Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God gulrotkake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-19, 12:22   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

God gulrotkake

Vi skal ha sommerfest i borettslaget på fredag og jeg hadde egentlig tenkt å lage sjokoladekake. Men så fikk jeg plutselig heller lyst på gulrotkake.
Noen som har tips til en som er god og saftig?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 12:27   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God gulrotkake

Det søte liv bruker å smake, enkelt i langpanne.https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 12:51   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gulrotkake

Enda bedre: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 13:20   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enda bedre: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-fra-room

Enig, men jeg velger den enkle til avslutninger med småbarn. Det bli for mye smak med krydder og kokesjokolade. Eller, det mener mine barn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 13:28   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God gulrotkake

Jeg syns den fra R.O.O.M. er god. Men tenkte å prøve denne neste gang:
https://gladkokken.no/oppskrifter/gl...ake-farlig-god

Syns det er veldig godt med sånne tynne lag med krem imellom.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 14:08   #6
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: God gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det søte liv bruker å smake, enkelt i langpanne.https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne


Dette er min gjenganger i alle ta-med-kake sammenhenger. Kjempegod!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-19, 17:57   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gulrotkake

Tjorvens gulrotkake!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-19, 09:06   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: God gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det søte liv bruker å smake, enkelt i langpanne.https://www.detsoteliv.no/oppskrift/...ke-i-langpanne

Denne er mye bedre enn room. Jeg får alltid mye skryt for denne og mange sier det er den beste gulrotkaken de har smakt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-19, 09:35   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God gulrotkake

Jeg har lagd begge de, og syns r.o.o.m. er mye bedre. Kakesmak er veldig individuelt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-19, 11:10   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Denne er mye bedre enn room. Jeg får alltid mye skryt for denne og mange sier det er den beste gulrotkaken de har smakt.

Mens jeg har samme erfaring når jeg har laget R.O.O.M. sin.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-19, 12:24   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gulrotkake

Ja, jeg har laget ROOM sin med sjokolade en gang og synes den smakte høgg så smaken er som baken.

Jeg har en gammel oppskrift fra 80-tallet med en klunk appelsinsaftessens(/evt jucie) i røra og det blir utrolig saftig kake.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-19, 00:37   #12
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God gulrotkake

Tjorven sin slo an. Den ble god og saftig, men jeg savnet noe. Vet bare ikke hva. Mulig jeg hadde for lite av noe eller burde hatt et annet smør. Bakes absolutt ved en senere anledning.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-19, 09:44   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: God gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Tjorven sin slo an. Den ble god og saftig, men jeg savnet noe. Vet bare ikke hva. Mulig jeg hadde for lite av noe eller burde hatt et annet smør. Bakes absolutt ved en senere anledning.

Jeg erstatter oljen med smelta meierismør, kom jeg på. Ungene foretrekker denne framfor R.O.O.M.s, som jeg brukte før jeg oppdaga forumet her. Jeg bruker en annen ostekrem også, helst med noen dråper lime i (så sant sitrusallergikeren i familien ikke skal spise av den).

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no