Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mor i harnisk over barnehagen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 11:52   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Mor i harnisk over barnehagen

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5602577.ece

Hva synes dere?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:54   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg synes en journalist som skriver

Sitat:

Da de ansatte ved Gystadmarka barnehage i Ullensaker oppdaget at en hoggorm lå ved siden av et lekeapparat inne på barnas lekeområde, valgte de å drepe det fredede dyret foran øynene på flere av barnehagebarna.

i første avsnitt og

Sitat:

Han forklarer at hoggormen ikke er fredet – slik mange sikkert tror – fordi den er sjelden.

i nest siste avsnitt burde bli flinkere til å lese gjennom artiklene sine før de publiseres. (Som han sier er alle dyr fredet - men det er lov til å drepe dem hvis noen blir truet av dem.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:55   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg reagerer minst like sterkt på at moren gidder å stå frem med dette i avisa. Av to onder, hva velger man? Når man har ansvar for en haug med andres unger så slår man den selvsagt ihjel i min verden. Hadde hun vært mer happy hvis hennes barn hadde blitt bitt?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:55   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg visste ikke at huggormen var fredet. Men jeg hadde nok blitt mer hysterisk av en telefon om at ungen var blitt bitt enn at de har drept en hoggorm. Jeg aner ikke hvor farlig det er å bli bitt av hoggorm, og har vel egentlig ingen ønske om å finne det ut heller.

Selvsagt kan man være etterpåklok, men de gjorde sikkert det de mente var best der og da, og det synes jeg ikke de kan klandres for. Å sammenligne det med en hund eller katt blir litt søkt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:56   #5
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen


Men hva synes du om morens reaksjon på dette?
Hvordan ville du reagert om dette hendte i din barnehage?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:56   #6
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Min sønn ble bitt to steder på samme bein av hoggorm i påsken. Man kan klare å bli relativt hysterisk selv om ungen er i fin form. Har jeg hørt.

Og til Skilpadda.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:56   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes en journalist som skriver
i første avsnitt og

i nest siste avsnitt burde bli flinkere til å lese gjennom artiklene sine før de publiseres. (Som han sier er alle dyr fredet - men det er lov til å drepe dem hvis noen blir truet av dem.)


Se der ja, det la jeg ikke merke til, kanskje den ikke er fredet allikevel.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:57   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Altså, det andre sitatet jeg siterer betyr ikke at den ikke er fredet - det betyr at den er fredet på samme måte som andre dyr (som ekorn, spurv og frosk), ikke fredet i betydningen "sjelden eller utrydningstruet".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:58   #9
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg synes en av de overskriftene er omtrent like sjokkerende.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:58   #10
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg er på linje med Blondie her merker jeg.

Jeg hadde blitt tilnærmet hysterisk om jeg hadde blitt oppringt av barnehagen med beskjed om at pompen var blitt bitt av en huggorm.
Jeg synes barnehagen gjorde det rette.
Også er det viktig å forklare barna hvorfor dette ble gjort.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:59   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Hvis styrerens fremstilling er riktig, synes jeg det høres rimelig ut å drepe hoggormen. Fullt mulig at det går an å fjerne dyret på annet vis, og det hadde jo vært enda bedre, men jeg forventer slett ikke at barnehageansatte skal ha hverken teknikk eller nerver til å bedrive human hoggormflytting. Mye viktigere å passe på at ingen ble bitt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:59   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg synes moren er ganske tøff i trynet på avstand.

Selv er jeg mest imponert over at de faktisk klarte å avlive et beist i fullt firsprang (eh..) mot inngangsdøren, i stedet for å løpe hylende avgårde.

:innser igjen at jeg ikke kan jobbe i barnehage:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:59   #13
Koko
Erfaren
 
Koko sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 841
Koko er populærKoko er populærKoko er populær
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg reagerer langt mer på at moren går til avisa med dette enn at barnehagen valgte å avlive huggormen. Litt sånn "kjerring" liksom...

Mener forøvrig at jeg leste et sted forrige uke at huggormen var fredet, men ikke fordi den var utrydningstruet.

Koko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:01   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.333
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg synes en av de overskriftene er omtrent like sjokkerende.



Man skal ikke kimse ad den seksuelle tiltrekningskraften til billige klesklyper og smågodt i løsvekt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:03   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.822
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg synes en av de overskriftene er omtrent like sjokkerende.

Har du aldri opplevd slik på Europris, mener du? Hva trodde du "lørdagsgodt til halv pris"-kampanjen gikk ut på?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:06   #16
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg klarte visst ikke å lese artikkelen, for jeg ble litt satt ut av "Har onanert hos Europris i årevis" at jeg spora helt av.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:11   #17
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Selv er jeg mest imponert over at de faktisk klarte å avlive et beist i fullt firsprang (eh..) mot inngangsdøren, i stedet for å løpe hylende avgårde.

:innser igjen at jeg ikke kan jobbe i barnehage:



RB har en forkjærlighet for sinte barnehageforeldre. Hvem glemmer vel papppaen i Nittedal som var rasende fordi barnet måtte ut av barnehagen da brannalarmen gikk, på tross av at barnet ikke hadde på seg innesko.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:11   #18
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Den må jo ha hatt vill panikk, stakkars lille ormen. Jeg har hørt at de kan komme trekkende "hjem" om man tar dem bort - det er ikke sååå enkelt å være hoggorm og bli flyttet på, til vilt fremmede hoggormer som ikke vil ha nykomlinger på plassen sin. En hoggorm har ikke noe godt av å bo i en barnehage, tror jeg.

(men jeg ville ikke kappet hodet av en om jeg fant den i hagen, nei. En voksen orm spiser visst omtrent femti mus på en sommer det hadde vært deilig om musebestanden ble tynnet litt ut her!)

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:14   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg tenker at den ansatte i barnehagen reagerte effektivt og greit i en slik situasjon. Men jeg er også så ond at jeg håpner noen hadde hatt vett til å klonke til en hund også, om den var i ferd med å angripe en bønsj småttiser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:15   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mor i harnisk over barnehagen

Jeg gadd ikke lese artikkelen, men jeg syns det var unødvendig av barnehagen å drepe huggormen og ville reagert på det selv. Jeg ville dog ikke varslet lokalavisen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no