Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Grevinnen og hovmesteren

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-20, 14:21   #61
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes også det er pussig at så mange har tenkt at hun er blind for det er noe jeg aldri har tenkt, det er så åpenbart for meg at hun bare spiller med.

Mens jeg har aldri tenkt at hun spiller med, men at hun «ser» dem, at hun faktisk mener at de er der. Slik som bestemoren min, mot slutten av livet, mente at hennes for lengst avdøde foreldre og ektemann var der. Hovmesteren, derimot, spiller med, heller enn å minne om at de ikke lenger er i live.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:24   #62
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes også det er pussig at så mange har tenkt at hun er blind for det er noe jeg aldri har tenkt, det er så åpenbart for meg at hun bare spiller med.

Og jeg synes det er pussig at dere tenker slik; for det har aldri jeg tenkt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:38   #63
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.758
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Jeg har heller aldri tenkt tanken på at hun er blind. Jeg har alltid ment at hun er klar over at de ikke er der, men spiller med som en slags ønsketenkning på en måte. At det er det nærmeste hun kan komme vennene sine.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:44   #64
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har heller aldri tenkt tanken på at hun er blind. Jeg har alltid ment at hun er klar over at de ikke er der, men spiller med som en slags ønsketenkning på en måte. At det er det nærmeste hun kan komme vennene sine.

Vi diskuterte dette i går, mannen og jeg - og vi mener begge det samme som deg, Divine.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 14:51   #65
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.495
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har heller aldri tenkt tanken på at hun er blind. Jeg har alltid ment at hun er klar over at de ikke er der, men spiller med som en slags ønsketenkning på en måte. At det er det nærmeste hun kan komme vennene sine.

Det er vel mer sånn jeg har tenkt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-20, 12:19   #66
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grevinnen og hovmesteren

Ifølge Wikipedia er vennene døde, men hun ønsker fortsatt å minnes dem på et vis:

Grevinnen og hovmesteren handler om den engelske grevinnen Miss Sophie som får servert middag på sin 90-årsdag av hovmesteren James. Miss Sophie forventer at hennes fire beste venner – Sir Toby, Admiral von Schneider, Mister Pomeroy og Mister Winterbottom – skal være til stede under middagen; dessverre har alle fire dødd av alderdom. Grevinnen nekter imidlertid å akseptere dette, og insisterer på at middagen skal avvikles som om alle fire var i live. Det blir derfor hovmesteren James som må agere tilstedeværelsen til de fire avdøde gjestene. Det medfører at han må få i seg alle gjestenes drikke, noe som gradvis gjør ham fullere og fullere. Det berømte tigerskinnet som James snubler over, var opprinnelig ikke en del av sketsjen, men da butleren under en teateroppsetning av stykket ved et uhell falt over det, medførte det et latterbrøl hos publikum, slik at tigeren siden da har blitt en fast del av historien.

Mange tror Miss Sophie feirer nyttårsaften, men dette er feil. At James sier: «Happy New Year, Miss Sophie», må nok skrives på kontoen for alkoholinntaket.[2] Det mest kjente sitatet fra filmen er ellers: «Same procedure as every year, James!».

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no