Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Trenger bilhjelp

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 21:18   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger bilhjelp

Enslig kvinne, med 2 små barn ( ene må enda bruke bilstol), trenger bil som er funksjonell, fhv rimelig i drift, må har plass til ca 3 middels store kofferter.., og ha gode kjøreegenskaper. Muligens 4hjulstrekk er smart, men klarer meg vel også uten...

Ikke eldre enn 2008 modell, og max pris rundt 160 000.

Noen som kan tipse meg litt?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:34   #2
Februarmamsen
Superduperaktiv
 
Februarmamsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 573
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Kan anbefale Skoda. Det kjøpte jeg da jeg var i samme situasjon.

__________________
Mamman til S-03 og A-08
med bloggen livetsdrom.blogspot.com
Februarmamsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:05   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.923
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Roper på MRC

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:41   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Skoda Octavia med 4WD kan være et smart valg. Men for en 2008-modell blir det en bil som har gått et godt stykke for at prisen skal bli ned mot 160 000. Men får en temmelig ny Octavia uten 4WD for den prisen.

Men man ser noen Golf med 4WD ned mot den prisen på Finn: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=36689593

(jeg tenker som så at det vel omtrent alltid er borti mot 10 prosent prutemulighet når jeg tenker makspris og hva prisen på Finn er oppgitt til ;-) )

Velger man bort 4WD er det klart at et større marked åpner seg. Noe man i utgangspunktet ellers har tenkt på? Noe som ikke er aktuelt? Tanker om bensin eller diesel? Automatgir eller manuell? Noe spesielt utstyr som må være med ellers?

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:47   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Har sett litt på nett på mits.colt og suzuki swift... Men aner lite om disse. Og muligens for små? Foretrekker helt klart manuell, men jeg tilpasser meg greit . At drivstoff-forbr er lavt er jo fint, men spiller ellers ingen rolle for meg om bensin el diesel. Selv om diesel muligens er best..?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:53   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Jeg må ikke ha 4hjulstrekk, selv om det kan vere greit å ha. Har klart meg uten det hittil.. Men ser klart fordelene med å føle seg litt sikrere vinterstid på landsbygda.

__________________
2004 - 2008.

Sist redigert av ItsOnlyMe : 04-09-12 kl 22:27.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:27   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Ingen flere tips?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 10:59   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

..og jeg er like langt. Colt og swift blir for lite har jeg konkludert med. Trenger noe som er litt større ( større bagasjerom), og helst tyngre enn colt, - bør ligge litt bedre på veien synes jeg. Så hva da?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 11:38   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Hva med denne: http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=36324808

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 11:55   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Jeg har en venninne som i tilsvarende situasjon som deg kjøpte seg ganske ny Skoda Fabia. Fin bil, og romslig til ikke å være større. Ellers er Skoda Roomster en praktisk bil.
Noe sånt kanskje? http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=36620564

  Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:19   #11
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Ford Mondeo. God å kjøre, god plass.
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=37192517

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:22   #12
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Honda Civic eller accord

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 12:29   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.903
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

I følge bil journalistene skal Volvo sin 40 serie være bra og sikkert valg. Både driftssikker og kollisjonssikker.

http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=36927934

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 15:20   #14
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Jeg er veldig glad i min Skoda Fabia.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:51   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Takker for tips. Siden mange sier Skoda skal jeg kikke litt nermere på den Hvordan er drivstoff-forbruket? og dyr i deler på verksted?

Mondeo stv. vil jeg ikke ha, vil ha en mindre bil en det. Trenger ikke så stor.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 19:59   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Takker for tips. Siden mange sier Skoda skal jeg kikke litt nermere på den Hvordan er drivstoff-forbruket? og dyr i deler på verksted?

Mondeo stv. vil jeg ikke ha, vil ha en mindre bil en det. Trenger ikke så stor.

Drivstoff-forbruket varierer naturligvis med motor og modell. Er det Octavia eller Fabia du tenkte på? Om det er snakk om nyere biler, så ligger Skoda her langt framme - det er nøysomme diesel- og bensinmotorer fra VW som benyttes.

Delepriser etc. er vel omtrent "som normalt" vil jeg tro...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:28   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Tenker på Fabia eller Roomster. Har liten erfaring med Skoda..

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:31   #18
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Vi lånte en Roomster en gang Fabiaen var på service, og Poden bare elsket den! Vinduene bak er så lave at barn har fantastisk sikt ut!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:46   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Vi lånte en Roomster en gang Fabiaen var på service, og Poden bare elsket den! Vinduene bak er så lave at barn har fantastisk sikt ut!


Hvordan er disse i str/plass i baksete og bagasjerom i fht hverandre?

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-12, 20:49   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger bilhjelp

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Hvordan er disse i str/plass i baksete og bagasjerom i fht hverandre?

Roomster er basert på Fabia, men bredere bak og med mer bagasjeplass, samt høyere under taket...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no