kjekkeste jeg visste, når jeg fikk feriekort fra familie og venner.
Vi får av og til postkort på jobb om sommeren, fra barn som er på ferie. Det er utrolig kjekt! D fikk kort fra bestevenninnen som han savner stort i sommer, og jeg tenkte at vi skal sende tilbake til henne når vi nå drar på tur.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 00:03   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Vi sendte 8 postkort fra ferien vår i sommer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 00:38   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postkort

Jeg husker en gang i ungdommen min bestevenn var på ferie i USA, han sendte meg et postkort om dagen. Er liksom aldri selv på ferie man kan sende postkort fra, men mine foreldre sender fortsatt kort, og det liker jeg godt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 00:49   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Setter sannelig det også inn på notatet jeg har som huskeliste til neste års sommer. For postkort er koselig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 00:53   #8
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Sender alltid 2-3 postkort når vi er på ferie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 01:24   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Postkort : hjerter:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 01:33   #10
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Det har ikke skjedd på årevis, verken fått eller sendt. Jeg tenkte på det da vi var på ferie i sommer, at det egentlig er synd den skikken dør ut. Neste sommer trur jeg jeg skal ta med et frimerkehefte hjemmefra, så er det ingen unnskyldning til ikke å sende (gitt at vi har Norgesferie da også). Ellers har det vel kommet en sånn betal-pr-mobil-og-før-opp-kode-ordning, det kan kanskje funke.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 02:48   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postkort

Kan ikke huske sist jeg hverken sendte eller fikk postkort. Har ikke skjedd siden jeg flyttet fra England ihvertfall. Dvs. jeg har fått julekort fra Australia de siste årene da.

Vet ikke om det er noe jeg savner egentlig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 08:16   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Postkort

Vi sendte ett i sommer. Vi oppdaterer de hjemme digitalt, de fleste vi hadde sendt kort til får med seg hvor vi er og hvordan vi har det.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 08:55   #13
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Postkort

Ja, vi sender fortsatt noen postkort. Datteren min sender til noen av vennene sine.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 09:45   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postkort

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det har ikke skjedd på årevis, verken fått eller sendt. Jeg tenkte på det da vi var på ferie i sommer, at det egentlig er synd den skikken dør ut. Neste sommer trur jeg jeg skal ta med et frimerkehefte hjemmefra, så er det ingen unnskyldning til ikke å sende (gitt at vi har Norgesferie da også). Ellers har det vel kommet en sånn betal-pr-mobil-og-før-opp-kode-ordning, det kan kanskje funke.

Det funker kjempebra. Merkelig at det ikke er reklamert for bedre, for det er virkelig genialt. Å få tak i ekte frimerker er helt håpløst.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 10:18   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Postkort

Vi sender alltid kort, ja. I år droppet barna å sende til venner. Vi sendte fire kort til eldre familiemedlemmer, men de ble sendt fra Norge for vi fant ikke frimerker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 10:21   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Postkort

Grunnen til at jeg syntes postkort er koselig er at det føles mer personlig enn et innlegg på FB, Insta og snap, jeg er fryktelig dårlig på sosiale medier i ferien, men mannen er ivrig og tagger meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 29-07-19 kl 11:11.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 10:26   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Postkort

Sendte sist for et par år siden, fra et av takene på Peterskirken, der var postkort, frimerker og en postkasse på samme sted.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 10:48   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postkort

Postkort er kjempekoselig, men som du sier, ikke alltid like lett å få til. Vi får alltid fra to stykker, og skal sannelig bli bedre på å sende også.

Jeg sendte et bursdagskort fra Danmark i sommer, og damen i butikken beklaget seg over at det var blitt så dyrt. Kortet kostet 29 DKK, frimerke 30 DKK. Altså ble det nesten 40 kroner i frimerker på ett brev.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 15:59   #19
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Postkort

Jentene (3,5 og 8) har sendt kort til fetterne sine på hver side av familien, samt til bestevenninnene sine. Betalte 30DKK i porto per stykk, hadde sendt til fler om prisen ikke hadde vært så stiv.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-19, 16:38   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Postkort

Vi hadde ambisjoner i år, men det er jo et styr å få tak i frimerker. Så det gikk til slutt i glemmeboka.

Jeg synes det er koselig å sende kort.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no