Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Begrepet «Syden»

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Bruker du begrepet «Syden», og vet du hvor det er?
Jeg snakker om «Syden», og har en klar forestilling om hvor det er 51 43,22%
Jeg snakker om «Syden», men har en nokså uklar formening om hvor det er 18 15,25%
Jeg snakker ikke om «Syden», men jeg har en klar forestilling om hvor det er 26 22,03%
Jeg snakker ikke om «Syden», og har en nokså uklar formening om hvor det er 11 9,32%
Jeg bruker det kun negativt 12 10,17%
Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 11:22   #161
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.108
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Jeg også .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:30   #162
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Syden er et begrep jeg nok brukte på 80-tallet en gang Har en kalr forestilling om hva/hvor det er. Nå foretrekker jeg å nevne varmere strøk ved navn, det har jo blitt så mange av dem!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:38   #163
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Jøss, våkna denne igjen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:47   #164
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Syden må alltid holdes varm

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:49   #165
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Er det nå jeg skal komme med en "varme steder der nede"-kommentar?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 22:53   #166
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Ja jeg bruker begrepet syden, og i hodet mitt er det i hovedsak typisk badeferieplasser i Europa.

Jeg tror jeg bruker mer stedsnavn på andre varme steder.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 07:59   #167
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det nå jeg skal komme med en "varme steder der nede"-kommentar?

Jepp

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 08:56   #168
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Jeg har også en relativt klar formening om hvor syden er - men for meg er det ikke ensbetydende med "Chartertur".

Syden er varmt og i hodet mitt er det i tillegg i Europa.

Chartertur er liksom en reisestil som "krever" en smule for mye alkohol, bussreiser sammen med andre turister til "maljorcapärlorna" (<--svensk guide altså) og "grisefest" på gran Canaria....*fordomsfull*

Forøvrig er det jo litt slik at om man skal komme seg til store deler av "syden" billigst mulig, så er nok chartertur det mest hensiktsmessige når man ikke bor i Oslo og omegn - Få får man heller gremmes litt når mannen i setet bak er sørpe full klokken 1100 og klapper som besatt når flyet lander..(Hva ER det med den klappinga?)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:06   #169
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Bauche: For å ikke glemme at med charterturer følger det alltid, og jeg gjentar alltid formaninger om at "inte dricka vatnet!"
Og man klapper fordi man er glad for å ha overlevd flyturen må vite

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:09   #170
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Bauche: For å ikke glemme at med charterturer følger det alltid, og jeg gjentar alltid formaninger om at "inte dricka vatnet!"
Og man klapper fordi man er glad for å ha overlevd flyturen må vite

Klart: To-åringen er forøvrig veldig med på klappinga han altså! - Han klappet og ropte "jippi" og "Hujja" i kor med klappekoret - Det viser seg at jeg har fostret den perfekte charterturist..

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 09:12   #171
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Klart: To-åringen er forøvrig veldig med på klappinga han altså! - Han klappet og ropte "jippi" og "Hujja" i kor med klappekoret - Det viser seg at jeg har fostret den perfekte charterturist..

Tradisjonene lever videre

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 10:43   #172
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Syden kan være Kristiansand for min del... bare det er varmere enn her så er det syden for meg..... *reiser aldri til syden så jeg er ikke så storforlangende*

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 21:40   #173
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Begrepet «Syden»

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Chartertur er liksom en reisestil som "krever" en smule for mye alkohol, bussreiser sammen med andre turister til "maljorcapärlorna" (<--svensk guide altså) og "grisefest" på gran Canaria....*fordomsfull*


Få får man heller gremmes litt når mannen i setet bak er sørpe full klokken 1100 og klapper som besatt når flyet lander..(Hva ER det med den klappinga?)


Konstaterer at det er lenge siden Bauche var på chartertur. Grisefestene er det slutt på og klappingen på flyet også...

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:59   #174
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Begrepet «Syden»


(Kilde: youtube.com)



(Kilde: youtube.com)


Den siste har dessverre ikke med det festligste, når dem oppdager en "innfødt villmann" i en av hulene

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no