Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gode bunadsko

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-24, 08:39   #21
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode bunadsko

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Men hvis man kjøper snørestøvletter så trenger man vel vanlige bunadsko også? Eller går det med støvletter selv om man er innendørs eller det er grådig varmt? De er veldig fine.

Jeg bruker kun de

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-24, 10:08   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode bunadsko

Mine er ikke varmere enn bunadsko, nei. De er i nydelig, tynt skinn.
Bruker bare dem.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-24, 11:45   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode bunadsko

Skal stikke innom husfliden og prøve en dag. Høres veldig lovende ut at man kan bruke bare dem! De jeg har kan jo også brukes i nøden, det er jo de jeg har holdt ut med de siste x antall årene egentlig.

Egentlig så hadde jeg helt fantastiske bunadsko en gang i tiden. Og så tok min egen mor og klipte av spenna og brukte dem som svarte pensko på fest. DÅN altså. Skikkelig tenåringsfakter. hun burde egentlig sponset litt på de der støvlettene, for de nye jeg fikk den gangen har aldri målt seg med de gamle.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 02:13   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode bunadsko

Føttene mine er ikke aå glade i Klaveness. Jeg har hatt Kristin sko fra Din Sko (bunadssko, ja) og virkelig elsket de. Nå er de utslitt etter 25 års bunadsbruk så jeg må huske å kjøpe nye før 17. mai. Håper de samme finnes fortsatt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 07:26   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode bunadsko

Mine er fra Folklore. Er med litt høy nett hæl. Er gode å gå i.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 07:30   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode bunadsko

Folklore hadde de på Eurosko, så jeg. De virker ganske like Klaveness, hvertfall da jeg prøvde dem fort på. Tror jeg må gå innom en kveld, etter en lang dag og med såre føtter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 07:52   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode bunadsko

+1 på snørestøvlene fra Klaveness med lav og bred hæl, som Tally, Anne og Pøblis m.fl har (sikker på det er disse du har prøvd Blondie, og ikke modellen med høyere og tynnere hæl?). Før det hadde jeg Braathens, som "alle" hadde da jeg vanket i det samme folkedansmiljø som Stompa, men de er helt utslitt, og jeg tror ikke de finnes lenger (?). Hvis de gjør det anbefaler jeg dem. De ligner på modellen til Klaveness som heter Kari, så mulig de har tatt over produksjonen av samme skoa. Jeg kan ikke uttale meg om de er like gode, eller om det bare er spenna som er lik, jeg har ikke prøvd dem.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 11-03-24 kl 08:03.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 16:45   #28
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode bunadsko

Her har vi litt hummer og kanari.
Et stk datter har folklore støvel fra Eurosko, og skryter av dem.
https://www.eurosko.com/no/brands/fo...-4926-38192002

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-24, 16:55   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode bunadsko

Jeg har mine i orginalesken og det står at det er skinn både utenpå og inni skoen. Smører de med lærbalsam så de er myke, blanke og ser helt nye ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-24, 07:45   #30
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode bunadsko

Jeg kan oppdatere med at Klaveness Eli sitter desidert best på min fot, i tillegg har de en variant med litt rødt på som matcher de røde detaljene på bunaden perfekt.

Jeg tror de er de beste jeg kan få, så må jeg heller ha sorte joggesko i bakhånd på de verste smertedagene. Takk for hjelp!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-24, 16:52   #31
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode bunadsko

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har snørestøvler og det er som å gå med joggesko syns jeg

https://www.norskflid.no/bunadstilbe...SABEgK5MfD_BwE

Jeg har kjøpt meg disse i dag, det var de som Husfliden min hadde inne, de er kjempefine og var utrolig gode å gå i syns jeg. Inne i butikken i alle fall. Jeg har trua.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-24, 07:48   #32
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gode bunadsko

Jeg har også snørestøvler. De er ikke egentlig bunadsko, men ligner veldig. Kjempegode å gå i.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no