Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-24, 17:32   #21
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg ville valgt parkett. Det er bedre å gå på, ser penere ut og er mer lyddempende. Laminat synes jeg gir en veldig klakkete lyd når man går på det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 18:09   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.418
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

I gang hadde jeg valgt fliser.

Nå har vi parkett. Har lagt et stort teppe der for å beskytte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 18:51   #23
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Parkett fremfor laminatgulv. Vi har begge deler og er ikke i tvil. Ikke det billigste laminatgulvet heller, men synes parketten er noe helt annet. Ville dog valgt fliser i gang.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 19:07   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.195
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg valgte laminat fra Pergo da jeg pusset opp huset. Det er fint og tåler det meste. Jeg kan finne på å ommøblere, og begynne å flytte på tunge ting alene, og da er det greit å slippe å ripe opp gulvet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 19:10   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.000
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har fliser i yttergang og bad, men ellers parkett. Jeg har ikke reflektert over at parkett er upraktisk på kjøkkenet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 19:14   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.043
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har laminat både her og der, i ulike prisklasser. Aldri tenkt på at det er hardt og kaldt, men eg er ikkje så observant på slikt heller, da. (Ikkje tenkjer eg over gulva når eg på besøk hos andre heller.)

For meg er det viktig å ha eit gulv som toler at hund, born, slumsete vaksne og meir eller mindre tilfeldig forbipasserande i alle aldrar kan leve fritt utan å bekymre seg for å øydelegge det.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 20:48   #27
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.812
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

jeg er ikke noe glad i laminat fordi det er hardere å gå på og kjennes kaldere ut syns jeg. Vi har parkett i 1.etasje og klikkvinyl i 2. etasje. Jeg er veldig fornøyd med klikkvinylen. Fin å se på, god og god på, lett å rengjøre (tåler vannsøl!) og mer slitesterk enn parketten.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 22:02   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.039
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg var innom Maxbo i dag, og de foreslo herdet tre. Det var veldig fint egentlig, noen erfaring med det?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-24, 09:05   #29
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.446
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Ville valgt parkett, og event fliser i gang. Vi har laminat i 1 etg helt til ytterdør, fungerer supert og er uslitelig. I 2etg har vi parket (inkl kjøkken). Fornøyd med begge deler, men synes laminatgulv er kaldere å gå på.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-24, 09:13   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.449
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har parkett over alt utenom på badene. Det er vannbåren varme under enkelte steder. Fungerer kjempefint.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-24, 15:07   #31
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.261
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har parkett både i inngangsparti og på kjøkkenet. I inngangspartiet er det upraktisk med parkett pga fukt og skitt som følger med inn. Parketten vår er kanskje 6-7 år gammel nå, og den ikke ødelagt enda, jeg har en matte der for å beskytte gulvet. Men siden du skal bo i 4. etasje i leilighet, tror jeg det ikke spiller noen rolle for deg, både fukt og skitt ligger jo igjen i oppgangen. På kjøkkenet er det nok ikke det beste valget sånn rent praktisk, men igjen parketten er fortsatt fin etter 6-7 år. Jeg tørker selvsagt opp større søl ved vasken, men ikke småsøl. Jeg kan godt finne på å velge parkett på kjøkkenet igjen, tvilsomt at jeg ville valgt det i inngangspartiet igjen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-24, 13:34   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Kvalitetslaminat er i alle fall å foretrekke over billig/dårlig parkett. Laminaten vi har i gang, stue og kjøkken er mye bedre å gå på enn den dårlige parketten (som var der da vi kjøpte leilligheten) som er på det ene soverommet som vi ikke har pusset opp enda

Dette er jeg veldig enig i. I leiligheten min er det parkett, men av dårligere kvalitet. (Kjøpte nybygg i 2016.) Hater den parketten som pesten. Får fort merker og riper, knirker enkelte plasser og er bare kjip.

I huset jeg bor nå (sambo sitt hus) er det kvalitets-laminatgulv og jeg foretrekker helt klart det fremfor den kjipe parketten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-24, 13:38   #33
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har parkett, og den har blitt veldig stygg på kjøkkenet. Den tåler vannsøl og ting som detter ned veldig dårlig. Det var ikke vi som la den, så jeg aner ikke om dette er en billig og dårlig parkett, dog.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-24, 14:23   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Vi har parkett, og den har blitt veldig stygg på kjøkkenet. Den tåler vannsøl og ting som detter ned veldig dårlig. Det var ikke vi som la den, så jeg aner ikke om dette er en billig og dårlig parkett, dog.

Det kan være lakken.

Vår parkett ble lagt i 2008 og trengte en slip og ny lakk i 2020, men den holdt seg ganske fin i, i hvert fall ti år. Etter sliping og ny lakkering ble den stygg så å si med én gang.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no