Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matbudsjett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-11, 21:23   #181
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matbudsjett

På mitt matbudsjett inngår alt som jeg kjøper i matbutikken. Apotekvarer er på eget budsjett.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:29   #182
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.534
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbudsjett

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dere som bruker halvparten så mye på mat som meg - hvor mye penger bruker dere på meieriprodukter? Jeg legger nemlig igjen minst 500kr innen jeg har kommet ut fra kjølerommet på obs. (melk, yoghurt, rømme, ost, juice, biola, egg, smør).


Jeg har nettopp regnet ut at vi sparer inn en elektrisk separator 2 ganger på et år, i forhold til å skulle kjøpt skummetmelk (bortsett fra at vi sannsynlivs ville sluttet å drikke melk, pappmelk smaker høgg) og smørkinne kan vi også kjøpe, 3500kr bare på smør

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:34   #183
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matbudsjett

Obs-syken drar nok opp litt hos oss også. En dvd, noe malingsgreier, barnebursdagsgaver, ulltøy, truser ... Men det meste av det er jo ting vi hadde kjøpt andre steder uansett.

Vi bruker ikke så mye melk lenger. Ikke som da de store guttene bodde hjemme og helte i seg litervis. Minsten drikker et par små glass lettmelk om dagen, og jeg bruker skummet melk til 1 eller maks 2 latte om dagen. Det blir ikke så store mengder. Men vi kjøper jo alltid smør, rømme, creme fraiche, et par-tre typer ost og egg fra "det kalde rommet", så det går en del der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 22:47   #184
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.290
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matbudsjett

Min handlekurv blir ofte veldig mye dyrere på Obs, men det er nok obs-syken som slår til hver eneste gang, tenker jeg. Et par støvler eller en ullstrømpis eller en film gjør handleturen kjapt litt dyrere.

Jeg handler tilbudsvarer på Obs, og evt helgehandling om vi er på den kanten en fredag/lørdag, mens jeg handler det meste annet enten på Kiwi eller Rema. Jeg er sjelden innom Ica og Meny. Kun hvis jeg skal ha noe superspesielt som kondensert søtmelk (som forøvrig har stått i skapet mitt og bomstret noen måneder nå).

Jeg aner ikke hva jeg bruker på mat og dagligvarer, men prøver å knipe inn så godt jeg kan. Kanskje jeg blir positivt overraska når jeg en gang setter meg ned og regner på det? Men det går for mye penger på brus, snop og snacks.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 16:56   #185
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matbudsjett

Jeg kjøper ingen hårprodukter på matbudsjettet. Shampo, balsam og stæsj kjøper jeg merkeprodukter (Redken) men så er det bare jeg som bruker sånn. Gutta i huset kjøper dusjsåpe på matbutikken, jeg handler mer ekslusivt.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 12:48   #186
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Matbudsjett

Vi har barn mellom 13 og 8. Matbudsjettet har økt kraftig de siste årene og nå handler vi for mellom 10 og 12 tusen i måneden. Handler fast to dager i uka, og planlegger handlingen. Vi har ofte en eller flere middagsgjester. fatter ikke hvordan noen med like mange barn kan klare seg med halvparten??? Når jeg handler er det riemlig skrapa i kjøleskapet.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no