Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fornøyd med vinterdressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 13:55   #61
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har hatt disse dressene i vinter:

Minstemann 2 år: En Exitdress som han har arvet etter storebror. Den har han brukt på de kaldeste dagene. Trass i at dressen er brukt til to barn ser den nesten ikke brukt ut. Hadde jeg sagt til noen at den var ny ville de trodd det. Dette er en Exitdress 2003-modell. Den holder ham tørr, er godt foret, er lett og han beveger seg godt i den.

Han har også en Trolldress. Den er grei når det er varmere enn minus 3. Jeg liker den ikke på veldig kalde dager. Den holder ham tørr og er lett. Jeg liker ulldressen inni. Jeg er ikke veldig imponert over slitestyrken til Troll, men den har holdt greit.

Storebror har hatt disse i vinter:

Reimatec vinterdress. Helt grei dress. Har holdt tørt i fuktig vær og har holdt ham varm. Den slites fort merker jeg og jeg er ikke imponert over slitestyrken.

Reima Buller og Bång vinterdress. Denne brukes på de kaldeste dagene. Denne brukes på 2de året. Den er utrolig slitesterk og det er en av de dressene vi har vært aller mest fornøyd med. Det er en "snødress", ikke en slapsedress.

På trolldressene har vi aldri satt fast foret i dressen. Storebror har brukt troll i snart 3 år og har ikke problemer med å ta på seg ulldressen først og deretter dressen.

Han har også hatt en Trolldress på milde dager. Denne blir brukt på 2 de året og den er lappet og sydd flere steder. Ikke veldig imponert over slitestyrken der heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:24   #62
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

ReimaTec.
Passe nøgd, den har holdt bra når det har vært snøvær, men det har ikke vært så mye av den slags vær.
Regntøyet har dermed vært oftere i bruk, så hva det blir til neste år er jeg usikker på.
Vi har en Reflex vår/høst-dress, som jeg kjøpte i høst - den har holdt overraskende bra i forhold til mine forventninger. (Et halvt øye på dressen og jeg dømte den nord og ned i småyr. Den har holdt ham vel så tørr som annet.)

Jeg har fått mye skryt av 6 åringen sin Reflex vår/høst dress i barnehage.
Bjørn Dælie dressen og. Aldri våt.
Nå har jeg kjøpt HH, så det kan jo bli spennende å se resultatet der.

Jeg spurte om de hadde erfaringer fra Reima, og de synes de var greie, men de var ikke like gode som de en gang var.
Men i år var det ingen barn på den avdelingen som hadde slik dress.

Men er det slik at Reima er blitt dårligere?
Hører flere og flere som klager på dem samtidig som flere prøver andre merker som er like gode?
Jeg selv har dårlig erfaring med ReimaTec og kommer ikke til å kjøpe det igjen pga det.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:25   #63
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

***

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:06.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:10   #64
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Reima tec i år som alle år, og jeg har innsett at den dressen har aldersgrense fire år. Mens Bris er tørr og varm og har en dress Lyn kan overta er Torden sin helt totalt utslitt. Kan nok ikke brukes som ekstradress til Bris engang.

Er enig. Men jeg er fornøyd. Har ingen som skal arve så det er ikke tema.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:17   #65
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg vil jo helst slippe å bruke 10 000 kr i året på dresser, men begynner å innse at det blir sånn fremover.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 18:34   #66
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Men er det slik at Reima er blitt dårligere?
Hører flere og flere som klager på dem samtidig som flere prøver andre merker som er like gode?

Jeg tror ikke Reima nødvendigvis har blitt dårligere, men andre dresser har blitt tilsvarende gode, vo har fått flere valgmuligheter. Grunnen til at det kanskje oppfattes sånn er vel mer fordi vi lever i en tidsalder hvor det er lettere å finne informasjon og lettere å spre informasjon. Dermed vil flere evt høre om de som er misfornøyd.

Til neste år, når lille B er 3 år kommer vi til å gå over til todelt dress. På den måten slipper vi å kjøpe helt ny hvis han blir lang i beina eller buksa blir utslitt. Det blir for dyrt med 2 dresser per sesong.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 19:32   #67
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror ikke Reima nødvendigvis har blitt dårligere, men andre dresser har blitt tilsvarende gode, vo har fått flere valgmuligheter. Grunnen til at det kanskje oppfattes sånn er vel mer fordi vi lever i en tidsalder hvor det er lettere å finne informasjon og lettere å spre informasjon. Dermed vil flere evt høre om de som er misfornøyd.

Til neste år, når lille B er 3 år kommer vi til å gå over til todelt dress. På den måten slipper vi å kjøpe helt ny hvis han blir lang i beina eller buksa blir utslitt. Det blir for dyrt med 2 dresser per sesong.

Det har jeg begynte å gjøre nå. Kjøpt todelt HH-dress. Man slipper jo unna med halve prisen hvis en del ryker.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 19:45   #68
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har hatt ReimaTec vinterdress og har vært kjempefornøyd

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 20:22   #69
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Reima Tec i år som i fjor, og er veldig fornøyd. Faktisk så fornøyd at vi også har kjøpt vår/høstdressen fra Reima. Syns den også er veldig bra.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:22   #70
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

TROLL med separat ulldress inni - har holdt i 2 vintre for samme barn så langt. Svært fornøyd.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:37   #71
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har P.o.P på andre året og er veldig fornøyde. Poden har ikke vært våt eller kald en eneste dag.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:45   #72
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi er veldig fornøyd med Trolldressene. Begge guttene har hatt det i år som i fjor. Det blir nok det neste år også.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:10   #73
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

ReimaTec til begge to, kjempefornøyd. Begge har Reima vårdresser nå. Her blir det Reima igjen, første dressen som har holdt 1 sesong på storebror.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:43   #74
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Vi har hatt Troll-dress, og er superfonøyde! Den har god passform og gir god bevegelighet. Alltid tørr og varm, og siden det er to dresser i den, har vi kun hatt denne både høst, vinter og vår.

Den ser nesten ubrukt ut.

Samme her!
Troll-dressene er veldig dyre, men de er verdt hver krone. Jeg er veldig fornøyd med at innerdressen er av ull - og at den kan tas ut. Bevegelig, varm, tørr og anvendbar fra tidlig høst til sen vår.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 23:04   #75
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg er veldig fornøyd med Reimas Buller og bång til 4 åringen. Den er rimelig og slitesterk. Den passer best til ordentlig vintervær, i sørpevær bruker han regntøy.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 23:14   #76
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Reimatec dress! Og er veldig fornøyd med den, det er også de ansatte i barnehagen! Den blir i gjennomsnitt vasket 3 dager i uka, men har holdt seg like fin i hele vinter! Tror kanskje den passer til neste år også ellers så blir det ny REIMA dress!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 22:16   #77
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Heiser opp denne tråden jeg. Den er jo veldig aktuell nå.

Vi kommer til å kjøpe Reimatec tenker jeg. Vi har en ny Helly Hansen tech-dress, men har behov for en ekstra dress så vi slipper å huske på dressen etter barnehagen..
Reima er vi knallfornøyde med, eneste minuset er at jeg ikke har sett noen farger jeg liker i butikkene..

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 22:19   #78
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg har alltid vært knallfornøyd med ReimaTec, men lurte litt på å prøve Gullik dressen i år, alltid hatt vottene derfra og det er de beste vottene som finnes. Vannavstøtende og slitesterke, med ullfor inni. Dressen er samme.
http://www.gullull.no/shop.asp?p=986...y=2&imgActive=

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 07:46   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Bra at tråden ble tatt fram igjen! Jeg sliter med å bestemme meg og vet at jeg må kjøpe raskt, for alt blir jo utsolgt før jeg får sukket for meg.

Canisa har sagt seg villig til å kjøpe Reflex-dress til oss. Med sending blir den i en prisklasse at det kanskje er greit å kjøpe noe annet.

Noen har har prøvd ut MinyMo sin dress? Den er tilnærmet identisk med TTH, men mye billigere.

Og hvordan er Lassie-dressene? De selges på Cubus nå.

__________________
Min signatur

Sist redigert av Che : 07-09-07 kl 08:00.
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 08:33   #80
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg har alltid vært knallfornøyd med ReimaTec, men lurte litt på å prøve Gullik dressen i år, alltid hatt vottene derfra og det er de beste vottene som finnes. Vannavstøtende og slitesterke, med ullfor inni. Dressen er samme.
http://www.gullull.no/shop.asp?p=986...y=2&imgActive=

Synes denne så interessant ut, noen som har prøvd denne? (og evt kjenner til størrelsene?) Er foret fast her?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no