Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

OK Mim, her kommer en utfordring

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-06, 20:23   #21
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

(potetkraft..... , unnskyld Sannemor)

Eh... jeg sa jo at jeg er en katastrofe på kjøkkenet..

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 20:23   #22
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du kan jo kjøpe en flaske med kyllingfond. Det funker fint!

Hva er det da?

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 22:15   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Hva er det da?

Det er kraft på flasker. Det står sammen med buljongterninger i butikken eller så bare spør du.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 22:37   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Å dette hørtes yummi ut!

Handlelisten er klar for lørdagskvelden

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 23:28   #25
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Thank you! Dette er jo bare supert! Endelig kan jeg få en oppskrift og faktisk finne ut hva de forskjellige ingrediensene er uten å måtte drite meg ut i butikken!

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:10   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Bare spør hvis det er noe i morgen. Send en PM hvis det er krise, hvis ikke er det sikkert noen som har mobilnummeret mitt. Husk å ikke salte vannet potetene og selleriroten skal koke i. Kutt potetene i ganske store biter og selleriroten (som trenger mer tid) i små biter. Da blir de ferdige samtidig.

Lag sausen ferdig i morgen formiddag, så det bare er å varme den opp. Husket jeg å skrive at det er fint å hakke et par sjalottløk og surre i smør til det blir blantkt før du har i kraft og vin. Husk å blande ferdig kraft (gjerne litt ekstra) i et litermål. Bruk kokende vann.

Dette fikser du!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 21:11   #27
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg humrer fremdeles over potetkraften flere dager etter jeg leste det

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-06, 23:08   #28
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Altså: skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Sannemor: hvor mye skal vi betale Mim for å ha et eget kurs med oss?

Jeg er glad jeg har deg jeg, godt å være flere i samme båt..

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 00:09   #29
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Jeg humrer fremdeles over potetkraften flere dager etter jeg leste det



Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Altså: skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Sannemor: hvor mye skal vi betale Mim for å ha et eget kurs med oss?

Jeg er glad jeg har deg jeg, godt å være flere i samme båt..

Du och jag, Alfred!

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bare spør hvis det er noe i morgen. Send en PM hvis det er krise, hvis ikke er det sikkert noen som har mobilnummeret mitt. Husk å ikke salte vannet potetene og selleriroten skal koke i. Kutt potetene i ganske store biter og selleriroten (som trenger mer tid) i små biter. Da blir de ferdige samtidig.

Lag sausen ferdig i morgen formiddag, så det bare er å varme den opp. Husket jeg å skrive at det er fint å hakke et par sjalottløk og surre i smør til det blir blantkt før du har i kraft og vin. Husk å blande ferdig kraft (gjerne litt ekstra) i et litermål. Bruk kokende vann.

Dette fikser du!

Du er så god da! Jeg setter nok i gang på søndag. Jeg jobber i helgen, kveld i morgen, men på søndag må jeg vel få det til.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 09:00   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Ja, hvor mye vil dere betale? :sjekker ut markedsverdien:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 10:28   #31
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, hvor mye vil dere betale? :sjekker ut markedsverdien:

For et matkurs? Jeg hadde nok betalt et sted mellom 500 og 1000.

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:44   #32
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Picture this:

Vakker gammel herregård, stilig skolekjøkken, myke senger i sjarmerende rom, høye furutrær, utsikt mot høyfjellet, turmuligheter, deilig økologisk mat, vin, lære å lage godt brød, rundstykker, noe tradisjonsmat, en fancy treretter og spise maten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:47   #33
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Picture this:

Vakker gammel herregård, stilig skolekjøkken, myke senger i sjarmerende rom, høye furutrær, utsikt mot høyfjellet, turmuligheter, deilig økologisk mat, vin, lære å lage godt brød, rundstykker, noe tradisjonsmat, en fancy treretter og spise maten.

Hadde vært villig til å betale litt da ja, så fremst det var sateng eller damask sengeklær.. Gjerne en helgekombinasjon med spa.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:49   #34
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg spør igjen jeg : skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:01   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Jeg spør igjen jeg : skal poteten og seleri-roten moses til en "potetogselerirot-stappe"?
Og kyllingkraft får man fra når man steker den i panna eller?

Jepp, poteten og sellerien skal kokes og moses sammen.

Kyllingkraft må du ha utenom, det blir for lite fra panna, og dessuten er det greit å la sausen koke en stund.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 17:55   #36
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Picture this:

Vakker gammel herregård, stilig skolekjøkken, myke senger i sjarmerende rom, høye furutrær, utsikt mot høyfjellet, turmuligheter, deilig økologisk mat, vin, lære å lage godt brød, rundstykker, noe tradisjonsmat, en fancy treretter og spise maten.

Hehe, driver du og sonderer terrenget, Mim?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:13   #37
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Det matkurset hørtes fantastisk ut.
Jeg og Ingrid-lille kommer flybåren direkte fra Tromsø.

Jeg laget forresten den retten du foreslo til middag i dag, og det var nydelig. Mine foreldre er her på besøk, og spesielt sausen falt i smak hos min mor. Det ble argentinsk rødvin (man tager hva man haver), men den fungerte fint.

Takk for oppskrift!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:23   #38
rakka
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 144
rakka er litt kul
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Jeg hadde hatt en betalingsvillighet på ca 1500 kr døgnet for et slikt opplegg. For min egen del er jeg kjempeinteressert i matopplegget, men hvis jeg kunne velge ville jeg byttet ut unødvendig luksus (flatskjerm tv, damask sengetøy og designlamper på rommet), mot litt lavere pris slik at jeg faktisk hadde unnet meg et slikt opphold.

Jeg hadde gjerne betalt 500-1000 kr for et matkurs med Mim i Oslo.

rakka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:36   #39
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Ååå gleder meg til i kveld

De lykkelige stangekyllingene ble byttet ut med mindre lykkelige kyllinger da jeg så prisen Men jeg har et håp om at det blir godt likevel.

Vinen har jeg allerede smakt :mmmm:

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 01:49   #40
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK Mim, her kommer en utfordring

Sign me in.. Jeg blir gjerne med på matkurs!
Sannemor du er ikke alene, jeg er akkurat på ditt nivå!

Tusen takk for oppskrift Mim, håper jeg tør prøve meg på den. Må se hvordan det går med Sannemor først!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no