Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Stryker du ofte tøy?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 19:28   #21
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nei.

Hadde en periode i vinter da jeg glattet over sengetøy etter vask, før tørk. Det er deilig med glatte dynetrekk, men enda deiligere å henge sammen mentalt og fysisk.

De rimelige lin-dukene (IKEA-stoff) strykes på samme måte, rett ut av maskina, en glattings og så hengetørke resten.

Ellers er det stort sett bare fin-skjorter og annet pentøy som er bekjent av strykejernet her i gården.

Henger opp gensere og T-skjorter sånn at det ser ok ut.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 19:28   #22
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Ja jeg stryker, til 17-mai. Er jeg riktig på hugget kan det hende at jeg stryker gardiner når jeg henger opp nye.

Det vil si at jeg stryker klær 2-3 ganger i året.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:42   #23
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Strykejernet blir nok brukt mest til å stryke perlebildene til ungene.

Jeg rister ut skrukkene i tøyet før jeg henger det opp. Det eneste jeg stryker er pentøy og duker. Gutta stryker skjortene sine selv (mann og sønn).

Før strøk jeg alt unntatt sokker og undertøy. Kluter, håndklær, sengetøy,t-skjorter, alt. Skjønner ikke at jeg fikk tid.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:44   #24
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker ikke. Som Kristin henger jeg klær til tørk på kleshenger dersom det er nødvendig, men jeg har ikke angst for en skrukk eller to på t-skjorta til treåringen.

Forøvrig er det mannen som stryker bunadskjorta mi.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:53   #25
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Stryker skjorter til høytider og fest. Gardiner 2-3 ganger i året og en duk i ny og ne.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 22:58   #26
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nesten bare til høytider og fest. Det er så utrolig kjedelig.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:10   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Men bruker dere ikke bomullsbukser? Tunikaer? Dette er jo ting som MÅ strykes, ellers ser de jo ikke ut.

Disse f.eks.



og denne.





Dette stod jeg nemlig og strøk i går. Og ikke pokker om jeg ville tatt de ned fra snora og tatt de på uten en GRUNDIG omgang med strykejernet.

Så ja, jeg stryker nok oftere enn de fleste.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:28   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Cluet er å tromle alt tøy på glatteprogram (alt tåler dette, kanskje bortsett fra ull og silke), og deretter henge det opp på kleshengere (ikke snor).


Glatteprogram? Har alle tørketromler det? Er det bare et lavtemperaturprogram, kanskje?

:villæremer:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:44   #29
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

eh, nei.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 09:50   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Nope.

Jeg vurderer å stryke sengetøy iblant, men jeg har hittil aldri gjort det.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:01   #31
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Her i huset er det mannen som stryker. Han stryker til seg selv hver morgen. Og hvis jeg har noe som skal strykes så tar han det i samme slengen. Nå skal det sies at han er "ødelagt" hjemmefra. Moren hans elsker å stryke, hun stryker omtrent alt, til og med undertøy. Når hun er barnevakt stryker hun alltid alt det rene tøyet hun finner, for hun liker å stryke mens hun ser på tv.

Så jeg vasker alltid en haug med klær før svigermor kommer. Og hvis jeg ikke har vasket, så gjør hun det for oss, sånn at hun har noe å holde på med. Ganske deilig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:13   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Her i huset er det mannen som stryker. Han stryker til seg selv hver morgen. Og hvis jeg har noe som skal strykes så tar han det i samme slengen. Nå skal det sies at han er "ødelagt" hjemmefra. Moren hans elsker å stryke, hun stryker omtrent alt, til og med undertøy. Når hun er barnevakt stryker hun alltid alt det rene tøyet hun finner, for hun liker å stryke mens hun ser på tv.

Så jeg vasker alltid en haug med klær før svigermor kommer. Og hvis jeg ikke har vasket, så gjør hun det for oss, sånn at hun har noe å holde på med. Ganske deilig.

Du vil ikke låne litt skittentøy av meg neste gang hun kommer? Bare sånn for at hun holdes fornøyd, mener jeg?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:18   #33
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Du vil ikke låne litt skittentøy av meg neste gang hun kommer? Bare sånn for at hun holdes fornøyd, mener jeg?

Utlån av den vaskende og strykende svigermor, liksom. Kanskje jeg skal vurdere å starte en tilkjøringstjensete.

Svigermor kommer på (dag) - alle som trenger rent, nystrøket tøy kan kjøre det til oss mot et lite gebyr på kroner xx.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:19   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Jeg stryker til jul og 17. mai. Ikke favorittaktiviteten nei.

Samme her. Huff. Ja, det hender en gang i jubelåret at jeg må stryke ei skjorte eller et skjørt. Men jeg gremmes.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:22   #35
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Utlån av den vaskende og strykende svigermor, liksom. Kanskje jeg skal vurdere å starte en tilkjøringstjensete.

Svigermor kommer på (dag) - alle som trenger rent, nystrøket tøy kan kjøre det til oss mot et lite gebyr på kroner xx.


:glise:
Hun kan tjene mye penger på det!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 10:24   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker minst mulig. Kansje et par ganger i året, og da har jeg så stor haug at jeg står en hel kveld hver gang. Og så er det litt som å få ny garderobe etterpå. Ellers syns jeg det er kult å se litt shabby og skrukkete ut. Det er veldig mye fint strykefritt å få.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 11:00   #37
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg stryker det tøyet som må strykes for å se fint ut - men i mine øyne gjelder ikke det hverdagsklær til barn. I strykebunken min er det mest mine egne klær: Skjørt, skjorter, kjoler, en barneskjorte i ny og ne og av og til en duk.

Jeg er akkurat lik Maximillia når det gjelder stryking.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 11:51   #38
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg stryker bare når jeg må. Klesvasket bli sentrifugert "strykefri", så det funker i de fleste tilfeller bortsett fra skjorter og duker som må slettes litt på, men da blir det gjort når de skal brukes. Noe som er ytterst sjelden. Når jeg begynner å jobbe igjen så blir det nok litt mere jobbtøy til meg som må slettes litt på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 12:08   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Jeg kan faktisk ikke huske sist gang jeg strøk noe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:59   #40
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stryker du ofte tøy?

Stryker sjeeeeeldent tøy. Det blir til 17 mai, og når noen av husets herrer må ha strøkne skjorter - ikke ofte det.

Legger sjela mi i å kjøpe strykefritt sengetøy og sånt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no