Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

En koseoppgave for folk med sans og behov for system

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-11, 22:19   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

En koseoppgave for folk med sans og behov for system

Jeg har to barn. Det er en jente på 3.5 og en gutt på 5.5. De arver litt klær fra div kusiner og fettere, og vi arver videre til andre. Lillesøster arver en del av storebror. En del selges. De har to slike skap:



Disse skapene står overfor hverandre, og innerst står en 120 bred gjesteseng.
De har alt av klær her. Sesongklær som ull/ytterklær/uvklær, sandaler finklær, bunader, sko, alt. (ytterklær som er kjøpt for å tas i bruk senere altså, ikke ting som er i bruk pr i dag, det henger i gangen)

Jeg har kjøpt seks esker.

To slike på 65 liter



og fire slike: Med lokk til alle.



Planen er å ha tre på hvert skap.

MEN: hva skal jeg ha i de? Jeg har behov for å dele inn i : for stort, for lite(gis vekk, selges, tas vare på til neste) Sesongklær (tanken var vinterklær om sommeren og sommerklær om vinteren) Ja hva annet trenger jeg?

Hvordan bør kassene merkes?

Det kan nevnes at det også er en del plass inne i skapene, hengeplass i to deler og vanlige hyller i en.

Noen som bare kan prossessere dette og gi meg en genial løsning så jeg slipper å gjøre det om igjen?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:52   #2
Prøvende
Ingen skravlebøtte
 
Prøvende sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 306
Prøvende er litt kulPrøvende er litt kul
Standard

Sv: En koseoppgave for folk med sans og behov for system

Dette er veldig lurt, vi har nesten et sånt system Det høres ut som dere har god plass i skapene og det er jo behagelig

Det dere arver ville jeg nok delt opp i størrelser. Da kan du jo også putte klærne fra storebror i riktig kasse.

Deretter ville jeg hatt en stor kasse som jeg merket "utenfor sesong" + evt barnets navn om de deler det i to. Der har du ulltøy om sommeren og sommertøy om vinteren. Det er viktig å bare legge tøy som de ser/tror er stort nok til neste sesong her.

Du må også bestemme deg for hvor mye du vil gi bort og hvor sentralt du vil lagre dette. Skal du gi det bort snart, eller er det lenge til? Er det noe du vil spare til egne barnebarn? Jeg ville merket det med "gis bort" evt + gutt/jente.

Det som skal selges synes jeg ikke burde innom skapet, vær litt effektiv og selg det med en gang. Om du ikke vil det kan en kasse med "selges" være lurt.

Håper dette gir litt orden i skapet, det store poengen nå blir jo også å huske på å se oppi kassene ofte nok, slik at barnet ikke plutselig har vokst ut av hele størrelsen

__________________
Hilsen Prøvende
2005, 2008, 2010
Prøvende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:58   #3
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: En koseoppgave for folk med sans og behov for system

Jeg pleier å ha en pose/sekk i kjelleren/boden hvor jeg fyller opp klær som er slitt eller ødelagt, klær jeg ikke vil gi bort. Denne leveres til Fretex så fort den begynner å bli full.
Jeg har hatt en hylle i skapet med klær som fremdeles er fine, som jeg gir bort til venner. Denne tømmer jeg hver gang jeg har noe og treffer disse, ergo samler det seg ikke opp mye her.
Som Prøvende sier, vær litt effektiv og få det bort fort.

Ellers er vi også igang med nytt hus og nye systemer (jeg elsker systemer), så jeg håper på å få litt tips i denne tråden...

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no