Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Grillmat til matpakken

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 19:15   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Synes det er litt rart at de ikke har stekeplate eller rist da. Siden de bruker det så mye.

Det vet jeg jo ikke enda

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:27   #22
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det vet jeg jo ikke enda

Hvis du har tilgang på rist, kan du fylle små aluminiumsformer med ønsket niste og steke på risten. Vi pleier å fylle dem med diverse grønnsaker, men har også fylt dem med litt pannekakerøre, bær og/eller banan. Her er det bare fantasien som setter grenser. Men det forutsetter altså stekerist da.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:40   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Jeg mener jeg har sett sånne store rister i butikken. Det burde da finnes små også? Nettsider for turgåere?

Vi har et ostesmørbrødjern til bålbruk, men det veier omtrent mer enn storebror så det skal han slippe å bære rundt på. Jeg får spørre litt i barnehagen i morgen. Så får det bare bli pølse og lompe denne uka.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:01   #24
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Skal de virkelig grille hver eneste dag? Jeg er glad i grillmat, men hadde nok blitt lei om jeg skulle spist det hver eneste ukedag.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:02   #25
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Alt som kan varmes opp igjen er kjempegodt på bål! Karbonader, kjøttboller, pizza, smørbrød, pannekaker, lapper osv.

Men selvom det skal være varm bålmat, så må det være lov å f.eks ta med en termos med suppe, eller matpakke?

Om de satser på å være mye ute, så vil jeg tro de har forskjellige ting til oppvarming, f.eks rister og bålstativ, og de kan jo komme med forslag om mat de også, hva har blitt gjort før?

Lykke til, så fint med en barnehage hvor de er så masse ute!!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:06   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Jeg pleier å sende med kjøttboller på spyd. De skal jo bare varmes litt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:20   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Skal de virkelig grille hver eneste dag? Jeg er glad i grillmat, men hadde nok blitt lei om jeg skulle spist det hver eneste ukedag.

De har mulighet for å varme mat på bål hver eneste dag ja. Dersom jeg var ute hele dagen ville jeg satt pris på varm mat til ettermiddagsmåltidet og den formiddagen barnehagen ikke serverer mat. Det er jo nettopp fordi han ikke skal spise ensformig jeg starter denne tråden .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:24   #28
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Jacobs, på Holtet, har noen aldeles nydelige fiskekaker med makaroni og ost. De er riktignok stekt fra før, men det går sikkert bra å varme dem litt på grillen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:26   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Å ja, det hadde de på Coop her før også. Middagskaker - det må da gå an å lage selv også? Glimrende å bare putte i folie vil jeg tro.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:28   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Kyllingklubber også greit å grille, tar kun noen minutter å varme opp.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:37   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Ferdigstekte kyllingklubber da? Ja det burde jo gå.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:39   #32
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Hvis det ikke må være noe som skal ha kontakt med bålet, er jo supper, gryter, pastaretter og slikt veldig fint å ha på mattermos. Middagsrester fra dagen før, som du varmer kjapt opp om morgenen, for eksempel. Matmuffins, innbakte brød osv. - kan jo alltids varmes kjapt på bålet om han skulle få lyst til det.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:41   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Ja jeg har vurdert mattermos (linker til billige utsalgssteder? ) men enn så lenge er bål veldig stas. Jeg tror jeg må lage opp et bittelite lager i fryseren slik at jeg slipper tenke så mye på kvelden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:44   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Fiskekaker er fint å grille, og godt.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:49   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Fiskekaker i folie da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:58   #36
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Er det god kvalitet på dem, går det fint å steke dem på pinne.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:58   #37
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Jeg vil definitivt anbefale foliepakket mat, det er mye enklere for min treåring å ordne uten hjelp og det blir ikke så lett klissete i sekken. Det er lett å variere i det uendelige, og du kan feks pakke middagsrester i folie + plastpose og fryse ned, slik at det ikke blir gjentakelse av gårsdagens middag hver gang. Jeg ville begynt med mat som allerede er stekt/kokt og kan varmes opp, og blitt mer avansert etterhvert som han lærte seg metodene i barnehagen.

Først og fremst ville jeg sendt en mail til barnehagen og spurt om utstyr og om det er noe mat de spesielt anbefaler å ha med.

Calzone i folie ser jeg for meg kan bli veldig klissete og ikke godt?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 11:54   #38
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Calzone i folie ser jeg for meg kan bli veldig klissete og ikke godt?

Den må jo forstekes, også bare varmes opp igjen tenker jeg?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:16   #39
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Den må jo forstekes, også bare varmes opp igjen tenker jeg?

Dog...

Høres ut som om dere må ut på tur og teste grillmat, inkludert forstekt calzone. Liker han det spesielt godt, forresten?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:27   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grillmat til matpakken

Han spiser det meste

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no