Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 17:57   #761
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Ja, det får vi inderlig håpe. Jeg tipper han ikke visste at alle disse bevisene ville foreligge da han bestemte seg for blånekt-strategien.

Det tror jeg også. Og så er det under hans "verdighet" å snu om, og dermed tviholder han på en hårreisende taktikk.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 12-05-13, 18:03   #762
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Han uttalte seg jo i retten nå i slutten av april om hvor STYGT og RÅTT det var av jenta å påstå at han hadde presset henne til å la en jevnaldrende gutt ta på seg for å avlede oppmerksomheten på det altfor nære forholdet mellom de to. Det var jo så stygt mot både ham og gutten. Og poff, noen få dager etter så har heldigvis politiet fått rekonstruert en rekke sms-er der dette står klart og tydelig. Men de husker han selvfølgelig ingenting om.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:22   #763
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Vitnet forteller at hun fikk vite om anmeldelsen mot Øygard etter et par dager.

- Vi reiste hjem til dem. Rune satte seg i et rom for seg selv sammen med hunden. Han sa: "Jeg skulle ønske at du kunne prate, for du har vært med der hele tiden". Jeg tenkte at det var en veldig ærlig samtale mellom han og hunden, sier vitnet.

(Fnis). Bra han er ærlig mot bikkja i alle fall!!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:39   #764
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Han uttalte seg jo i retten nå i slutten av april om hvor STYGT og RÅTT det var av jenta å påstå at han hadde presset henne til å la en jevnaldrende gutt ta på seg for å avlede oppmerksomheten på det altfor nære forholdet mellom de to. Det var jo så stygt mot både ham og gutten. Og poff, noen få dager etter så har heldigvis politiet fått rekonstruert en rekke sms-er der dette står klart og tydelig. Men de husker han selvfølgelig ingenting om.

Neineinei, nå tar du skammelig feil her altså.

Han har da sagt flere ganger at han mener å huske at denne SMS'en handlet om en Jimi Hendrix plate han skulle gi henne. :følgermeditimen: Suddenly it all makes sense!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:40   #765
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Vitnet forteller at hun fikk vite om anmeldelsen mot Øygard etter et par dager.

- Vi reiste hjem til dem. Rune satte seg i et rom for seg selv sammen med hunden. Han sa: "Jeg skulle ønske at du kunne prate, for du har vært med der hele tiden". Jeg tenkte at det var en veldig ærlig samtale mellom han og hunden, sier vitnet.

(Fnis). Bra han er ærlig mot bikkja i alle fall!!!

Og så bli litt småsnurt av at politiet ikke har referert det etter avhøret.

Sitat:

Kvinnen har reagert på at politiet ikke har tatt med alt hun fortalte i avhøret. Blant annet skal ikke hundehistorien ha blitt tatt med i det skriftlige sammendraget av avhøret.

- Jeg kunne ikke styre det politikvinnen ville ta med, og det med hunden var kanskje ikke viktig nok. Men for meg var det viktig, sier kvinnen.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:40   #766
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Helt utrolig.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 14:47   #767
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hva som er sagt bak lukkede dører idag. Det skal visst være lagt frem ytterligere SMS'er som taler Øygard sin sak i mot.

Jeg forstår at gutten vil forklare seg bak lukkede dører altså. Men jeg håper sms'ene blir offentlig som alt annet i denne saken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:12   #768
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg er rystet over Mette Yvonne Larsen og hennes forsøk på å få dette til å høres ut som et frivillig, likeverdig og normalt kjæresteforhold. (Selv om det selvfølgelig ikke har vært noe forhold, da).

"Hagen har også fått spørsmål om jentas reaksjon på å få vite at Øygard hadde andre kvinner mens hun var sammen med ham.

- Hun mente seg utsatt for alvorlige overgrep, men samtidig får hun en følelsesmessig reaksjon på at han skal ha hatt andre kvinner. Stilte du noen kritiske innvendinger til det? lurer forsvarer Mette Yvonne Larsen på.

Hagen viser ikke til noe konkret på dette spørsmålet, men viser til journalen, hvor jenta har beskrevet dette som veldig vanskelig."

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:15   #769
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Men herregud!
Har ingen gitt Larsen en innføring i dette med overgrep? Det er da vitterlig helt normalt at overgrepsofre føler sjalusi, også for de andre overgrepsofrene dersom overgriperen har flere enn ett offer samtidig. Kjenner jeg blir helt rystet over den kvinnens manglende kompetanse.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:17   #770
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Ja, at jenta har opplevd dette som et kjæresteforhold gjør det jo ikke på noen måte mindre til overgrep. Men det er mulig Mette Yvonne Larsen synes seksuelle forhold mellom trettenåringer og femtiåringer er helt i orden.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:25   #771
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg blir bare helt matt. Og sjokkert. Vi er i 2013, liksom. Vi vet da bedre nå!

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:27   #772
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg fatter ikke at det er mulig. Voksne menneskene, liksom. Må vite bedre.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:28   #773
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg håper inderlig hun gjør seg dummere enn hun er fordi jobben hennes er å forsvare en helt åpenbart skyldig mann.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-05-13, 21:36   #774
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men herregud!
Har ingen gitt Larsen en innføring i dette med overgrep? Det er da vitterlig helt normalt at overgrepsofre føler sjalusi, også for de andre overgrepsofrene dersom overgriperen har flere enn ett offer samtidig. Kjenner jeg blir helt rystet over den kvinnens manglende kompetanse.

Jeg tror hun vet det veldig godt, men det er mange som mener anderledes. Og det er hennes jobb om å overbevise juryen, om noen der tenker i de baner. Av kommentarfeltene ser man at svært mange mener at hvis noe har skjedd, så er det ikke overgrep siden hun har vært med på det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:21   #775
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Sitat:

Vitnet blir opprørt over spørsmål fra statsadvokaten, hun utbryter.

- Jeg har sverget på å si sannheten, det er andre i salen her som lyver mer enn meg, sier vitnet.

Det tror jeg dette vitnet har heeeeeeeeelt rett i

__________________
Kahlan er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:23   #776
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

De forsvarsvitnene har rett og slett ikke mye å komme med. "Vitnet forteller at hun møtte jenta og Øygard på tur til setra. Da virket alt helt normalt".

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:25   #777
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Grøss og gru. Jeg lurer på hva som får folk til å IKKE reagere på innholdet i de loggene. Jeg skulle ønske noen kunne forklare meg det, fordi det er så himla vanskelig for meg å forstå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:42   #778
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Ja, hva slags sammenheng de Skypemeldingene skal kunne settes inn i, som gir dem en helt annen betydning?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:49   #779
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Det må være noe i drikkevannet i Vågå og en del av nabokommunene som får mennesker i sentrale posisjoner til å lukke øynene og leve godt med det. Det er omtrent som barn som trasser og holder seg for ørene og sier blablabla.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 10:58   #780
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Men altså, seriøst - jeg fatter og begriper ikke hva slags mekanismer som gjør at disse folka ikke ser. En ting er at man ikke klarer å tro slik om folk man kjenner - men når man ikke bare får servert historien, men også skypelogger og bøttevis med SMS - hvordan klarer man å ikke se at det er noe som skurrer?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no