Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-15, 20:39   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Vi fikk for en tid tilbake 5 reiser til sykehus på 2 1/2 uke. Avstanden er 84 km t/r, og det er 81 kr i bompenger pr. tur. Jeg ser på nettet at statens satser for kilometergodtgjørelse er 4,10 kr/km. Dvs. at jeg skulle ha refundert 425 kr pr. tur. Nå er jeg avspist med 75 kr pr tur fordi "det er tilgjengelig rutegående transport på strekningen", og de har innvilget 50 kr for meg 25 kr for poden hver vei. Men det er ikke en sjans i havet å komme seg til sykehuset for 50 kroner med rutegående transport, i såfall må jeg reise dagen før og overnatte (den billige bussen går etter at vi har hatt time alle dagene). I tillegg snakker vi da bare om bysentrum til bysentrum, ikke mine kostnader med å komme meg til sentrum.

Hva er det jeg ikke forstår med disse reglene?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 20:42   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Eg trur det må forhåndsgodkjennast av Pasienttransport og rekvirerast av behandlar, for at du skal få det dekka. Behandler må godkjenne at du ikkje kan bruke rutegåande transport.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 20:46   #3
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Jeg fikk ikke noe da jeg en søndag kveld måtte 3 mil til et annet sykehus for røntgen. For det gikk jo buss.
Og jeg fikk ikke noe for bil da skulle til Aker før påske, bare toget. Spent på om jeg får for bil og parkering for siste turen min. Går ikke buss fra meg så tidlig på morgenen når jeg skal ta toget kl.7.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 21:52   #4
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Vi har fått legeerklæring fra sykehuset på at vesla ikke kan ta først buss til tog, så gå fra bussen til tog og så gå minimum 25 minutter fra toget en vei for å komme seg på sykehuset. For det synes pasienreiser at hun skal. Vi og legen var ikke enige og klaget.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 21:58   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Vi ringte i forkant og forklarte ståa, og har aldri fått avslag. Utrolig nok. Men så ligger det litt i kortene at offentlig transport og heftige cellegiftkurer ikke er helt kompatible.. De var veldig hjelpsomme på telefon hvertfall.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:05   #6
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Men når de gir refusjon på den billige bussen, som ikke går før etter avtaletidspunktet? Bussene som går før koster 115 kroner.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:22   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Har du sjekket at de ikke har noe egen helsetransport tilgjengelig? Her setter de opp egen buss til og fra sykehuset.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:29   #8
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Men har legane bekrefta at rutegåande transport ikkje var eit alternativ?

Eg brukte PT-taxi ein periode, og då var det alltid lege/fysioterapeut som måtte godkjenne bestillinga. Dei i resepsjonen kunne ikkje gjere det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:32   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Pasientreiser bryr seg ikke om når avtalen er, det er forventet at man greier å få avtale på et tidspunkt slik at det går opp. Du kan dog få refundert noe hotellutgifter hvis det ikke er mulig å komme tur-retur uten. De godkjenner i utgangspunktet bare offentlig transport med billigste mulighet uavhengig av reisetid, hvis man har helsemessige grunner til å reise i egen bil blir det annerledes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:33   #10
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Pasientreiser bryr seg ikke om når avtalen er, det er forventet at man greier å få avtale på et tidspunkt slik at det går opp. Du kan dog få refundert noe hotellutgifter hvis det ikke er mulig å komme tur-retur uten. De godkjenner i utgangspunktet bare offentlig transport med billigste mulighet uavhengig av reisetid, hvis man har helsemessige grunner til å reise i egen bil blir det annerledes.

De dekker kun hotell om avreise er før kl 4 om morgnen mener jeg det var.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:44   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Om du tar en telefon og forklarer får du sikkert tilbake 115.

Jeg har ringt og diskutert med dem en gang med lignende problemstilling. Det ordnet seg med høyere takst. Å få dekket bil er vanskeligere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 22:48   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

De dekker kun hotell om avreise er før kl 4 om morgnen mener jeg det var.

Ja, det er noe sånt. Eller hvis man argumenterer for at det trengs av helsemessige årsaker. Upraktisk teller ikke.

Men man skal få dekket en rute som faktisk finnes da, så hvis de ikke har skjønt bussruta kan man ringe og diskutere med dem og få det riktig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-06-15, 23:39   #13
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Nei, hos oss var det helsemessige årsaker som gjør at hun faktisk ikke kan ta buss og tog og gå 25 min osv. Hun må bli kjørt i bil og det fikk de erklæring på fra lege og da gav de seg til slutt.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 07:10   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.327
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Vi har fått dekt med bil, men sikkert fordi hun er liten. Det rare sist var at vi fikk forkortet fordi det ikke var korteste vei etter deres søk. Snakk om et par kilometer lenger der vi kjører. Neste gang får vi kjøre andre veien, med en haug med bompenger...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 07:53   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.911
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men når de gir refusjon på den billige bussen, som ikke går før etter avtaletidspunktet? Bussene som går før koster 115 kroner.

Svigerfar har måttet printe ut busstabeller, priser og slik dokumentert at de må reise dagen før og HELFO bussen heller ikke var tilgjengelig for de. Han la ved dokumentasjon for hver sykehusavtale de har hatt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 08:09   #16
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

De bryr seg sikkert heller ikke om at man må ta fri fra jobb en hel dag for å reise slik de vil? De har ingen tilnærming som har et snev av realisme, tror jeg?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:05   #17
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Jeg synes jo sånn generelt at alle som ønsker refusjon, kan godt ta seg en runde og tenke etter om det er noe man faktisk trenger.

Det er sprengt kasse og for de som hverken har penger til overs, ikke kan kjøre bil etc og (det er jo ofte de samme) som med de siste innstrammingene strever skikkelig med å komme seg til helsehjelp, så tenker jeg at alle oss som har formelt krav om å få tilbake penger: Er det småpenger som en egentlig fint greier seg uten, så la vær i å sett krav. Det er ikke om å gjøre å få krystet hver eneste krone en kan ut av statskassa heller.

Banana, det ble jo en del penger her, så jeg mener ikke at det er umoralsk av deg å sette krav.
Men siden disse trådene leses av mange, så føler jeg for å si det.
.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:10   #18
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes jo sånn generelt at alle som ønsker refusjon, kan godt ta seg en runde og tenke etter om det er noe man faktisk trenger.

Det er sprengt kasse og for de som hverken har penger til overs, ikke kan kjøre bil etc og (det er jo ofte de samme) som med de siste innstrammingene strever skikkelig med å komme seg til helsehjelp, så tenker jeg at alle oss som har formelt krav om å få tilbake penger: Er det småpenger som en egentlig fint greier seg uten, så la vær i å sett krav. Det er ikke om å gjøre å få krystet hver eneste krone en kan ut av statskassa heller.

Banana, det ble jo en del penger her, så jeg mener ikke at det er umoralsk av deg å sette krav.
Men siden disse trådene leses av mange, så føler jeg for å si det.
.

Det ble noen penger på et par uker, ja, for det er jo også halve jobbdager med avspasering inne i bildet osv. Ellers er ikke jeg så nøye med dette, men akkurat i denne runden ble det dyrt.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:15   #19
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Men jeg innser at jeg ikke orker/gidder. Jeg fikk dekket 150 kr av de litt over 400 pr. reise, det får holde.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 12:24   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.886
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Refusjon av reise til sykehus &%%¤#

Nå må du passe deg, Banana, så du ikke går i deg selv (ergo går bananas).

Skjønner frustrasjonen godt! Det høres ut som håpløse regler.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no