Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-20, 19:06   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jepp - trenger konkret tips til en lett dunparkas. Fint om den ikke ser veeldig bomsete ut også. Litt vannavvisende er bra, men ikke noe must, ettersom den stort sett brukes i kaldt og tørt vintervær. Jeg tror jeg vil ha svart, men andre farger kan være aktuelle.
Har prøvd Rab sin, og den var lett og god med fin "pels"kant. Dessverre var den i overkant stor over hoftene og baken (måtte ha xl for at den skulle passe over rygg og bryst), så den sto litt ut fra kroppen på en måte.

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 19:19   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Swims Davos!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 20:11   #3
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Swims Davos!

Den så absolutt fin ut! Litt stiv pris riktignok, men tenker å ha den i maaange år, så kan gå. Det står "vannavvisende på innsiden" - hva menes med det?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 20:16   #4
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Tar gjerne i mot flere tips

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 20:22   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Den så absolutt fin ut! Litt stiv pris riktignok, men tenker å ha den i maaange år, så kan gå. Det står "vannavvisende på innsiden" - hva menes med det?

Aner ikke. Jeg brukte den for første gang nå og den er så hinsides god. Stiv pris ja, jeg kjøper sjelden vinterjakke, derfor unnet jeg meg denne i år. Den er lett og fin -jeg klarer ikke å bruke tunge jakker.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-20, 22:37   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeg har en lang dunparkas fra Fjellreven. Den er ganske tynn selv om den er varm, så ruver ikke like mye som andre.

Min er brun og kjøpt på opphørssalg, men jeg lurer på om det er samme modell som disse: https://www.fjellrevenshop.no/produk...flake-parka-2/

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-20, 21:16   #7
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg har en lang dunparkas fra Fjellreven. Den er ganske tynn selv om den er varm, så ruver ikke like mye som andre.

Min er brun og kjøpt på opphørssalg, men jeg lurer på om det er samme modell som disse: https://www.fjellrevenshop.no/produk...flake-parka-2/

Fin den og! Litt usikker på om den er varm nok . ser ut somtykkelsen til en kort Peak Performance jakke jeg har, og den er ikke varm nok her (ned mot -20 er ganske vanlig)

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-20, 22:33   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Swims Davos!

Enig, den er supervarm og lett.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-20, 21:10   #9
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeg har kjøpt denne: https://www.getinspired.no/twentyfou...f-10280-asfalt men den er ikke oppgitt som vannavvisende

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-21, 21:19   #10
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeje - har fortsatt ikke blitt ny parkas, men nå vurderer jeg veldig Swims Davos! Kan noen si meg noe om størrelsene på den? Jeg bruker vanligvis L , men må også ofte ha XL. Drar mye over bryst og rygg, og har lite midje. Den ser nokså rett ut i fasongen - stemmer det? Så på en nettbutikk at det anbefales å gå en str opp hvis man vipper mellom. Finner dessverre ikke noen mål på den. Noen av dere som har den og kan hjelpe?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-21, 10:56   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeg har den og kan hjelpe!
Er vanligvis en Small, men denne kjøpte jeg i Medium og det er jeg glad for. Den er romslig til meg, men det er ikke sånn at den ser for stor ut.
Du kommer til å elske den - jeg er så fornøyd. Det er som å ha på seg ei dyne som er vanntett, og det er den aller, aller, aller beste jakka jeg noensinne har hatt!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-21, 00:18   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Norrøna har en veldig fin.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-21, 16:08   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeg har en halvlang Peak Performance. Litt innsvingt. Jeg har visst M og er bred over hoftene. Passer fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 22:33   #14
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg har den og kan hjelpe!
Er vanligvis en Small, men denne kjøpte jeg i Medium og det er jeg glad for. Den er romslig til meg, men det er ikke sånn at den ser for stor ut.
Du kommer til å elske den - jeg er så fornøyd. Det er som å ha på seg ei dyne som er vanntett, og det er den aller, aller, aller beste jakka jeg noensinne har hatt!

Supert - da stemmer nok det som står - takk takk🤗

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 22:34   #15
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Takk for tips om Norrøna og Peak også - vet dere hva modellene heter?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-21, 08:31   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

https://www.sportsnett.no/klaer/jakk...8-eu-xs-v62487

Slår et slag for mountain equipment.
Og Sportsnett. De fører endel andre (amerikanske) merker. Mye bra "ekspedisjonsutstyr":

https://www.sportsnett.no/klaer/jakk...rs%3Afemale%3B

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-21, 23:22   #17
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Jeg trenger også en varm og god vinterjakke. Vurderer Svea eller Save the Duck.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 12:54   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Takk for tips om Norrøna og Peak også - vet dere hva modellene heter?

Den fra Norrøna heter Oslo, finnes vel både med dun og foret uten dun og uforet.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 13:45   #19
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger shoppetips: Dunparkas - må være lett!

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg trenger også en varm og god vinterjakke. Vurderer Svea eller Save the Duck.

Mannen har Save The Duck, og han er superfornøyd med sin.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no