Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

OL i Rio

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-16, 22:42   #101
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OL i Rio

Berge!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 22:47   #102
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Jeg har gått brytekamper sammen med Stig-André Berge i dag og er helt utslitt nå. :svett: For en fantastisk prestasjon!

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Bryterne har ikke så pene ører....

Hehe, nei - det kalles blomkålører; blodansamlinger som oppstår hvis øret gnus mot matta og som blir til brusk. Det kan forebygges hvis man tapper øret umiddelbart. De fleste voksne bryterne gidder ikke det. Frøkna mi tappet derimot øret på landslagssamling i vinter. Det var ganske heslig, for å si det mildt.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men hvorfor er det sånn at den som har fått det siste poenget vinner i en brytekamp? Jeg syns egentlig ikke det er så rettferdig.

Det er bare hvis de har like mange poeng, altså. Det går ikke an med uavgjort, så på en eller annen måte må det kåres en vinner og dette er løsningen som er valgt.

Hvis bryterne ikke har like mange poeng vinner selvsagt normalt den med flest poeng. Det eneste andre unntaket er hvis det blir fall, dvs. at den ene bryteren får motstanderen på ryggen med begge skulderbladene i matta. Da vinner han helt uavhengig av poeng, og det er også den mest "verdifulle" typen seier hvis man kjører puljesystem og ikke direkte utslåing som her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 23:00   #103
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.517
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg har gått brytekamper sammen med Stig-André Berge i dag og er helt utslitt nå. :svett: For en fantastisk prestasjon!



Hehe, nei - det kalles blomkålører; blodansamlinger som oppstår hvis øret gnus mot matta og som blir til brusk. Det kan forebygges hvis man tapper øret umiddelbart. De fleste voksne bryterne gidder ikke det. Frøkna mi tappet derimot øret på landslagssamling i vinter. Det var ganske heslig, for å si det mildt.



Det er bare hvis de har like mange poeng, altså. Det går ikke an med uavgjort, så på en eller annen måte må det kåres en vinner og dette er løsningen som er valgt.

Hvis bryterne ikke har like mange poeng vinner selvsagt normalt den med flest poeng. Det eneste andre unntaket er hvis det blir fall, dvs. at den ene bryteren får motstanderen på ryggen med begge skulderbladene i matta. Da vinner han helt uavhengig av poeng, og det er også den mest "verdifulle" typen seier hvis man kjører puljesystem og ikke direkte utslåing som her.

Ja, jeg skjønte det altså. Og også det med fall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 23:09   #104
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Jadda!!!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 23:14   #105
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OL i Rio



Jeg håper på kvartfinalen som går kl 22! Evt kl 15. Da kan jeg rekke i hvertfall andre omgang. Kl 22 får jeg sett hele. Jeg skal på et møte på kvelden, så jeg håper vi styrer unna den 18.30 kampen. Sånn det ser ut nå har jeg fri onsdag, så jeg skal vel overleve den seneste kampen også. Men det er på ingen måte ideelt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 23:52   #106
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Men f.eks. endel golfspillere har takket nei. Rory McIlroy og flere av de beste amerikanere. Zika-frykt var det de fleste gav som grunn, men Rory har hatt noen uttalelser at OL henger lavere enn vanlig Masters for hans del.

Jeg synes det er kjipt når ikke alle de beste er med, men det er også todelt. Om noen ikke vil være der og respekterer det OL står for, så kan det være det samme. På individnivå så er det greit. Verre er det når organisasjoner/liga ikke ønsker å prioritere det og gi spillerne fri. Før hvert vinter OL sliter IOC og IIHF å få med seg NHL (verdens beste hockeyliga), da de egentlig ikke ønsker å frislippe spillerne sine og ha 2-3 ukers kamppause i ligaen. Jeg ser at det endrer en god del, da det nærmer seg sluttspill i den perioden for NHL-lag. Og det vil jo være en god del spillere som ikke skal representere sine lag, som får lang hvile, mens toppspillerne får et hektisk kampprogram og fare for å bli skadet... Allikevel så er det OL hvert 4.år og det er viktig at vi har med de beste. Heldigvis gjelder dette et fåtall av idretter, men skulle ønske at det ikke var et issue for noen grener i det hele tatt.

Hvorfor er det viktig?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 01:02   #107
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor er det viktig?

For sportens del synes jeg det er veldig viktig å ha med de beste, slik at når det kåres en olympisk mester så er det den/de faktisk beste. Hvis NHL ikke frigjør sine spillere, så blir det en B-turnering. Det blir lavere nivå enn i VM. Og hvem ønsker vel det? En OL medalje skal henge høyt, skal den ikke?

VM spilles hvert år, første delen av mai, og da er det fortsatt mange lag som spiller sluttspill i NHL. Derfor er det kun spillere på utslåtte lag og lag som ikke kom til sluttspillet som er aktuelle. Det er faktisk ikke alltid laget gir sine spillere lov selv om sesongen er over, hvis de er redd for skader og spillerne må uansett ha svært dyre tilleggsforsikringer.

Siden OL arrangeres i februar, vil absolutt ingen NHL spillere være tilgjengelig. Mener jeg har lest at KHL (russiske ligaen) da heller ikke vil sende sine spillere, men SHL (svenske ligaen) vil noe frigi sine. Disse er de beste ligaene i verden. Uansett blir det en B-turnering, og det er ihvertfall ikke hva jeg forbinder med OL.
Som jeg nevnte så er det enklere å takle på individnivå, da det ikke har like store følger, men når en organisasjon bestående av 30 lag (31 til neste år) med spillere fra alle aktuelle OL nasjoner, med 23 spillere pr lag, takker nei til deltakelse - så blir det en stusselig turnering.
Siden VM er lagt til mai hvert år, så er det jo selvsagt at det blir fravær, men OL er hvert 4.år, og jeg håper så inderlig at de frigir, selv om jeg ser problematikken ligaen sliter med ved å gjøre det.




I kveld var det jo helt texas Finale i tennis for herrer, turn apparatfinaler for kvinner og menn og håndballkamp på samme tid Jeg fikk ikke tilbakesatt starttidspunktet på turn, så da ble det håndballen på Mac'en og tennis på tv, så får jeg se turn i reprise i morgen... OL altså

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:17   #108
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Jeg synes det er viktigere med et OL med bredde og mangfold. Selv om nivået blir lavere enn i VM, så er OL helt spesielt, nettopp fordi det er så mange grener, så mange nasjoner samlet på en gang. VM blir aldri det samme, uansett.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 09:36   #109
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.004
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Vi så også på bryting i går, og det ble utrolig spennende. Fascinerende hvor høy puls jeg klarte å få i sofaen på slutten der.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 10:29   #110
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.



Jeg håper på kvartfinalen som går kl 22! Evt kl 15. Da kan jeg rekke i hvertfall andre omgang. Kl 22 får jeg sett hele. Jeg skal på et møte på kvelden, så jeg håper vi styrer unna den 18.30 kampen. Sånn det ser ut nå har jeg fri onsdag, så jeg skal vel overleve den seneste kampen også. Men det er på ingen måte ideelt.

Du fikk ønsket ditt oppfylt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:07   #111
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Du fikk ønsket ditt oppfylt.

Yes! Så det akkurat nå selv. Nydelig! Da får vi håpe vi er heldige med tidspunkt for semifinale også. Jeg tror vi kommer dit!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:42   #112
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: OL i Rio

Jeg hadde gåsehud da fløyta gikk i bronsefinalen i bryting i går, jeg unner Stig André Berge den medaljen så inderlig. Har fulgt ham tett i tre år nå gjennom et helt spesielt samarbeid, og det var virkelig spesielt å se på i går. Jeg er normalt ganske sportsinteressert, i går var det fullt på alle engasjementsbarometere.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 13:58   #113
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.887
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OL i Rio

Er Romania videre i håndball? Avhengig av hvordan det gikk med Spania-Brazil, var det ikke?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 14:04   #114
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Er Romania videre i håndball? Avhengig av hvordan det gikk med Spania-Brazil, var det ikke?

Ikke videre, ser det ut til.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 17:14   #115
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OL i Rio

Da var Karsten Warholm kvalifisert til semifinale!

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 17:45   #116
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OL i Rio

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Da var Karsten Warholm kvalifisert til semifinale!

Det er utrolig bra! Norsk rekord til og med.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-16, 17:51   #117
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

Handball i morgen kl 22

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 22:37   #118
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OL i Rio

Snakk om semifinale! Ohoy!!
Bye bye søta bror.
Kari står fantastisk bakerst, og de andre følger opp.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 22:37   #119
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OL i Rio

Var det noen som snakket om at håndballjentene ikke var i form etter tapet for Brasil?

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-16, 22:39   #120
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.487
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OL i Rio

De kan i grunnen bare droppe å spille andre omgang...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no