Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-11, 00:54   #21
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg kjøpte Lufisers testamente for noen år siden og sovnet hver gang jeg hørte på. Så jeg har vært skeptisk til lydbøker.
Nå er det Jo Nesbø - Kakerlakkene. Jeg synes den er bra.
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor de er så dyre, det koster nesten ingen ting å produsere dem i forhold til bøker i papirformat.
Er det noen har har et tips om rimelige lydbøker?

Biblioteket er så rimelig som det går an å få dem!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:09   #22
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Men jeg kan ikke skjønne hvorfor de er så dyre, det koster nesten ingen ting å produsere dem i forhold til bøker i papirformat.

Den skjønte jeg ikke. Jeg har ikke satt meg inn i det selv, men tenker umiddelbart at kostnadene til produksjon skal tjenes inn over færre enheter solgt. Honorar til skuespilleren som leser boka kommer ogsåi tillegg, og cd-er med cover skal produseres, og er i mine øyne ikke billigere enn en bok?

Nå har jeg begynt på Orhan Pamuks Det tause huset. Den er krevende, men jeg liker den så langt.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:39   #23
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

***


Sist redigert av Manitoba : 10-04-12 kl 21:25.
  Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:44   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg hører nå på Gjenferd av Jo Nesbø. Og Det tapte symbol av Dan Broene venter på meg etterpå. Jeg hører bare på lydbok på ferie, men da får jeg med meg de bøkene jeg har lyst til. Perfekt sysselsetting når jeg ligger på en solseng og følger med på ungene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:29   #25
Sure Eplet
tradisjonell figur
 
Sure Eplet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Akkurat nå hører jeg på Sagaen om Isfolket, de første bøkene er på lyd. Jaises, jeg hadde glemt hvor mange grisete scener det var

__________________
Litt rouge på eplekinn utstråler ungdommelighet som ingenting annet.
Sure Eplet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:39   #26
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tom Egeland - "Sirkelens ende"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:44   #27
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!
5. Jo Nesbø - Snømannen Guri så spennende!
6. Jo Nesbø - Panserhjerte Denne var RÅ! Litt lang, men ikke i nærheten av langtekkelig, snarer slik at jeg ble pint langsomt. Og nå er det bare å vente på neste bok som kommer 9 juni! Imens må jeg nøye meg med Hodejegerne. Ikke like bra enda, men den har potensiale!
7. Jo Nesbø - Hodejegerne Tja, den kan ikke måle seg mot Harry Hole-bøkene, men greit tidsfordriv. Blir jo spennende å se filmen da!

Nesbø/Hole er litt sånn sjef. Snømannen og Panserhjerte er vel höjdarane -avsindig spanande - men alt frå den kanten er bra.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 12:46   #28
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Har i år pløya meg gjennom alt Nesbø/Hole, unnateke Rødstrupe sidan den hadde eg allereie lest - ei stund sidan, så eg skal nok høyra meg gjennom den og - og Millennium-trillogien av Stieg Larsson.

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 18:27   #29
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Den skjønte jeg ikke. Jeg har ikke satt meg inn i det selv, men tenker umiddelbart at kostnadene til produksjon skal tjenes inn over færre enheter solgt. Honorar til skuespilleren som leser boka kommer ogsåi tillegg, og cd-er med cover skal produseres, og er i mine øyne ikke billigere enn en bok?

Nå har jeg begynt på Orhan Pamuks Det tause huset. Den er krevende, men jeg liker den så langt.

Jeg tenkte på produksjonskostnadene. Vanligvis har ting blitt mye billigere når det blir digitalisert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 18:28   #30
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Biblioteket er så rimelig som det går an å få dem!

Det er en plass jeg aldri er. Jeg må nok ta meg en tur.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:52   #31
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg har hørt ferdig Før du sovner, og kommet fram til at jeg likte den likevel.

Denne uken går det i Pippa Lees hemmelige liv, og SVK.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 08:10   #32
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Tom Egeland - "Paktens voktere"

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:09   #33
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg må også slå et slag for biblioteket. Helt genialt. Men det som irriterer meg er at voksne mennesker tydeligvis ikke bryr seg om å ta vare på ting som ikke er deres. Enkelte plater er så oppripede at man skulle tro de hadde ligget på gulvet i bilen og blitt skurt fram og tilbake over småsteiner. Og enda verre er det når det kommer til lydbøker og DVD-er for barn.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 10:45   #34
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

The Strain var bra. Jeg skal få med meg de to neste bøkene også - jeg tror den siste kommer ut i høst. Jeg har også hørt Mort og hører nå på Speaking inTongues av Neil Gaiman. Den er kort så det blir jeg vel ferdig med mens jeg oljer terrassemøbler eller vasker gulv... Neste på listen blir Trick of the Dark av Val McDermid.

Har hørt:
Guards! Guards! + Men at Arms + Feet of Clay + Mort - Terry Pratchett
Shatter the Bones - Stuart Mc Bride
The Graveyard Book - Neil Gaiman
Storm Front + Fool Moon - Jim Butcher
Vidunderbarn - Roy Jacobsen
The Strain - Guillermo Del Toro og Chuck Hogan

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 10:48   #35
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Nå hører jeg på "Skogen" av Tana French.

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:31   #36
Didjeridust
Forelska
 
Didjeridust sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 843
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Guards! Guards! + Men at Arms + Feet of Clay + Mort - Terry Pratchett

__________________
Rart er fint
Didjeridust er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:35   #37
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Den lista kommer til å bli lengre etter hvert... Reaper Man er lastet ned og står i kø.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 12:43   #38
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Nå hører jeg "En hjelpende hånd" av Trude Teige. Nesten ferdig, syns den er kjempespennende Lyd/digibøker er en fantastisk oppfinnelse, bruker det masse når jeg gjør hus/hagearbeid, eller går tur eller kjører bil alene.

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 14:08   #39
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Jeg er nå over på bok nr 5 om Harry Dresden, Death Masks. Jeg har litt sansen for Harry, kjenner jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 19:09   #40
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva hører du nå? (Lydboktråd)

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har litt sansen for Harry, kjenner jeg.

Jeg 'venter' på at jeg skal få lastet ned bok nr tre. Det er det som er litt ukult med å ha bokserier man hører på - jeg må jo velge hvilken jeg skal prioritere! Og jeg rekker liksom ikke høre ferdig før neste bok er klar til nedlasting, for jeg kjøper jo litt (!) ekstra innimellom. Jeje. Har jeg ikke større problemer enn dette så har jeg det godt.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no