Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-07, 22:47   #1
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Opprinnelig lagt inn av noba, her.

Når flyttet dere babyen inn på rommet til den eldste?

Jeg tenkte jeg skulle skrive det i sted, men jeg husker faktisk ikke. Det var etter en eller annen ferie, tror jeg.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:00   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Jeg har også tenkt å gjøre det slik, og gjøre gjesterommet om til lekerom. Det er leggingen jeg er mest bekymret for, for nå går det så strålende. :nervøs:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 21:07   #3
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Mine er snart to og fire og deler rom. De stortrives sammen. De legger seg samtidig, og det hender at lillebror synes det er fryktelig artig å underholde storesøster, som igjen synes det er nødvendig med assistanse hver gang lillebror åpner munnen. Det tar derimot ikke så lang tid før det er stille.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-07, 22:48   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Det er 2 1/2 mellom mine to jenter, og de deler rom. Nå bygger vi hus, og de skal etter planen få hvert sitt, men senest forrige uke sa de at de helst ville sove på samme rom. Tror de trives godt sammen jeg

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:10   #5
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Her har barna hvert sitt rom. Vi har jo plass til det og jeg har vokst opp med å dele rom medmin søster frem til jeg var 14 år og det synes jeg rett og slett var pyton.
Derfor har de vært sitt rom, men regner jo med at de kommer til å leke sammen etterhvert.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:20   #6
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Våre har også hvert sitt rom, og sånn blir det nok, tror jeg. Knøtto sover så innmari lett, og våkner av den minste bevegelse hos andre. De kjører hverandre også opp ved legging dersom de er i samme rom, så ingen sovner før etter flere timer.

Det er dermed et mareritt på ferie og reiser da de ofte må sove sammen. Da må Knøtto ha sovnet før Andungen legges, også vekker hun ham i 6-tiden om morgene. Sover hun alene, sover hun til 0730-08.

Jeg håper det går seg litt til med tiden-

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 09:55   #7
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Så lenge dere har mulighet for å unngå romdeling ville jeg gjort det så lenge den minste er baby. Når de blir litt større derimot kan de gjerne dele rom. Kanskje når minste er 1 1/2 eller deromkring. Det er stor mental forskjell på en 6 mnd baby og en 3-åring.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 11:01   #8
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Guttene har alltid delt rom. Storesøster fikk eget da hun begynte på skolen - og da rykket jo desuten minstemann inn på rommet til mellomste.

Nå som jeg og mannen er separert, har jeg "bare" en treroms-leilighet. Da bor alle tre på samme rom, men jeg skal dele av med en stoffgardin. Jeg håper det skal fungere, hvis ikke får storesøster "mitt" rom...

  Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 14:35   #9
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.821
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Det kommer selvfølgelig an på hvordan planløsningen blir når vi får oss et nytt sted å bo, men vi har i utgangspunktet tenkt å ha lillebror i magen på samme rom som storebror når den tid kommer. Det blir nesten 4 år mellom dem. Jeg har en venninne hvis sønner har delt rom i flere år nå. Det er ca. 2 år mellom dem, hvis jeg ikke husker helt feil.

Det kommer jo selvfølgelig an på barna, men det er jo verdt et forsøk (blant annet for å kunne beholde kontoret)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 20:46   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Jeg delte rom med lillebror fra jeg var 5,5 år omtrent (og han da ca. 6 mnd. gammel), og til jeg var 12 (og han 7), og jeg synes det var helt ok, vi ville det selv. Vi sov jo bare sammen, og for han var det veldig trygt.
Men da var jeg klar for eget rom, og fikk det. Det hendte dog fortsatt at lillebror kom inn til meg om natten og snek seg oppi sengen min, og det var helt greit. Han var mørkeredd og vi hadde akkurat flyttet så det var nytt hus, nye lyder osv.
Han sluttet jo med det ikke lenge etter.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:26   #11
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Jeg delte rom med min bror som er 4år eldre enn meg.
Gikk strålende det, vi lagde radio og herja til langt på natt.. ( sikkert helt til 8-9 tiden )

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:30   #12
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Da har vi byttet rom og minimandarin har fått et stort flott rom. Ser at her blir det stas å være to en dag. Forhåpentligvis.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 00:42   #13
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Så gøy!
Blir sikkert helt topp!!

Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 23:23   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

En venninne av meg har to unger, en født i 2001 og en i 2005. de deler rom etter eget ønske og ville heller ha ett felles lekerom og et felles soverom da de flyttet. Jeg delte rom med min søster til jeg var ti og hun er 2 år yngre enn meg. Når vi kranglet mye, delte vi rommet i midten med kritt. Eller tau. Men det gik fint. det er hyggelig å dele rom. Trygt. Koselig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 23:35   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.152
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Romdeling mellom søsken. Erfaringer, noen?

Gutta mine har alltid delt rom, de er nå fire og seks. Minstemann flyttet inn på rommet ved ca 8 måneders alder.

Det går kjempebra!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no