Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

OK Mim, her kommer en utfordring

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-06, 13:06   #41
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Picture this:

Vakker gammel herregård, stilig skolekjøkken, myke senger i sjarmerende rom, høye furutrær, utsikt mot høyfjellet, turmuligheter, deilig økologisk mat, vin, lære å lage godt brød, rundstykker, noe tradisjonsmat, en fancy treretter og spise maten.

Jeg er med!!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 15:44   #42
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg skal prøve meg på kyllingbryst med portvinsaus i dag. Hvorfor må man skylle pannen mellom hver omgang når man steker kyllingbrystene? Tenker du da på hvis du steker til veldig mange, for to bryst får man jo plass til i stekepannen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-07, 16:16   #43
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.


Til sausen: Kok 3,5 dl god kraft eller buljong og 1 dl portvin inn til det halve, pisk inn 2 ss smør, strø i noe frisk timian og smak til med pepper og evt salt.

Du kan evt servere dampede aspargesbønner til.


hvor er portvinen når man trenger den !!!

Fikk forøvrig en deeeilig portvin hos svigermor i julen *må huske å spørre hva heter*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:03   #44
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Fant denne gamle tråden, sånn i farten.. og det så bare sååå godt ut! Ikke minst spennende!

Men ett spørsmål til sånn vinoppisaus-saus. Smaker det portvin av denne sausen?
For da må jeg droppe den. :liker ikke vin:

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:26   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Fant denne gamle tråden, sånn i farten.. og det så bare sååå godt ut! Ikke minst spennende!

Men ett spørsmål til sånn vinoppisaus-saus. Smaker det portvin av denne sausen?
For da må jeg droppe den. :liker ikke vin:

Vinen gir sausen både syre og sødme, det smaker ikke vin som sådan og portvin er jo mer som saft enn vin. Vin kan erstattes med eplemost av den litt syrlige sorten, litt balsamico, øl (jada) eller feks solbærsaft. Det kommer litt an på til hva.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:27   #46
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

I den aktuelle sausen, Shamu, så kan du prøve å bruke eplejuice eller syrlig solbærsirup, litt utblandet, men sterk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:28   #47
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Da skal jeg jammen lagre den i ppskrifter som skal testes ut innen kort tid: .

Takk Mim!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:29   #48
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

I den aktuelle sausen, Shamu, så kan du prøve å bruke eplejuice eller syrlig solbærsirup, litt utblandet, men sterk.

Okei :noterer:

Men mulig jeg gjør som du først foreslår, altså portvin. Gir det en sjangs. Man skal da bli voksen en dag også.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:30   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Gi det tid, så den rene vinsmaken får koke ut.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:32   #50
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Gi det tid, så den rene vinsmaken får koke ut.

Will do!

Mannen elske portvin da, så vellykket blir det nok uansett.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:34   #51
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Lykkelige kyllingbryst? Den var jo rimelig bisarr.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:39   #52
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg har madeira og sherry, men ikke portvin. Kommer jeg noen vei med det?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 18:45   #53
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Noe jeg synes er ektremt enkelt, og godt, er indrefilet av svin.



Kjøp en hel indrefilet av svin, og surr rundt spekeskinke eller bacon (fest gjerne med hyssing). Pensle litt olje på.
Del opp mandelpoteter i båter. Legg i langpanne med olje, salt og pepper. (gjerne hvitløk og). Sett alt i ovnen på 200 grader i ca 20-30 min.

Bruk det du liker av grønnsaker. Evt salat.
Vi er ikke sånn veldig sausmennesker, så vi bruker droppe det.

Men det er veldig kjapt og enkelt!!


Et tips til tilbehør kan være ratatouille.

  • 2 ss olje
  • 2 båt hvitløk
  • 2 stk. løk rød eller gul
  • 1 stk. grønn squash
  • 2 stk. rød paprika
  • ½ ts salt
  • ½ ts pepper
  • 1 boks hermetiske tomater
  • 1 ss finhakkede friske urter (feks; rosmarin, basilikum, timian)
  • 1 stk. kjøttbuljongterning
1. Rens og del løken i båter, paprika og squash i litt store biter. Finhakk hvitløken.

2. Ha olje i en kjele og tilsett hvitløken. La den surre litt før du tilsetter grønnsakene. La alt surre litt før du heller over de hermetiske tomatene. Rør forsiktig av og til mens retten småputrer i ca. 15 minutter.

3. Smak ratatouillen til med urtekrydder, salt og pepper.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 03-09-08 kl 18:50.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:08   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

guniss, så du meg på butikken i dag, eller? Jeg pleier jo alltid å lage Mims vidundergryte, men nå skal jeg ha besøk både fredag og lørdag, og kan nesten ikke ta det samme begge dager. Så jeg slengte med en sånn en og tenkte at jeg fikk "finne på noe". Og det er jeg jo god til. Parmaskinke har jeg jo også liggende. Jeg kjøpte på impuls til og med squash og paprika.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:12   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

guniss, så du meg på butikken i dag, eller? Jeg pleier jo alltid å lage Mims vidundergryte, men nå skal jeg ha besøk både fredag og lørdag, og kan nesten ikke ta det samme begge dager. Så jeg slengte med en sånn en og tenkte at jeg fikk "finne på noe". Og det er jeg jo god til. Parmaskinke har jeg jo også liggende. Jeg kjøpte på impuls til og med squash og paprika.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:15   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Kan det være godt å snitte opp indrefileten først og legge inn noe blåmuggost eller parmesan først, mon tro? Eller blir det litt smakkræsj? Jeg har gjort det en del med kylling, og det pleier å bli strålende.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 21:19   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kan det være godt å snitte opp indrefileten først og legge inn noe blåmuggost eller parmesan først, mon tro? Eller blir det litt smakkræsj? Jeg har gjort det en del med kylling, og det pleier å bli strålende.

Det har jeg aldri prøvd. Men jeg kan ikke skjønne at det kan slå så veldig feil. Bare det ikke blir for mye salt liksom.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:13   #58
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Svinefilet, stekte poteter og ratatouille. Det er kjempegodt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:47   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

og jammen fik jeg meg ikke en god latter også
(potetkraft..... , unnskyld Sannemor)

Jeg holdt på å le jeg også, men følte jeg måtte la være... Ikke vondt ment! Men det var litt morsomt...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:49   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg pleier jo alltid å lage Mims vidundergryte,

Hvordan er den? :intrisert:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no