Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 09:06   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jeg lurer på om jeg gjør noe veldig galt med barna mine. Når jeg leser hvilke klesstørrelse dere bruker på ungene deres, så samsvarer det overhodet ikke med det jeg kjøper til mine unger. Går ungene mine rett og slett i for små klær?

Snuppa er 117 cm og bruker klær i str 110 eller 116. Hun har noe i 122 også, men det synes jeg er for stort til henne. Hun bor egentlig i tights og tunika for tiden.

Knerten er 104 cm, og bruker klær i str 98. Noe 104 også, men det synes jeg han svømmer i. Han har noen bukser i 104, men de må brettes MYE nederst på bena.

Det skal bemerkes at begge ungene mine er smale i modellen. Jeg kjøper alltid bukser som er smale. Vide klær bare faller av (og snuppa nekter å bruke det).

Bruker ungene dine størrelse over eller under lengden deres?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:09   #2
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine bruker/brukte temmelig eksakt lengden sin i størrelse hele veien. Begge har sånne kropper som er veldig akkurat passe.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:09   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.657
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine bruker ca på lengden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:12   #4
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Det kommer helt an på ungene, er de grovbygde må de ofte har større str pga det, men de kan også være pipestilker med lange armer og bein.

Guttungen er 138, bruker 134/140 i bukser og 146 i gensere. Vesla er 125 høy, bruker 122/128. Tights og tunika passer ofte lengre, og der har hun mye i 116. Hun er helt gjennomsnittlig i kroppen, verken spinkel eller kraftig.

Min erfaring med mindre barn, er at de ofte bruker en størrelse mindre i bukser enn i overdeler. Lille nevø på 2,5 år bruker 92/98 i overdeler, og 80/86 i bukser. Ei jente jeg kjenner på 7 år, har lange armer, bruker 122/128 i bukser, og 134/140 i jakker. Problemet da er jo at de blir veldig vide, for hun er en skikkelig pipestilk ellers, så jeg tror ikke bare kroppsbygning teller på størrelse.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:14   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Storebror har alltid brukt klær som har vært litt større enn ham, særlig i gensere. Men de siste årene har jeg i større grad kjøpt klær som samsvarer med lengden, i alle fall i bukser. Nå er han 126 lang og han bruker 128 i bukser og 134 i gensere, men de gamle 128genserne passer fremdeles.

Lillesøster bruker 86 i klær og er 84 lang.

Jeg synes at storebrors klær har blitt rimelig snaue i det han har passert størrelsen i lengde. Unntaket er shorts, der han fremdeles løper rundt i noen i størrelse 104.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:16   #6
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Begge bruker str større enn lengden, den ene fordi hun er kraftigere enn de smale modellene jeg finner over alt, og den andre fordi han er lang og smal og ting kan bli litt korte. Men det har jevnet seg veldig ut med minsten de siste mnd.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:16   #7
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Min femåring er vel oppunder 120 cm, og han bruker stort sett 122/128. Han er verken tjukk eller tynn, men jeg synes gensere blir for korte både i armer og i kroppen i 116 nå. Bukser i 122.

Litjpia på snart to er ikke akkurat en sylfide, så i morges fikk hun på seg en genser i 98, den passa helt fint. Men hun kan nok helt fint bruke klær i 92 ei stund til.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:25   #8
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Kommer veldig ann på ungen. 8 åringen er utrolig tynn og spinkel men ganske gjennomsnittlig lang. Ca 134 cm . Men bruker bare 128 i bukser, han har korte bein og er veldig tynn. Større bukser enn det ramler rett av. Gensere er stort sett i str 134/140. Men han har fremdelses en del collegejakker i 128 som passer helt fint.

Jenten på 6 bruker stort sett 122/128. Hun er veldig lang i beina og må ha bukser i 128 selv om hun bare er ca 120 cm høy. Men beina er lange. Overdeler kan hun fint bruke i 116 ennå.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:27   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Storebror har korte bein og bruker alltid bukser som er litt mindre enn ham i lengde. Nå er han f.eks 132 cm lang og bruker fremdeles 122 og 128. I overkroppen er det motsatt, der må han ha 134 og 140.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:27   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Min største har nesten hele tiden brukt større størrelser enn lengde/alder sier. Mest oventil. Han har korte ben men har hatet trange klær.
Han er nå snart 10år, men bruker str. 152 i bukser og 158 i gensere.
Etter alder skulle han vel brukt str. 146 som er 10år.

Lillebror på 6 år er en pygmè i forhold. Han vokser saaaaakte og har akkurat begynt på arveklær i str. 116.
Ihht alder ligger han helt på riktig størrelse. Får godt gjenbruk på arveklærne ihvertfall. HAn bryr seg lite om det er arveklær, men om han har på noe så må ALT være i samme farge... nøye der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:30   #11
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Junior er ca 95 cm og bruker 104.
Lillesøster er ca 112 og bruker også en god del 104, men det skal sies at buksene blir litt korte da.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:30   #12
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.024
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Frøkna er ca 162 cm og bruker str 164 nå - i den grad det funker ift former ellers. Hun har stort sett alltid brukt str som tilsvarer lengden, men jeg har heller gått opp enn ned når hun har vært midt mellom.

Herremannen er ca 144 og bruker 146 eller 152 alt etter som. Han er grovbygd og muskuløs og drar godt over ryggtavla, samtidig som han har lang overkropp og korte bein. Det er alltid vanskelig å kjøpe bukser til han, for å si det sånn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:32   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.861
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Etter alder skulle han vel brukt str. 146 som er 10år.

140 er 10 år.

Mine har stort sett brukt klær som tilsvarer høyden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:35   #14
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jentene bruker ca. samme klesstørrelse som lengde. Begge er straks 140cm lange og bruker str. 134/140 og ren str. 140. Lillebror har brukt str. 98/104 i evigheter og har nå blitt 108 cm lang, så nå har vi akkurat begynt med 110 i noen bukser som kan snøres i livet og har stikk nederst og 110/116 i gensere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:35   #15
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Str. i forhold til lengde er jo avhengig av kroppsfasong og lengde på ekstremiteter samt merke på klær - det er stor forskjell på str. i de ulike klesmerker synes jeg.

Mine barn har pleid å bruke større str. enn lengde tilsier, men jeg ser det endrer seg når de blir eldre.

Eldste er 12 år, nær 160 cm lang. Hun bruker 158 i bukser og 158/164/small i overdeler. Slank jente.
Guttungen er 10 år og ca 156 cm høy, han bruker 158 både oventil og nedentil. Ganske tynn.
Yngstedamen er 7 år og 136 cm lang, hun bruker 140 i overdeler og kjoler, kan også bruke 146. Bukser bruker hun ikke "fordi det ikke går an å gå i". Hun kan strekke seg til tights, da er 140 str. hun trenger. Hun er litt kraftig i kroppsbygning i forhold til de andre to.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:36   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.552
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Poden bruker det samme som høyden sin eller et hakk over.
Jeg har aldri kunne brukt størrelsen under lengden hans.
Poden er smal og lang.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:37   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Det spørs vel på kroppsformen skulle jeg tro. Vesla har korte ben og har aldri brukt riktig lengde på bukser, men i overdeler bruker hun det som er riktig for hennes lengde. Etter en viss alder må man prøve klærne før man kjøper. Til lillesøster kan jeg plukke opp klær i 92 og de passer garantert, men når de bikker 3-4-5 år er det ikke slik at lengden er universell for hvilken størrelse de må ha lenger.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:38   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.846
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Jeg synes det har vært lettere å kjøpe klær til guttungen i den lengden han er. Han har litt lange armer, så han har brukt en størrelse større der.
Nå har han lagt seg ut litt, så han må opp i 156 ofte i bukser for at de sakl sitte pent. Han er 150 cm.
Mens til jentungen har jeg nesten alltid kjøpt en størrelse større, og det har noe med fasongen på klærne å gjøre.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 09:56   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Mine barn bruker stort sett klær som er mindre i størrelse enn de er i lengde. Det henger vel mest sammen med at de ikke trekker noe særlig i vidden. Ei heller er de utpreget lange/korte i bein/rygg.

Det skal sies at jeg liker at klærne passer. Jeg ser mange av våre vennebarn i klær som i mine øyne er for store. Jeg liker ikke svære oppbretter på armer/ben, og mine barn gjør seg heller dårlig i alt for vide klær.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 10:03   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sammenheng mellom lengde og klesstørrelse for barn

Kommer litt an på.
Storesøster bruker litt i 128, ellers 134. Jeg kjøper alltid et nummer større enn det ungen er, og synes ikke det er for stort. Stort, er det gjerne, men det er ikke noe problem. Buksene i 128 begynner å bli korte nå, så det er 134 som teller.

Mellomsøster bruker 110/116, har et par plagg i 104. Litt stort er det, men ikke sånn at det blir ubehagelig eller ser rart ut.

Pluggen kjøper jeg bare 98 til nå, og han har nettopp fyllt to. Buksene i 92 passer fremdeles, men gensrene begynner å bli knappe.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no