Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-09, 19:39   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Nå har vi hatt panelgardinene vår i noen år og nå er jeg lei de. De er fine men på tide med forandringer.

Sånn ser de vi har nå.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:43   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Kan jeg stille et spørsmål? Når man skal ha panelgardiner, - da må man ha en ekstra tynn stang for å henge det opp på dem eller?

Med den stuen du har, så kan jo veldig mye funke. Hva med å få inn noen med isblått eller limegrønt mønster (eller begge deler) for å friske opp litt?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:48   #3
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Kan jeg stille et spørsmål? Når man skal ha panelgardiner, - da må man ha en ekstra tynn stang for å henge det opp på dem eller?

Med den stuen du har, så kan jo veldig mye funke. Hva med å få inn noen med isblått eller limegrønt mønster (eller begge deler) for å friske opp litt?

Det stemmer. Hvis du ser nærmere på gardinstengene så ser du at det er en tynn ekstra stang til gardinene.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:48   #4
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Liftgardiner kan også bli fint her, synes jeg.
Gjerne i spreke farger/ mønster.

DM: Man kan ha doble gardinstenger, evt. ekstraoppheng (tynne stenger som festes på gardinstanga) når man har dobbelt sett panelgardiner.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 19:56   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Estrella: Ja, jeg så de så ganske tynne ut, men ikke så veldig mye tynnere enn de jeg har, så derfor begynte jeg å lure.

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

DM: Man kan ha doble gardinstenger, evt. ekstraoppheng (tynne stenger som festes på gardinstanga) når man har dobbelt sett panelgardiner.

Eh, - hæ? :treg: Har du bilde?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 20:08   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.434
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Jeg syns også at du kunne ha noe i litt friskere farge og gjerne noe som gjorde vinduet større. Panelgardinene tar litt av vinduene ser det ut som.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 21:40   #7
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Jeg ville gått for liftgardiner i frisk farge.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 18:57   #8
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Estrella: Ja, jeg så de så ganske tynne ut, men ikke så veldig mye tynnere enn de jeg har, så derfor begynte jeg å lure.
Eh, - hæ? :treg: Har du bilde?

Her er bilder av doble stenger, og av de tynne som kan festes på den ordinære stanga.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg GS2.jpg (35,4 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg Gs1.jpg (30,3 KB, 10 visninger)
vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 19:59   #9
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Jeg tror også jeg hadde gått for noe som spreker opp litt, og gjør det litt mer spennende. Nå går det jo endelig mot vår igjen også, og da kan man tillate seg litt "sprø" farger.

Eksempler fra Ellos:



Eksempler fra La Redoute:



Eksempler fra KID:



Jeg tror jeg hadde kombinert 2 gardiner jeg. En tynn, cerise gardin innerst, og en litt tykkere limegrønn utenpå. Sprekt og utrolig kult!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:02   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

(Ergo, jeg ville gått for den første limegrønne, med bringebærfargede knytegardiner bak, slik som den siste fra La Redoute - fant ikke bilde av den bringebærfargede..)

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:26   #11
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Jeg ville valgt litt sprekere farger, kanskje lime og rødt? Eller lime og lilla. Supplere med puter og evt. brikke på stuebordet i samme stil. Eller en mønstrete gardin hvor du henter opp igjen et par av fargene i tilbehøret. Panelgardiner gjør det litt kaldt og stivt, men det er fint da. Jeg har det selv. Men en liftgardin ville også vært veldig fint. Har det selv også. Panelgardiner foran skyvedøren, og liftgardiner på kjøkkenet og stua.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 20:39   #12
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Enig i at det kunne vært litt farge på gardinene. Det var litt mørkt og dystert der nå.

Lime og turkis er nydelige farger.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:02   #13
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil ha nye gardiner. Noen tips?

Er ikke glad i limefarge så det tviler jeg på at jeg kjøper men turkis er en bra mulighet. Jeg får se. Kan hende jeg går for liftgardiner.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no