Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-13, 20:39   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Vi er mange som skal dra sammen til Tyrkia i høstferien. Må være tidlig ute. Direktefly herfra går til Bodrum og Antalya. Bodrum er flott, men sesongen over i oktober. (Har prøvd, grusomt vær!). I fjor prøvde vi Side. Fint vær, men forferdelig sted. Vet ikke om Alanya er bedre. Tips? Og går det an å bo i Antalya?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 11:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Det er vel rundt en time med buss fra Antalya til Alanya. Jeg ville bodd i Alanya.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 11:16   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Vi bor i Oba når vi er der, nabokommunen til Alanya, men jeg hadde glatt bodd i Alanya altså.
Vi bruker rundt to timer med buss. Siden folk gidder den lange bussturen så ser jeg ikke for meg at Antalya er like fint, men det er bare synsing altså.

Jeg elsker stranda i Incekum, det er før man kommer til Alanya. Aner ikke hvordan restauranter og butikker er der da, vi kjører fra Oba.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 11:31   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Takk! Vurderer Alanya da. Er litt skeptisk, likte ikke Side, men elsket Bodrum, riktignok etter sesongslutt og i rolig vær, men natur og kultur var fantastisk. Herlig mat og ikke påtrengende folk. Side var alt det motsatte...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:20   #5
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.248
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Været kan forresten være varierende i høstferien.

Det var tordenvær ganske ofte når vi var der i fjor, men som oftest bare på ettermiddagen/natt eller tidlig morgen. Det var kun en dag i løpet av 14 dager vi ikke kunne ut i det hele tatt. Temperaturen på dagtid var bra da, litt kjøligere på kveldstid, men det tror jeg hadde med regnet å gjøre. Broren min som reiste rett etter oss opplevde varmere kvelder og mer stabilt vær.

Vi storkoste oss, tross litt dårlig vær innimellom vi altså, men greit å være forberedt på det.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:26   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.081
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Jeg ville definitivt ikke valgt Alanya.
Oba og Mahmutlar er greit, da. Det ligger bare noen få minutter fra Alanya med bil/buss, og man kan også sykle langs strandveien fra de to stedene og inn. Mye leiligheter å leie begge steder, og noen hotell.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:37   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.707
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Om du synes Side var slitsomt, ville jeg styrt langt unna Alanya om jeg var deg. Det var mye mer hektisk enn Side. Jeg fikset Side, men jeg fikset ikke Alanya i det hele tatt. Grusomt sted.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 12:38   #8
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Jeg har samme erfaring som Bloppy

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:13   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Om du synes Side var slitsomt, ville jeg styrt langt unna Alanya om jeg var deg. Det var mye mer hektisk enn Side. Jeg fikset Side, men jeg fikset ikke Alanya i det hele tatt. Grusomt sted.

Slitsomt var én ting, men det varså trist og ukoselig der. Stygt sentrum, lange avstander utenom sentrum og goldt og øde...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:14   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Er det andre steder med fint vær som er koseligere? Jeg likte som sagt godt Bodrum!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:15   #11
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Eg er blitt anbefalt Pasha Bay Blue Village her inne så eg og ungane skal dit.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:16   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg er blitt anbefalt Pasha Bay Blue Village her inne så eg og ungane skal dit.

Hvor er det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:28   #13
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvor er det?

Ti minutter med bil/buss fra Alanya, retning Antalya. Vi storkoste oss på Pascha Bay i høstferien for noen år siden, men det er jo et resort da, på godt og vondt, kommer an på hva slags ferie man ønsker.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:29   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.616
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Jeg likte heller ikke Alanya, masete folk rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:34   #15
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Nå kan jeg jo legge til at vi syntes at Alanya var helt ok, fin strandpromenade, fjellene rundt og borgen, koselige restauranter etc. Men vi bodde altså ikke i byen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:41   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Ti minutter med bil/buss fra Alanya, retning Antalya. Vi storkoste oss på Pascha Bay i høstferien for noen år siden, men det er jo et resort da, på godt og vondt, kommer an på hva slags ferie man ønsker.

Jeg er litt usikker. Vi skal dra med flere andre. Vanligvis villee jeg sagt nei, men kanskje hvis det er et koselig sentrum og gode restaurater i nærheten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:43   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg likte heller ikke Alanya, masete folk rett og slett.

Jeg kan takle litt mas hvis det ellers er koselig der. Koselig er et viktig kriterium. Side var langt fra koselig i mine øyne. Og det var langt og ukoselig å rusle til byen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:49   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Pascha Bay så egentlig ganske fint ut. Ihvertfall i høstferien, da er det jo ofte mindre overfylt. Pluss for at det ligger på stranda. Men det er 9 km til by, og 4,5 km til shopping! Betyr det at det ligger i ødemarka. Vi må kunne rusle til et tettsted om kveldene og spise. Gjerne til lunsj også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:52   #19
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.081
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Hvis du synes Side er ukoselig, ville jeg droppa Alanya. Alanya er ikke utpreget koselig, altså.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-13, 13:54   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.081
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor bor man i Alanya? Kan man bo i Antalya?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pascha Bay så egentlig ganske fint ut. Ihvertfall i høstferien, da er det jo ofte mindre overfylt. Pluss for at det ligger på stranda. Men det er 9 km til by, og 4,5 km til shopping! Betyr det at det ligger i ødemarka. Vi må kunne rusle til et tettsted om kveldene og spise. Gjerne til lunsj også.

Ja, det ligger som en hotell-landsby langs med veien på vei inn mot Alanya. Ikke noe naturlig sentrum å gå til.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no