Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Candys årlige feriefrustrasjoner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 23:46   #81
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Jeg vil til Azorene. Aner ikke hvor dyrt det er, hvordan det er med barn, eller om det er turistet i hjel, men sånn uten å vite noe om det er det et sted jeg vil til. Tror jeg. Hjelpsom? Neppe.

Lykke til.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:48   #82
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Koster sikkert en arm og en fot, men hva med Dubai. På dette hotellet:http://www.jumeirah.com/hotels-and-r...inat-jumeirah/

Men det er kanskje en smule varmt midt på sommeren.

Vi reiser i påsken, flyreise tur/retur for 5 personer: 13 000,-. Leie av privat leilighet med masse fasiliteter på Palmen i 10 dager: 11 000,-. Det kostet oss mye mer for en uke på Rhodos (4 personer) i juli et år. Bøygen er kanskje at det er litt varmt om sommeren.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:02   #83
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Jeg skjønner vi må lære oss det der med å leie feriehus privat. Noe sier meg at det blir Løsningen for oss med mer enn 2 unger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 00:07   #84
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.403
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg reiser gjerne til Florida igjen, men de 2x4 timene jeg har tilbragt i passkontrollen i Miami er kanskje noen av de grusomste ever. Utenom fødsel. Med barn må det være et sant helvete.

Det tar ikke så lang tid lenger. Det går betydelig raskere, ikke minst takket være at mange ikke trenger å fylle ut visumpapirer så passkontrollfyrene bruker kortere tid på hver person. Og så skal man gå så langt man bare kan til venstre, helt inntil diplomatkøen. Der er det alltid kortest ventetid, rundt 15 min som regel (men kan sikkert ta lenger tid om man suller i gangene fra flyet eller kommer bak et latin amerikansk fly).

Jeg liker ikke heller charter.


Sist redigert av Pelen : 12-01-11 kl 00:14.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:24   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Har ikke lest tråden - men det finnes leiligheter å leie omtrent overalt altså. Kroatia for eksempel. Eller Spania. Med basseng som er bare deres og kort avstand til stranda.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:25   #86
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner vi må lære oss det der med å leie feriehus privat. Noe sier meg at det blir Løsningen for oss med mer enn 2 unger.

Det er helt genialt. Ti ganger luksusen - samme pris som charter når man har leiebil i tillegg.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:34   #87
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

:spammer i vei:

Når det gjelder Italia og strender så er det strand i Nerano ved Amalfikysten. Leier du leilighet der så får du en utsikt du kan miste pusten av, strand (rullestein - ikke sand, men fin) i gangavstand, stille landsbyliv, strand med luksusrestauranter helt nede på stripa der kjendisene kommer inn på dagtid fra Capri for å få privatliv og Capri i svært idyllisk leiebåt-med-egen-guide-avstand unna.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:35   #88
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er helt genialt. Ti ganger luksusen - samme pris som charter når man har leiebil i tillegg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:39   #89
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Jeg slenger meg inn i denne tråden. Vi skal svi av en haug med penger på Londontur om ikke så lenge, så min mann, onkel Skrue, har sagt at jeg må redusere sommerferiebudsjettet med tilsvarende beløp.

Jeg syns Costa Brava eller tilsvarende høre ut som et finfint alternativ, men hvordan finner man en brukbar familieleilighet, med fint bad (viktig, viktig!), til en grei penge?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:42   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Vurderer nå å kjøre nedover, ved hjelp av det derre biltoget. Da har vi jo bil tilgjengelig også, og slipper å leie. Hva tror vi om det? Jeg er litt skeptisk, og det ER langt å kjøre.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 08:44   #91
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vurderer nå å kjøre nedover, ved hjelp av det derre biltoget. Da har vi jo bil tilgjengelig også, og slipper å leie. Hva tror vi om det? Jeg er litt skeptisk, og det ER langt å kjøre.

Biltog er tregt og dyrt. Det lønner seg å kjøre selv hele veien og heller ta inn på et anstendig hotell med deilig frokost og basseng på natta.

Man kommer seg til Italia på to dager med biltog, eller på to dager med å kjøre selv.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:28   #92
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Jeg snikleser i tråden.

Egentlig er jeg som Candy, men har kapitulert og drar på Sunwing nå. Men vi gleder oss til ungene kan være med på "ordentlig" ferie. Foreløpig er vi for avhengige av andre barn som snuppa kan forstå språket til, til at vi kan kalle det ferie for oss voksne hvis vi gjør noe annet.

Men det er ikke skrekkelig mange år til at vi drar på ryggsekkferie igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:34   #93
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Candy: Hva med Sør-Afrika?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men vi gleder oss til ungene kan være med på "ordentlig" ferie. Foreløpig er vi for avhengige av andre barn som snuppa kan forstå språket til, til at vi kan kalle det ferie for oss voksne hvis vi gjør noe annet.

For å flisespikke, da vil jeg ikke si at det er ungene som er for små til å være med på "ordentlig" ferie, men dere voksne som ikke er interessert i en ferie hvor barna ikke blir aktivisert av andre skandinaviske barn. Og det er en helt fair sak det altså.

Jeg syns barn er ganske amazing når det gjelder å finne andre barn å leke med, på tvers av språkbarrierer. Da vi var i USA sist var manglende felles språk null problem for lek mellom vårt barn, og våre venners barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:37   #94
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Jeg tenkte på akkurat det samme som Tallullah. Da jeg var liten reiste vi ganske mye og jeg var ikke på charter før jeg var 14. Jeg synes feriene var tipp topp likevel. Vi var blant annet på roadtrip i USA (California da jeg var 3 og 6 og Florida da jeg var i barneskolealder) og noen uker i Alaska da jeg var 5. Jeg lekte masse med amerikanske barn uten problem.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:38   #95
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For å flisespikke, da vil jeg ikke si at det er ungene som er for små til å være med på "ordentlig" ferie, men dere voksne som ikke er interessert i en ferie hvor barna ikke blir aktivisert av andre skandinaviske barn. Og det er en helt fair sak det altså.

Jeg syns barn er ganske amazing når det gjelder å finne andre barn å leke med, på tvers av språkbarrierer. Da vi var i USA sist var manglende felles språk null problem for lek mellom vårt barn, og våre venners barn.

Sorry, du tar feil. Snuppa funker ikke som andre. Hun må interagere med andre barn for å ha det bra, og hun må bruke språket sitt. Vi har prøvd det motsatte og det funker virkelig ikke for henne. Hadde jeg bare hatt knerten (som her helt normal), så hadde jeg sikkert kunne si det samme som deg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:41   #96
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

OK, jeg kjenner ikke dine barn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:42   #97
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Parga, Hellas. Veldig fint der.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:48   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Parga, Hellas. Veldig fint der.

Ja, der trivdes vi veldig godt også!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:41   #99
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Har samme dilemma, men reiser til Alcudia for barnas skyld denne sommeren. Har ordnet alt selv som vanlig, fly, hotell og leiebil, blir ikke robbet. Håper at en av oss kan lese bok, og at en passer barn som leker i basseng eller på klatrestativ.

Når de bare blir eldre, og lettere å reise rundt med, er ønskelisten og tips til deg:
1) Feriehus og leiebil i Italia, gjerne sør for Napoli eller østkysten.
2) Lisboa med kysten nord for og øyhopping på Azorene.
3) Feriehus og leiebil i Spania, Costa Brava.
4) Samos, og mindre kjente øyer øst i Egeerhavet.
5) Kroatia og Montenegro, ta bil fra Dubrovnik og kjøre sør mot Albania.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:52   #100
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Candys årlige feriefrustrasjoner

Du vet, Candy, om dere bare ikke hadde vært så tradisjonelle på ferietidspunkt, så kunne vi dratt sammen.

Ellers har jeg sansen for strekningen mellom Antibes og St.Tropez, altså ikke byene, men småbyene hvor det er mange behagelige steder å slække, fine strender og god mat. Men mulig det er fordi jeg har vokst opp med det, seff. Leie bil, så kan man dra på turer, Camargue er jo unektelig rimelig stilig, og så liker jeg sørfranske idylliske stenlandsbyer.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no