Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 18:24   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Hvorfor i huleste finnes det ikke sukkerfri (små-)is?
Om det nå er søtet med frukt/banan eller andre greier, hva som helst.

Saftis, fløteis.
Noen som vet om det finnes?

Hadde ikke det solgt helt utrolig mye?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:30   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.023
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Vi kjøpte noe fruktis fra Hennig-Olsen for noen uker siden der jeg mener det sto redusert sukkerinnhold på pakningen, i hvert fall. Det var en sånn 8-pakning, tre ulike smaker. De var ganske gode - men kanskje ikke lite nok sukker til ditt bruk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:31   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Det finnes jo kunstig søtede iskremer, både i butikkene og hos feks. Isbilen. Men kunstig søtt er jo ikke så bra, akkurat, og den der skogsbærisen i butikkene smaker jo crap.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:34   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?



Denne er uten sukker, men det er jo ikke småis, da. Er vel også kunstig sukret, men smaken er god.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:44   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.697
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Mamma sier pappa har funnet ut det finnes sukkerfri båtis på isbilen, så han har penegen klar i vinduskarmen til den kommer igjen.

Helt sikkert kunstig sukret og ikke akkurat det barna skal anbefales kanskje, men båtis er mammas favoritt, og hun er blitt diabetikere så hun spiser ikke vanlig is lenger.

Den vaniljeisen som er avbildet over her pleier vi kjøpe når mamma kommer og vi skal ha noe, for den er god ja. Sånn is, oppskåret frukt og halvgrove vafler med havremel, vips så har vi dessert alle kan spise

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:48   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.897
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg spiste is som bare var søtet med den naturlige laktosen i melka på restaurant i går. De hadde latt h-melk trekke ved 85 grader over natta, da ble den så søt at det ikke gikk an å gjette at det ikke var konvensjonelt sukker i isen. (Ikke akkurat pinneis, men en interessant teknikk! )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:49   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.939
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det finnes jo kunstig søtede iskremer, både i butikkene og hos feks. Isbilen. Men kunstig søtt er jo ikke så bra, akkurat, og den der skogsbærisen i butikkene smaker jo crap.

Hvilke da?? (sjekker isbilen)

Jeg har ismaskin og lager til lillegutt hjemme, evt. putter i frysa, men det hadde vært så lettvint å kunne spist is i farta. For egen del også, lavkarber som jeg er!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 18:58   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg har tenkt det samme. Bruker jo omtrent ikke søtt i isen jeg lager selv - dette må det da være et marked for både blant diabetikere og lavkarbere og andre?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 19:02   #9
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg har spist sukkerfri is før, ja, det er jeg helt sikker på. Tror vi kjøpte noe fra isbilen en gang. Menne, den kan ikke ha vært spesielt god, siden jeg ikke husker hva den heter og greier.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:18   #10
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Frutz er vel bare naturlig søtet, eller? MEn finnes kanskje ikke lenger`.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:20   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg har også kjøpt sukkerfri is på Hjem-is bilen. At den er god er jammen å ta i. Synes den smaker kunstig. Kanskje med unntak av båtisen. Har kjøpt en eske med flere typer i, og de var i k k e gode.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:21   #12
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Den er skikkelig god, og sjokoladeisen er enda bedre. er den virkelig helt uten sukker? Da skal jeg jammen kjøpe mer av den

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.



Denne er uten sukker, men det er jo ikke småis, da. Er vel også kunstig sukret, men smaken er god.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:23   #13
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Den er skikkelig god, og sjokoladeisen er enda bedre. er den virkelig helt uten sukker? Da skal jeg jammen kjøpe mer av den

Lettisen til Diplomis er kjempegod

  Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 20:57   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Det finnes jo kunstig søtede iskremer, både i butikkene og hos feks. Isbilen. .

Finnes det? I vanlig butikk?
Isbilen vet jeg ikke når er her, før var han mandag kl 15 ...Vi er hjemme først etter kl 16 :koko:
Som er uten frukt i?

Trurbo tåler ikke fruktose eller sukker, og bare funnet i butikken som ikke er sukker i men pakket full av bær
Og soya is osv men ingen sukkerfrie eller frukt frie.

Så vi har laget av funnsaft men han er mest glad i fløteis

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 21:36   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Jeg vil tro at det som måtte finnes av sukkerfritt inneholder kunstig søtning eller masse fruktose, så det kommer jo litt an på hvilke hensyn en må ta. Jeg lager is selv av frukt, bær og kokosmelk og søter kun med vaniljepulver og av og til kanel, men det hadde vært genialt å kunne kjøpe ute i verden også av og til. Jeg unner meg tofuis innimellom (tåler ikke melk/fløte heller), men den er det minst like mye sukker i som i vanlig... Ikke lett det der. Kanskje en burde starte produksjon?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 21:46   #16
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

På hesltekosten i sandvika storsenter den store i den nye delen, der har de fått lavkarbo is den er kjempe god veldig lite karbo har vanilje, jordbær og vanilje med karamel og skjokolade biter. Den kommer vel i liters utgave om de har små is vet jeg ikke men den er kjempe god for oss lavkarbere.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 22:45   #17
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.470
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Det har noe med konsistensen å gjøre tror jeg. Ihvertfall for saftis. Sukker gjør at isen ikke blir knallhard.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:14   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Finnes det? I vanlig butikk?
Isbilen vet jeg ikke når er her, før var han mandag kl 15 ...Vi er hjemme først etter kl 16 :koko:
Som er uten frukt i?

Trurbo tåler ikke fruktose eller sukker, og bare funnet i butikken som ikke er sukker i men pakket full av bær
Og soya is osv men ingen sukkerfrie eller frukt frie.

Så vi har laget av funnsaft men han er mest glad i fløteis

Uten hvitt sukker ja, jeg vet ikke om det er uten fruktose men jeg tror det er aspartam eller noe i.

Disse selges i hvert fall i nesten alle butikker her: (den øverste i både vanilje og sjokolade)






Og disse fra den norske isbilen:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:15   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Selv savner jeg melkefri iskrem i isbarer her. I mange andre land får man glatt melkefri is av soya eller ris på mange isbarer, men ikke her til lands nei. Heldigvis finnes det etterhvert i de fleste større dagligvarebutikker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 00:02   #20
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sukkerfri is - ville ikke det blitt noe stort?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Uten hvitt sukker ja, jeg vet ikke om det er uten fruktose men jeg tror det er aspartam eller noe i.

Disse selges i hvert fall i nesten alle butikker her: (den øverste i både vanilje og sjokolade)






Og disse fra den norske isbilen:


turbo liker ikke den med vanilje,det er vanilje sukker i den så kan ikke spise den. Og sjokolade har jeg ikke sett. Men om det er kokesjokolade eller noe sånt i den så er det sukker i det og.

Eller var nå inne på diplomis siden , og de har tatt bort fruktosen, men har vanilli? aroma det er litt sukker i den men ikke mye, og ren kakao i sjokoladeisen. Men den har jeg ikke sett på butikken,må se etter en dag

Den fra H olsen har jeg ikke sett, tror jeg må på bunnpris til uka å se om de har den.

Takk for tips

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 05-06-11 kl 00:07.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no