Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-11, 07:58   #581
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Pesten, jeg skjønner det. Hadde mitt barn blitt alvorlig syk etter å ha spist pesto, hadde jeg kastet pesto ut av huset for never to be seen again. Men nå er det ikke så farlig for menneskeheten om jeg sprer det og påvirker 13 foreldre til aldri mer å kjøpe pesto.

Akkurat dette med vaksiner og autisme har blitt såpass grundig undersøkt, og det er så viktig for samfunnet at vi fortsetter å vaksinere. Det er derfor man bare ikke kan la utsagn som at "mitt barn fikk autisme av vaksinen" stå uimotsagt på åpent forum. Det er på ingen måte en hets mot deg, jeg håper du ser det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 08:39   #582
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Et paradoks for vaksinemotstanderne er jo at jo flere de klarer overbevise om å ikke ta vaksinen, jo dårligere blir gruppeimmuniteten, noe som igjen svekker beskyttelsen deres egne barn har mot sykdommer som er langt farligere enn potensielle bivirkninger av MMR-vaksinen. Snakk om å skyte seg selv i ryggen.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:28   #583
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Pesten: Sammenheng? Forstår ikke hva du vil med det siste innlegget ditt.

Hva er det du ikke skjønner?
Jeg velger å ikke vaksinere jentene mine siden min eldste fikk en tydlig reaksjon av MMR. Jeg har fulgt vaskinasjonsprogrammet fram til MMR men så hoppa jeg av. Jeg tørr ikke å risikere at flere av mine barn blir syke av vaskine.

Har 2 spørsmål:
1) Tror dere alle mennesker tåler vaksiner som blir gitt?
2) Hadde du gitt barn nr 2 vaskinen som gjorde ditt første barn pleietrengende for resten av livet?

Nei jeg kan ikke vite 100% at vaksinen gjorde mitt barn "sykt" men har jeg en 100% garanti for at dette ikke skjer igjen?

Btw. Candy Darling. Jeg ser den altså. Har snakket med helsestasjonen ang å melde et avvik for snakket med en vennine med samme problematikk. Det var 4 møter med overleger og div for å få meldt inn dette avviket. Og endel papirarbeid visst nok men nå skal jeg gå inn å lese litt på linken din.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:30   #584
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Et paradoks for vaksinemotstanderne er jo at jo flere de klarer overbevise om å ikke ta vaksinen, jo dårligere blir gruppeimmuniteten, noe som igjen svekker beskyttelsen deres egne barn har mot sykdommer som er langt farligere enn potensielle bivirkninger av MMR-vaksinen. Snakk om å skyte seg selv i ryggen.

Jeg er ikke vaksinemotstander men synes de godt kunne gitt MMR på et seinere tidspunk enn 15 mnd. Gjerne for å motbevise det vi har opplevd.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:49   #585
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Har 2 spørsmål:
1) Tror dere alle mennesker tåler vaksiner som blir gitt?
2) Hadde du gitt barn nr 2 vaskinen som gjorde ditt første barn pleietrengende for resten av livet?

Vaksiner er jo den milde formen for selve sykdommen, så om et av mine barn fikk en sterk reaksjon på vaksinen, så hadde jeg tenkt "å shit, sykdommen kommer virkelig til å slå sterkt ut på dem". Det er faktisk det eneste logiske å tenke. Da må man ut fra det ta en risikovurdering for risikoen for at de kan bli smittet av sykdommen. I et norsk scenario med sterk gruppeimmunitet så kan man havne ut på at det kan lønne seg risikomessig å ikke vaksinere faktisk. Men da tenker jeg ikke på feber eller noe sånt altså som bivirkning, mer alvorlig allergireaksjon. Men om det er sannsynlig at barnet kan bli smittet av selve sykdommen, så er vaksinenn alltid bedre, den gir de samme reaksjonene som sykdommen, men mildere.

Jeg hadde gitt barn nr 2 vaksine selv om barn nr 1 fikk autistiske trekk rett etter vaksine mot MMR be satt ja. Det er såpass godt dokumentert, og opp og i mente at risikoen for autisme er helt uavhengig av MMR-vaksinen, at det hadde jeg stolt på.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:53   #586
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg er ikke vaksinemotstander men synes de godt kunne gitt MMR på et seinere tidspunk enn 15 mnd. Gjerne for å motbevise det vi har opplevd.

De har motbevist det. Det er supergodt bevist at det å få MMR-vaksine ikke øker risiko for autisme. MMR settes til andre tider i andre land, for eksempel og de har telt opp hvor mange som er autistisk av de som har fått vaksine og av de som ikke har fått vaksine.

Jeg tror at det som forvirrer folk er at vitenskapsfolk aldri er helt 100 % bombastisk, når noen forteller om at "mitt barn fikk autisme rett etter vaksinen" så sier de, vel ja, vi kan jo ikke si om akkurat ditt barn er så superspesielt, vi kan ikke gå tilbake i tid og prøve uten vaksine og se om det gikk på samme viset.

Men hva hadde du sagt til en mor som sa:

Barnet mitt fikk IKKE vaksine ved 15 mnd alder og det fikk autistiske trekk, jeg burde ha gitt vaksinen, da hadde det ikke blitt syk.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:59   #587
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Å utsette vaksinen kan jeg ikke se på som noen god løsning.
Heller at vaksinen blir gitt før med tanke på at f.eks Meslinger har det kommet flere tilfeller av blant annet i Oslo.

Et alternativ kan jo være at de deler den opp, men tanke på at mange fortsatt er såpass skeptiske.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:00   #588
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Sånnf or å avsløre hvor lite jeg husker/følger med.

Får de ikke en ny dose MMR når de går på barneskolen?
(mener å huske at mine har fått det)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:03   #589
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Hva er det du ikke skjønner?
Jeg velger å ikke vaksinere jentene mine siden min eldste fikk en tydlig reaksjon av MMR. Jeg har fulgt vaskinasjonsprogrammet fram til MMR men så hoppa jeg av. Jeg tørr ikke å risikere at flere av mine barn blir syke av vaskine.

Jeg skjønner ikke hva historien om hvordan det er å ha et funksjonshemmet barn har å gjøre i denne sammenhengen.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:22   #590
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Pesten: en ting er hva du sprer rundt deg av feilinformasjon her inne (hva du føler og hva som er dokumenter og det man bør forholde seg til er to vidt forskjellige ting), en annen ting er hva du sier til folk du kjenner og møter IRL. Sier du at vaksinen er årsaken til hans autisme, og har nære venner og/eller familie vegret seg eller avstått fra vaksinasjonsprogrammet som følge av det?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:28   #591
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg er ikke vaksinemotstander men synes de godt kunne gitt MMR på et seinere tidspunk enn 15 mnd. Gjerne for å motbevise det vi har opplevd.

Det var ikke myntet direkte på deg, men på vaksinemotstandere generelt. Jeg har full forståelse for det valget du har gjort med tanke på MMR-vaksinen, basert på dine egne erfaringer. Jeg ville ikke gjort samme valg som deg men det er ikke poenget her. Poenget er at du på grunn av dine erfaringer og din subjektive konklusjon basert på synsing og følelser framfor vitenskapelige fakta, advarer andre mot å vaksinere sine barn. Det er ikke greit i mine øyne.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:00   #592
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Å utsette vaksinen kan jeg ikke se på som noen god løsning.
Heller at vaksinen blir gitt før med tanke på at f.eks Meslinger har det kommet flere tilfeller av blant annet i Oslo.

Et alternativ kan jo være at de deler den opp, men tanke på at mange fortsatt er såpass skeptiske.

Vi tok den tidligere (10-11 mnd) fordi vi skulle til Afrika (til et høyrisikoområde for meslinger, stappa fullt av rike engelske steiner-tilhengere) på ferie. Da måtte vi ta den en gang til, fordi de ikke kunne garantere at en så liten unge utviklet nok antistoffer. Kanskje det hadde noe med ammingen å gjøre også? Jeg husker ikke helt... Men lille skatt fikk ihvertfall MMR to ganger.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:55   #593
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.251
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg tror det bare gis én gang nå, men vi tok den vel i 6. klasse i vår tid.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:29   #594
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg bor i gammle oslo og har barn som er seks mnd for ung til å få vaksinen....IKKE HAPPY.

Det verste er at jeg får smake litt min egen medisin.
Jeg er nemlig en av idiotene som hoppa på vaksinenoyaen i 2000 (jeg er oppvokst hos antroposofer kansje det fører til hjerneskade?)

Jeg var livredd for å ødelegge mitt fantastiske førstefødte avkom, leste alt jeg kom over og søkte om å få vaksinen oppdelt. Jeg utsatte barnehagestarten og ble hjemme siden jeg er fult klar over hvor alvorlig følgesykdommene etter meslinger kan være.
Det var virkelig ikke en morsom tid, han fikk vaksinene da han var godt og vel to år hjertet har vel så vidt beveget seg fra halsen til bryskassa igjenn nå ti år etter.
Da var det verken bekreftet eller avkreftet en sammenheng, men jeg vurderte altså meslingfaren ved barnehagestart og det at så mange var blitt skemt fra å vaksinere som mere reelt farlig for ham.

Da vi fikk nr to var autisme faren over, men det var snakk om sammenheng mellom mmr og utløst adhd i barn som allerede var i risikogruppen, adhd pappaen her i huset var da livredd for å videreføre og vi søkte om å få den delt opp siden vi var i en risikogruppe...blankt avslag fra folkehelsa og vi valgte å gi henne vaksinen til barnehagestart 13 mnd gammel.
Gikk greit denne gangen og, men morsomt var det ikke

Så jeg kan ikke sette meg på noen høy hest og drite ut forlk som er redd, jeg skjønner redselen , men akkurat nå mens jeg sitter med min tre mnd gammle sønn midt i gammle oslo og endelig føler at jeg har lest såpass mye tiltroværdige raporter om at vaksina er safe(og har litt flere år og mindre hysteri i bagasjen) så forbanner jeg alle som bidrar til dårligere vaksine dekning og mere hysteri som kan fore mitt.
- Så alle netttroll ( seff ikke noen mistanke til denne tråden overhodet)og antroposoferog andre med antivaksinepropaganda

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:40   #595
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg forstår redselen, jeg gjør det, men jeg syns det er vondt at du skal gå og føle der på en måte er "din feil" at barnet ditt utviklet autistiske trekk på grunn av at du lot ham få MMR-vaksinen.

På samme måte som jeg har veldig, veldig vondt av hun jeg, og fler med meg, forsøker banke inn i hodet at det ikke er hennes feil at barnet har en genfeil - på grunn av at barnet hennes fikk sitt første epileptiske anfall noen dager etter hva som nå tilsvarer MMR i USA.

Nå vet jeg ikke når man oppdager at barn har autisme, men med hensyn til denne genfeilen, sammenfaller ofte de første epilepsianfallene med den tiden barnet blir vaksinert, så det er nok lett å se en sammenheng, om man leter hardt nok etter årsaken til at barnet er sykt.

Så jeg forstår redselen, jeg gjør det.

Likevel - å spre antivaksinepropaganda er å spre skremsel, og mange barn kan bli syke, f.eks. av meslinger, når det er totalt unødvdendig, all den tid de kunne vært vaksinert.

Og forresten får de påfyll av MMR i 6.klasse ennå - fant jeg tilfeldigvis ut da jeg hentet Guttungen på skolen her en dag, og ble stående og skravle med en lærer jeg kjenner - som nettopp hadde ringt et foreldrepar for å få dem til å hente barnet sitt, som hadde svimt av etter vaksinen.

Noen barn kan ikke vaksineres av diverse årsaker. Andre barn bør vente lenger med å få vaksine - Lillemann har ikke fulgt vanlig vaksineforløp, da legene ikke turde sette på ham mens han var liten. Han har fått vaksinene i litt eldre alder - har uten unntak fått feber og blitt skikkelig dårlig - men heller det enn alle andre bedritne ting som kunne rammet ham om han ikke var vaksinert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:43   #596
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Hva er det du ikke skjønner?
Jeg velger å ikke vaksinere jentene mine siden min eldste fikk en tydlig reaksjon av MMR. Jeg har fulgt vaskinasjonsprogrammet fram til MMR men så hoppa jeg av. Jeg tørr ikke å risikere at flere av mine barn blir syke av vaskine.

Har 2 spørsmål:
1) Tror dere alle mennesker tåler vaksiner som blir gitt?
2) Hadde du gitt barn nr 2 vaskinen som gjorde ditt første barn pleietrengende for resten av livet?

Nei jeg kan ikke vite 100% at vaksinen gjorde mitt barn "sykt" men har jeg en 100% garanti for at dette ikke skjer igjen?

Btw. Candy Darling. Jeg ser den altså. Har snakket med helsestasjonen ang å melde et avvik for snakket med en vennine med samme problematikk. Det var 4 møter med overleger og div for å få meldt inn dette avviket. Og endel papirarbeid visst nok men nå skal jeg gå inn å lese litt på linken din.

Jeg kjenner at jeg blir sint og oppgitt når du skriver sånt som dette. Nok en gang hevder du at vaksinen var det som forårsaket at ditt barn ble sykt. Etter at du på direkte spørsmål har sagt at det sammenfalt i tid sånn at det skremte deg - men ikke konkludert at det var vaksinen som forårsaket det.

Hvor mange barn mener du det er verdt at ikke tar vaksinen som følge av slike historier som du forteller? Hvor mange skal dø eller skades for livet av en sykdom som er høyst reell etter å ha lest skremselspropaganda uten mer hold enn at du synes dette sammenfalt såpass i tid at du tror det er en følge av vaksinen?

  Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:48   #597
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Hva med de barna som får de samme symptomene og har det samme hendelsesforløpet som ditt barn, Pesten, men som ikke er vaksinert på forhånd? Tilfeldig, eller?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:49   #598
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Et relevant spørsmål er også at hva nå om det er enkelte barn som får utløst en nevrologisk lidelse av en vaksine. (Selv om det er tilbakevist at dette er noen tendens, er det umulig å si vitenskaplig at det ikke er noen barn som får sin sykdom utløst av en vaksine). Tror man da at de aktuelle sykdommene ville være en bedre løsning? Vi snakker om svekkede virus her, mens en sykdom evt vil ramme i fullt monn. Med de kjente, men delvis glemte alvorlige nevrologiske bivirkningene de fører med seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:54   #599
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Katta
Er det uhøflig og Quote katta etter hver innlegg videre i denne tråden? Kan noen låne meg en grønn, har brukt opp mine.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:58   #600
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Et relevant spørsmål er også at hva nå om det er enkelte barn som får utløst en nevrologisk lidelse av en vaksine. (Selv om det er tilbakevist at dette er noen tendens, er det umulig å si vitenskaplig at det ikke er noen barn som får sin sykdom utløst av en vaksine). Tror man da at de aktuelle sykdommene ville være en bedre løsning? Vi snakker om svekkede virus her, mens en sykdom evt vil ramme i fullt monn. Med de kjente, men delvis glemte alvorlige nevrologiske bivirkningene de fører med seg.

Det er nettopp det. Som Guillain-Barré som kan i enkelte tilfeller utløses av influensasykdom og i mindre monn influensavaksine. Om man da ikke har skikkelig gruppeimmunitet så er det jo derfor uansett bedre å ta vaksinen. '

Men problemet er jo ofte at folk skjønner jo ikke risikoanalyse når det er bittelitt utenfor deres eget hjemmeområde. Det blir jo som å påstå at om noen dør i bilulykke så var det fordi de hadde bilbelte på. "Jeg vet at det er dokumentert at folk som bruker bilbelte dør i større grad enn de som ikke bruker bilbelte, men min kompise døde faktisk bare en halv time etter han tok på bilbelte!"

Eller de som mener at man ikke skal ta vaksine "for å styrke immunforsvaret" som om immunforsvaret er noe som ikke går på fulle mugger mellom meslingeepidemier. Det blir jo som å la være å bruke bilbelte for å "herde kroppen" til å kunne tåle det bedre når man havner i en ulykke. Argh. Argh. Argh.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no