Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Stryker du ofte tøy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 19:09   #41
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Vi har så gammel tørketrommel så det er kun på/av. Om jeg ikke tar tøyet ut med en gang, strekker og bretter så blir det kjempekrøllete og da må det glattes kjapt med strykejern. Glatter det meste utenom undertøy og håndklær.... Skikkelig pes så det er nok derfor jeg også hater å brette klær... Blir helt uvel av den haugen jeg har nå etter en ferietur og klarer ikke helt å begynne... æsj-

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:16   #42
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nei nei nei.



Bunadsskjorta strykes, og noen skjorter til Frank av og til.

Men jeg ender ofte med å kjøpe NYE løpere istedet for å få de jeg har helt rene og glatte .

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:23   #43
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker ikke tøy.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:43   #44
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker aldri noe.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:44   #45
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei nei nei.



Men jeg ender ofte med å kjøpe NYE løpere istedet for å få de jeg har helt rene og glatte .

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 20:36   #46
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Her strykes det kun når noen skal ha på pentøy.

Jeg er rett og slett dårlig på stryking.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 22:52   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Sånn ca aldri.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 23:00   #48
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Stryker du ofte tøy, eller unngår du det så sant det går? Hva er det du stryker om du må evt?

Her strykes minst mulig og det som tas er skjorter, bluser og en og annen kjole. Mannen min er strykeansvarlig her i huset. Jeg har ikke strøket noe på mange år.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 23:18   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Stryker minst mulig. Jeg kan godt finne på å la være å kjøpe et plagg fordi det medfører stryking.
Sånn sett var en av samboerne mine i studietiden glimrendre, han gikk alltid med skjorter, og strøk gjerne for andre når han først var i gang. (Du vet sikkert hvem jeg mener Magica.)

Det eneste jeg stryker er bunadsskjorter, og til nøds duker - om jeg må.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 00:09   #50
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Vi har ALDRI krøllete klær. Man trenger nemlig ikke ha det selv om man ikke stryker. Jeg har tellekanter i skapene. Det er faktisk mulig. Cluet er å tromle alt tøy på glatteprogram (alt tåler dette, kanskje bortsett fra ull og silke), og deretter henge det opp på kleshengere (ikke snor).

Da må du jammen ha mange kleshengere - eller rettere sagt, da måtte jeg hatt utrolig mange kleshengere. Blir ikke klærne slitt av utallige omganger i tørketrommelen

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 22:18   #51
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Snill & grei, her.

Da må du jammen ha mange kleshengere - eller rettere sagt, da måtte jeg hatt utrolig mange kleshengere. Blir ikke klærne slitt av utallige omganger i tørketrommelen

Nei, for glatteprogrammet varer bare et minutt eller to. Det glatter bare, det tromles ikke. Jeg tromler håndklær, undertøy og slike ting. Vanlige klær glattes bare (det er snakk om sekunder i trommelen), så henges det opp. Vi har to kjettinger i taket på vaskerommet og der henges klærne på hengere. Vi har en del kleshengere ja, men jeg har bare nok til en maskin, ca. Jeg tar klærne ned og bretter dem før neste maskin vaskes. Det er sjelden det vaskes to maskiner på 40 grader samme dag. Men det hender, og det er mest etter ferier og sånt. Vi har i ekstreme tilfeller hengt klær til tørk over trappegelenderet, det blir penere enn når det henger på stativ, så det brukes aldri.


Sist redigert av Hyacinth : 11-06-07 kl 13:50.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 22:38   #52
Rampeterten
Fullverdig medlem
 
Rampeterten sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 72
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Det er helt utrolig, men jeg har strykejern... Jeg stryker SJELDEN!!! 1-2 ganger i året bare; 17. mai og julaften

Eller hvis vi skal ting hvor skjortene til gutta må være strøkne da selvsagt, samt at jeg stryker stoffene jeg bruker når jeg syr. Men ellers er stryking noe jeg holder meg laaaangt unna!

__________________
Mamma´n til RaMpeTErteN anno 2006
Rampeterten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 09:45   #53
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nå er ikke jeg noe stort strykefantom, stryker ikke så ofte, og syns på ingen måte stryking er GØY. Men jeg er litt overrasket over at så mange har full nulltoleranse overfor akkurat denne arbeidsoppgaven. Det er da ikke SÅ skrekkelig å stryke, og de klærne som trenger stryking blir jo utrolig mye finere i strøket tilstand? Hva med å vaske doen? Det syns jeg er mye kjedeligere, men jeg slutter ikke totalt å gjøre det?

Bruker gjerne bittelitt tid på å få klærne til å se bra ut, og for meg høres det absurd ut å kaste ting og kjøpe nye, fremfor å stryke. Men jeg er vel gammel og gammeldags.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 09:49   #54
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nesten aldri. Må jeg så må jeg.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 13:12   #55
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Etter at bunaden ble så liten, stryker jeg aldri.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 13:21   #56
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker aldri. Tror strykejernet mitt må rengjøres før det kan brukes, for det er så støvete

Som regel er vi hos mine foreldre eller svigers når vi skal på festligheter som krever strøkne skjorter osv, så da er det en av våre mødre som tar det.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 19:50   #57
Løvefot
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 17
Løvefot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Ikke så ofte det nei.

Avogtil mannens skjorter (men de tar han helst selv) og noen ganger jobbtoppene mine. Og bunadsskjorten

Strykejernet rekker å samle støv mao

Løvefot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:04   #58
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

stryking er noe som mødre gjør, altså IKKE jeg men min mor...

Jeg kjører, hun stryker, jeg kjører hjem!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:09   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg kjøper ikke klær som må strykes. Også er jeg ganske sjuskete, åpenbart. Sist, men ikke minst, så har jeg ingen husmorstolthet overfor Rhett. Vil han ikke stryke, så får han gå med krøllete skjorte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:10   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Unnskyld, men jeg ble litt fnisete ved tanken på å stryke t-skjortene til Sneipen. Jeg mener, jeg er storfornøyd hvis vi klarer frokosten uten alvorlige flekker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no