Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-22, 11:14   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Hmmm. Takk for forklaring!

Nei, har ikke spurt, men skal definitivt gjøre det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-22, 17:09   #82
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, det kan jo være greit å tenke på at hvis du speilvender selfien din, så vil alle andre synes du ser litt rar ut, på samme måte som du selv synes på ikke-speilvendte bilder. Så det er verdt å tenke over om det viktigste er at du synes du ser normal ut, eller om resten av verden synes det!

(Når det er sagt, så blir det litt mer forvrenging på selfier enn på «ordentlige» bilder fordi du er nærmere kameraet og [mumle mumle ett eller annet om optikk og linser]. Så det er nok også en grunn til at du synes du ser bedre ut på vanlige bilder andre folk tar - du får trøste deg med at det er sånn de andre synes du ser ut!)

Og mumle mumle leste at nesen blir større på selfier pga noe du mumlet om der.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-22, 17:12   #83
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Og mumle mumle leste at nesen blir større på selfier pga noe du mumlet om der.

Ja. Jeg har sykt skeive nesebor og en ikke-symmetrisk nese. Det kommer så tydelig fram på selfier at det ser helt ille ut. I speilet ser det ikke slik ut, heller ikke på bilder andre tar av meg. Joda, de er skeive, men ikke på selfiemåten. Det er helt ekstremt iøynefallende og fremtredende.

Når jeg spør andre om dette, svarer de at de ikke legger merke tii det, men jeg er usikker på om de sier det for å være greie.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-22, 17:13   #84
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Det er forresten munnen min som ser teitest ut på selfier. Jeg vet jo at jeg har et skjevt smil, så for meg blir smilet skjevt feil vei. Jeg liker heller ikke bilder som andre tar av meg, men ikke pga skjevheten, men fordi det er for lite fugleperspektiv på dem. Hva ER det med at jeg synes jeg ser slankere ut i speilet enn irl?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 20:41   #85
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Barna mine mener at mitt front-kamera er helt fullstendig horribelt og gir steike rare bilder - av alle. Så det kan være mobilen.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 20:43   #86
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Og du kan jo sjekke om du synes det blir bedre ved å speilvende, Hyacinth. Hvis du fortsatt ser rar ut på selfier må det være noe annet enn det.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 21:17   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Og du kan jo sjekke om du synes det blir bedre ved å speilvende, Hyacinth. Hvis du fortsatt ser rar ut på selfier må det være noe annet enn det.

Jeg ser langt bedre ut når jeg speilvender. Men jeg ER jo litt skjev i trynet uansett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 21:58   #88
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.822
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Så da blir det plastisk kirurgi? .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 21:59   #89
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Så da blir det plastisk kirurgi? .

Ja, sant…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-22, 23:15   #90
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Jeg har en venn som la ut en sommer selfie og skrev at det var modig og creizi å legge ut bilde uten sminke. «Men ikke uten filter» hadde jeg lyst til å skrive da….

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 10:24   #91
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Det som overrasker meg mest med denne tråden, er at så mange av dere tydeligvis både får og tar mange selfies. Det får/gjør ikke jeg. Snappene jeg sender er stort sett skeive bilder av en detalj (et kne, litt av foten), mat eller vin, eller utsikt, vanligvis med tekst. Det samme gjelder for snappene jeg får fra venninner. Ungene sender av og til selfies, men de er alltid i rare vinkler med vilje. Det er også uhyre sjelden at noen jeg kjenner legger ut selfies på FB eller Instagram. Resultatet er dermed at jeg aldri har testa ut noe på kameraet, og jeg tror ikke jeg hadde sett det hvis noen brukte filter.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 10:36   #92
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Telefonen min har en sånn automatisk innstilling på beauty filter på portrettfunksjonen, men jeg har slått den av. Men tror det tok en stund før jeg oppdaget det. Heldigvis er standarden bare bittelitt mindre rynker og jevnere hud og ikke type kosmetisk kirurgi der hele skallen har endret form.

Jeg må innrømme at jeg ikke alltid er god på å oppdage filter og photoshopping så lenge det ikke er veldig merkbart. Det er heller ikke alltid så godt å vite hva som er filter og hva som er sminke og godt lys. Jeg kan jo ta to selfier og få veldig ulikt resultat basert på vinkel og lys.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 11:51   #93
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det som overrasker meg mest med denne tråden, er at så mange av dere tydeligvis både får og tar mange selfies. Det får/gjør ikke jeg. Snappene jeg sender er stort sett skeive bilder av en detalj (et kne, litt av foten), mat eller vin, eller utsikt, vanligvis med tekst. Det samme gjelder for snappene jeg får fra venninner. Ungene sender av og til selfies, men de er alltid i rare vinkler med vilje. Det er også uhyre sjelden at noen jeg kjenner legger ut selfies på FB eller Instagram. Resultatet er dermed at jeg aldri har testa ut noe på kameraet, og jeg tror ikke jeg hadde sett det hvis noen brukte filter.

Jeg tar aldri selfies (både pga skeivheten og fordi jeg ikke vet hva jeg skal bruke dem til), men jeg har jo prøvd funksjonen. Det er uhyre sjelden jeg mottar noen også. Det måtte i tilfelle være ei venninne i hengekøye eller på kafé som nyter etterlengtet alenetid eller noe i den duren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 12:49   #94
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Jeg ar bare en bekjent som legger ut selfies med filter. De er aå tydelig med filter og trutmunn at man ser det er med vilje for å tøyse. De fleste andre som har bilder av seg selv hsr med mye mer enn bare eget ansikt. Jeg tar noen selfies, men bruker dem ikke til noe.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 13:13   #95
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.033
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Snap: sender selfies rett som det er. Tullebilder, bilder jeg føler meg fin på, usensurerte selfier fordi jeg lo meg i hjel av eget speilbilde den morgen osv. Bilder med og uten filter. Mest uten. Bare tull og stakkars snap-vennene mine må tåle det fordi de er det sosiale livet jeg i stor grad har.

Insta/face: legger ut en selfie i ny og ne, helst for å skryte hvis jeg har vært friskus tror jeg. Aldri med filter.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 08:51   #96
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker dere om at folk poster bilde av seg med filter?

Jeg sender bare selfie til kjæresten. Ellers er jo problematikken tilstedeværende når det skal tas profilbilder, for eksempel.

Bilder med filter klarer jeg ikke å ta seriøst, jeg synes ikke det er morsomt eller pent i det hele tatt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no