Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-23, 11:56   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Jeg pleier å kjøpe små julegaver til jo jenter i perifer familie (pris 100 kr pluss). Det har pleid å være en såpass stor suksess at jeg nå har fått prestasjonsangst. Først fikk de Ty-bamser, og i fjor kjøpte jeg kjempemyke puter i en liknende serie. Hva skal jeg finne på i år, tro? Er det noe som generelt er populært i aldersgruppen?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 04-12-23 kl 12:15.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 12:09   #2
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Omtrent alt du kan finne på Normal. Litt fancy leppepomader eller lipgloss. Små neglelakker. «Gjør det selv» sett for å lage armbånd eller såper. Badebomber om de har badekar.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 14:26   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Normal ja - jeg var der før helgen med to jenter på 9, de har noe sånt "pop-it"-greier der, og alt mulig dill.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 15:39   #4
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

I følge ønskelista til tiårig niese er dette ting i riktig prisklasse:

Lipgloss
Fluffy pledd
Pynteputer
LED lys
Tøfler

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-23, 15:48   #5
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Tips fra ønskelista til min snart 11-åring:

Face brush fra Normal
Mystery bag fra Normal
Klær fra Gina Tricot (de har fra str 140-164)
Sminkestativ i pleksglass

Ellers finner du garantert noe i TikTok-hylla på Normal.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 10:39   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Tik-tok hylla på normal, at jeg ikke tenkte på den da jeg lette etter kalenderting til mellomste, dit skal jeg sannelig gå og finne noe til julestrømpa. (Jeg var på normal altså, men kom ikke på den tiktok-hylla, den pleier jeg ikke se i)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 12:34   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Tusen takk for alle innspill!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:30   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Til min åtteåring:

Lego
Squishmellow
Bok
Gode tegneting
Minecraft-stæsj

Sminkedingser (utenom neglelakk) eller ting kjent fra SoMe er fortsatt ikke en del av hennes univers, og tror ikke det er helt unormalt for åtteåringer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:31   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Squishmellow er stort, ja

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 13:51   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

JA, for hun som straks er 8 er det greia for mine også, av en aller annen grunn så tenkte jeg på MELLOMSte og ikke YNGSTE nå jeg leste aldersspenne,et men hallo, deter bre i miott hode at hn er der, mellomste mi blir 13 om et par mnd, yngste blir 8 om et par uker så ja... da er definitivt de der sqish-greiene stort for henne i alle fall, også elsker hun alt søstra på 12 får da. Men for hennes egen del, lepemonade, ansikstmaske (sånn billig på normal som ser ut som dyreaksikter etc) og kosebamser og tegnesaker og for all del, klær som ser ut som de kommer fra "store barn" avdelingen. Bare så synd de begynner på 134 mens hun er 121 cm lang-...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 14:05   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Jeg tenker også det er veldig forskjell på 8 og 10 år, men ville tonet ned sminkefokuset uansett om det ikke er noe du vet at de liker. Min jente på 13,5 har først sist halvår blitt interessert i sminke. (Never mind at faren hennes nettopp uttalte: "Har du SMINKET deg i dag?" til henne og jeg påpekte at det har hun gjort hver dag i flere måneder)

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 14:35   #12
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

De to 11 åringene jeg kjenner ville ikke blitt glad for sminke. Hvis jeg skulle kjøpt noe smått til dem skulle det helst vært gode tegnesaker eller kosedyr.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 15:11   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

1+ på squishmellow!

Min på 11 har skrevet det tre ganger på ønskelisten, de finnes i flere størrelser/prisklasser.
Hårdill er også stas i den alderen.

Ville ikke blitt superhappy for sminkegreier til min småjente. Aksepterer såvidt at det kommer inn nå når hun er 11.
Men en liten håndkrem som lukter godt er stas for både liten og stor.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 15:15   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker også det er veldig forskjell på 8 og 10 år, men ville tonet ned sminkefokuset uansett om det ikke er noe du vet at de liker. Min jente på 13,5 har først sist halvår blitt interessert i sminke. (Never mind at faren hennes nettopp uttalte: "Har du SMINKET deg i dag?" til henne og jeg påpekte at det har hun gjort hver dag i flere måneder)

Altså - min 17 - SØTTEN - åring har nettopp blitt interessert i sminke.

Googler squishmellow (-mallow?) - og det ser ut til å være de putene jeg kjøpte til dem i fjor, kan det stemme? Supermyke både i stoff og konsistens, og formet som ulike dyr. Men de kosta bare en drøy hundrelapp, så det var kanskje bare en "fake" forløper? Hos Lekia er det over 500 for noe liknende nå.

For å være helt ærlig er jeg ikke 100 % sikker på hvor gamle de er heller.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 15:30   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Jeg ville kjøpt dem hver sin DIY-kit, på Panduro eller lekebutikk. Lag dine egne armbånd, smykker, hårspenner, buttons, småesker, masker, nøkkelringer ... ettellerannet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-23, 21:25   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg ville kjøpt dem hver sin DIY-kit, på Panduro eller lekebutikk. Lag dine egne armbånd, smykker, hårspenner, buttons, småesker, masker, nøkkelringer ... ettellerannet.

Det er en god ide.

Jeg synes også et mykt pledd eller kosesokker kan være fint. Eller lyslenke til rommet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 08:10   #17
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Speil med lys på
Smykkeskap
Sminke
Koseklær

Det står på listen til niese på 11.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 09:08   #18
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Altså - min 17 - SØTTEN - åring har nettopp blitt interessert i sminke.

Min på 20 er fortsatt ikke interessert. Mens 18-åringen har brukt eyeliner kanskje tre ganger i året siden hun var 16, og det er hele sminkekarrieren. Sjekk først om de er interessert, ja!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 10:42   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Ikke sant! Sminke er nok litt tidlig - men leppepomade, f.eks., kan nok gå. Research viser at de er 7 og 10 år, så det er litt større aldersforskjell enn jeg trodde.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-23, 10:52   #20
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Populære smågaver til jenter i 8-10-årsalderen

Tror jeg ville valgt noe annet enn sminke ja, til barn i småskolealder. Den slags kommer alltids tidsnok. Som forelder hadde jeg heller ikke blitt superhappy hvis slektninger forsynte mine unger med sminke fra 7-årsalderen. Det finnes jo så uendelig mye annet man kan kjøpe til barn som er gøy, det må jo ikke bare være jålesaker.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 06-12-23 kl 12:12.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no