Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Smoothie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-07, 20:46   #1
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Smoothie

Har dere en favorittoppskrift på smoothie?
Del den med meg.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:13   #2
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smoothie

Jeg har blandet jordbær, blåbær, vaniljeyoghurt og appelsinjuice. Det ble godt.

Her er en side med diverse forslag http://www.frukt.no/Article.aspx?art...04&mnu2id=3124

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:14   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smoothie

Her er min favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff etter ønske (jeg bruker 1-2 ts fruktose
1-2 ss olje

Dette kjører jeg i kjøkkenmaskinen samtidig, når jeg har bare blåbær i, så blir den ganske flytende, men med skogsbærblandingen blir det en sorbet... (jeg bruker frosne bær, for jeg liker sorbetvarianten bedre.. )

En kan eventuelt ha bare et egg, og tilsette 2 dl vann/melk og proteinpulver om en ønsker det... (men da liker hvertfall jeg å piske eggene litt på forhånd slik at det blir litt eggedosisaktig... - det gjør jeg i grunnen om jeg lager med friske bær også.. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 21:32   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smoothie

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Her er min favoritt:

2-3 egg
ca 100g frosne/friske bær (blåbær, skogsbærblanding, jordbær, ol,-hva du måtte ønske)
litt søtstoff etter ønske (jeg bruker 1-2 ts fruktose
1-2 ss olje

Sånn lager jeg den også, men med litt banan i, og rå nøtter istedetfor olje. Jeg brukte hele egg før, men etter at jeg hørte at rå eggehvite hindrer opptak av B-vitaminer, spesielt Biotin, ble jeg litt skeptisk og bruker bare 2-3 eggeplommer nå heller.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no