Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvilken vei setter du bestikket i oppvaskmaskina?
Med håndtaket NED. 85 50,30%
Med håndtaket OPP. 24 14,20%
Tenker aldri over det. 7 4,14%
Oppvaskmaskin? 1 0,59%
Med håndtaket NED, bortsett fra på spisse kniver 52 30,77%
Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-07, 21:34   #101
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Jeg setter alt bortsett fra spisse kniver med håndtaket ned. Grunnen til at jeg sluttet å sette de spisse knivene med håndtaket ned var at jeg kuttet meg mellom to fingre på en for litt over et år siden. Måtte på legevakten for å sy. Heldigvis var kniven ren.

Mannen måtte forresten komme fra jobb for å kjøre meg fordi knøtt hadde bæsjet og jeg kunne jo ikke skifte.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 23:42   #102
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Det siste alternativet. Og så sorterer jeg. (selvfølgelig)

Og hvis det er greit, vil jeg gjerne benytte anledningen til å takke min elskede oppvaskmaskin for å ha gjort livet så mye lettere, og rett og slett for at den er en så fantastisk dings!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 14:08   #103
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det siste alternativet. Og så sorterer jeg. (selvfølgelig)

Og hvis det er greit, vil jeg gjerne benytte anledningen til å takke min elskede oppvaskmaskin for å ha gjort livet så mye lettere, og rett og slett for at den er en så fantastisk dings!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 11:00   #104
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Mangler et alternativ som passer. Jeg setter håndtaket ned, men små skarpe kniver og biffkniver med håndtaket opp.

Det er rapportert minst ett dødsfall som følge av kniver som står med håndtaket ned, en amerikansk dame som snublet og landet i en åpen oppvaskmaskin og ble spiddet. Jeg lukker alltid oppvaksmaskinen etter jeg hørte det.

Å fy av meg..
Etter beskjed fra mannen har jeg alt med håndtaket ned bortsett fra spisse kniver.
Grunnen?
Det blir dårligere vasket hvis de står ned, men spisse kniver bør ned uansett siden vi kan kutte oss på dem ved utrydning.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 13:33   #105
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Her settes bestikket med håndtaket opp

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:30   #106
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Håndtaket ned, utenom spisse kniver da

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:00   #107
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Jeg setter håndtaket ned bortsett fra på biffkniver - de får pent stå med håndtaket opp for det motsatte er ikke lurt. :erfaren:

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 20:42   #108
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Har bestikkhylle øverst og der ligger alt bestikket

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 23:25   #109
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Med håndtaket ned. Da blir det skikkelig rent. Vi skyller som regel ikke av tallerkener og bestikk. Maskinen vi har vasker rent uansett og i lengden sparer en faktisk miljøet ved å ikke skylle alt.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 15:12   #110
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Siste alternativet... Må ha de skarpe ned, siden jeg har to som er ramme på å holde på ed oppvaska så fort jeg ser bort ett sekund.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:16   #111
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Håndtaket ned på alt, bortsett fra spisse kniver. Det er en selvfølge å passe på når barn er inærheten.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 11:24   #112
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Gafler og skjeer med håndtaket ned, kniver med håndtaket opp.

Har raster på bestikkkurven som gjør at dette er eneste mulighet. Ja, jeg vet jeg kan ta av rasteret, men syns det er greit å bruke det. Sorterer ikke hvor jeg setter hva.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 12:04   #113
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Jeg setter bestikket i oppvaskmaskinen med håndtaket ned, føler det blir mest rent da.. Jeg er imidlertid nøye med å ta dem i håndtaket når jeg tar dem opp igjen. Litt klønete, men man får da sin teknikk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 13:36   #114
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Sorterer, skaftet ned. Det var en periode hvor vi satte skaftet opp, fordi minstemann er så ivirg på å hjelpe til, men nå har han lært seg å være forsiktig.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 17:07   #115
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Med håndtaket ned, bortsett fra på spisse kniver. Har skjært meg et par ganger.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 10:25   #116
bitte lille my
Fullverdig medlem
 
bitte lille my sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 42
bitte lille my har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Med håndtaket ned.
Skarpe kniver (kokkekniver) vasker vi aldri i vaskemaskinen.

__________________
Gutt født oktober 2006
bitte lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 09:58   #117
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Med håndtaket ned, og så sorterer jeg gafler, skjeer, kniver osv. for seg.

Jøss. Det hadde jeg aldri trodd om deg, Toffen.

Jeg veier bolle- og rundstykkeemner, men sorterer ikke bestikk. Har gjort det nok på hotell, tenker jeg, og blitt allergisk.

Jeg setter dem med håndtaket ned, og vasker aldri aldri aldri kokkekniver i maskinen. Det er fy-fy!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 11:08   #118
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan setter du bestikket i oppvaskmaskina?

Skarpe kniver med håndtaket opp. Det andre med håndtaket ned.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no