Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke sko til 12-åringen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-21, 12:30   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke sko til 12-åringen?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vanskelig alder når de går fra barn til voksen. I størrelsene 38-41 så finnes ikke sko for gutter. Min fikk i fjor sorte Nike i damemodell. I år er han nok snart inne i herrestørrelser.

Damemodell på min også, både i fjor og i år. Ingen ser da forskjell? Sorte Nike?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-21, 14:35   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke sko til 12-åringen?

Siden jeg har en veldig trendbevisst nisse i heimen kan jeg fortelle at NMD (og jeezy som var den überkule (og alt for dyre) «storebroren» til NMD) nå er umoderne. Det er mer analogt i motebilde nå om dagen og de tekniske greiene som var så kule for noen år siden (som Nike sine tech fleece joggebukser) og sneakers med mye greier er visst ikke kult. Man skal ha noe tilsynelatende nøytralt og nedpå som Nike AF1, retro Jordans (lave, medium eller høye), Adidas Samba, Adidas ozweego sammen med den litt vide Levisbuksa di og en pologenser/collegegenser, gjerne fri for hette og med minimalt/ingenting motiv eller merke. Egentlig det man gikk med i 1992 bare at jeg gikk med det fordi vi ikke hadde uendelig utvalg eller penger så det var liksom ikke så mange valgmuligheter mens mitt avkom altså går ut av veien for å finne den perfekte genseren som sier alt samtidig som den ikke sier noen ting.

Det er forresten forskjell på herre- og damemodell i AF1. Damemodellen er litt spissere på tåa mens herremodeller er rundere. Det er ikke noe man ser godt, men det kjennes.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-21, 14:57   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke sko til 12-åringen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Damemodell på min også, både i fjor og i år. Ingen ser da forskjell? Sorte Nike?

Nei, tror ikke de ser forskjell, men utrolig lite utvalg, da det egentlig ikke er laget noen ting for denne kundegruppen.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-21, 14:59   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke sko til 12-åringen?

VR: Det har nok ikke min fått med seg for han ønsket seg absolutt jeezy for noen uker siden. Hetter skal han også ha på genserne.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-21, 15:01   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke sko til 12-åringen?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Siden jeg har en veldig trendbevisst nisse i heimen kan jeg fortelle at NMD (og jeezy som var den überkule (og alt for dyre) «storebroren» til NMD) nå er umoderne. Det er mer analogt i motebilde nå om dagen og de tekniske greiene som var så kule for noen år siden (som Nike sine tech fleece joggebukser) og sneakers med mye greier er visst ikke kult. Man skal ha noe tilsynelatende nøytralt og nedpå som Nike AF1, retro Jordans (lave, medium eller høye), Adidas Samba, Adidas ozweego sammen med den litt vide Levisbuksa di og en pologenser/collegegenser, gjerne fri for hette og med minimalt/ingenting motiv eller merke. Egentlig det man gikk med i 1992 bare at jeg gikk med det fordi vi ikke hadde uendelig utvalg eller penger så det var liksom ikke så mange valgmuligheter mens mitt avkom altså går ut av veien for å finne den perfekte genseren som sier alt samtidig som den ikke sier noen ting.

Det er forresten forskjell på herre- og damemodell i AF1. Damemodellen er litt spissere på tåa mens herremodeller er rundere. Det er ikke noe man ser godt, men det kjennes.

Det var det jeg hadde på følelsen ja. Min er ikke full nisse, men har god kontroll på hva som gjelder akkurat på skofronten. Det gjelder imidlertid kun sko, jeans skjer ikke, uansett vidde, og heller ikke gensere uten hette, lue med rullekant som sitter ovenfor ørene, eller dunvest. Det er uniformen til en gjeng på skolen han ikke ønsker å identifiseres med. Får bare vente og høre hva slags sko han kan tenke seg. Ingen vits for meg å gå ut og kjøpe noe i alle fall.

Tvillingsøsteren leter etter den perfekte 90-talls collegegenser på vintage-butikker, som vi jo som kjent ikke har fust av i byen. Men det finnes noen få, og den i kjelleren på Livid i Olav Tryggvasons gate er favoritten. Under lockdown i fjor tok vi en ryddesjau på loftet og gikk gjennom noen sekker med mine gamle klær, og der fant hun et par t-skjorter og hettejakker jeg brukte i studietida på 90-tallet. Disse bruker hun hele tiden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no