Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Klarer du kle på deg bunaden selv?
Ja 147 83,52%
Nei 10 5,68%
Har ingen bunad å kle på meg. 19 10,80%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-11, 19:54   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Klarer du å kle på deg bunaden din selv?

Jeg klarer det ikke. Må ha hjelp til sølvet, mansjettknapper, forkle og belte.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:55   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.085
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja - jeg klarer det. Men jeg nekter ikke å ta i mot hjelp om noen vil hjelpe med mansjettknappene .

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:56   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Må jeg, så klarer jeg. Men det er helt klart fint med hjelp!

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:57   #4
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Nei, men mens den fortsatt passet, så fikk jeg den på. Tok gjerne imot hjelp, men om jeg var alene, så fikk jeg den på.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:58   #5
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

He,he ser jeg kunne fint hatt et alternativ til.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:58   #6
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja, det klarer jeg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:58   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Hehe, ja. Ellers hadde jeg virkelig ikke orket å kle den på meg. Jeg har Rogalandsbunad.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:58   #8
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Jeg klarer det hvis jeg må.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:58   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja, jeg får den på uten hjelp. Men det har hendt at jeg har måttet ringe min mor for å spørre hvilken vei skjørtet skal være...

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:59   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Jada! Men jeg er ikke så opptatt av symmetri og sånt da, det hjelper.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:01   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Oh yes.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:01   #12
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.113
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja. Og jeg drister meg å tilføye: selvfølgelig. Jeg nærmer meg 40 og om jeg ikke hadde klart å kle på meg et plagg selv, så hadde jeg øvd meg litt.
Jeg får den til og med på uten at skjorta blir krøllete.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:02   #13
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Hm, jeg svarte nei, men var jeg helt alene, så skulle jeg nok klart det... Var rimelig svett i morges før jeg ba om hjelp (blant annet til mansjettknappene, og til å hekte på vesten).

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:04   #14
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja. Og jeg drister meg å tilføye: selvfølgelig. Jeg nærmer meg 40 og om jeg ikke hadde klart å kle på meg et plagg selv, så hadde jeg øvd meg litt.
Jeg får den til og med på uten at skjorta blir krøllete.

Hmf, jeg har passert førti, og må nok begynne å øve. Strykingen derimort, det går på omgang blant venner og betales med en flaske vin. Fin tradisjon som jeg tenker å fortsette med. :P

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:04   #15
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja. Er fristet til å skrive "selvsagt".

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:05   #16
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Ja, det klarer jeg.

Ser alt for mange som ikke kan det og som bryter mange "lover"

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:05   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Gjør vel det om jeg absolutt må, men det er en fordel å få litt hjelp.

mansjettknapper og forkle (særlig nå som kroppen bærer litt preg av at jeg ikke er helt tilbake til utgangspunktet etter fødsel..) er sånt som jeg kan om jeg må, men tar mot om mannen er i nærheten. Skautet er sånn som jeg rett og slett ikke har prøvd på selv, mamma lærte opp mannen min til å knyte sløyfa mi da jeg ikke lenger hadde henne til hjelp. KAN vel om jeg må, men det er lettere å få det rett om andre knyter det på en, rettere sagt, en må tenke speilvendt om en gjør det selv, ellers kommer tampene frem og henger i panna og det er jo ikke noe kjekt...
(Hun lærte ham i samme slengen opp i å "krype under skjørtet" for å trekke ned skjorta som lett lage en pukkel i halsen, og generelt å hjelpe meg å ta på bunaden.)

Så jeg HAR aldri tatt den på helt selv, og stemmer derfor nei. Men måtte jeg, så skulle jeg vel klart det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:05   #18
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Jeg har etter mange års venting endelig fått min egen bunad, og jeg klarte å ta den på selv.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:06   #19
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Jeg klarer ikke høyre mansjettknapp. Da barna var mindre måtte jeg over til naboen for hjelp. Det er knapp som er sydd fast på innsiden av ermet, med en knøttliten hempe den skal igjennom, og det er stramt. Jeg er ekstremt høyrehendt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:09   #20
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.514
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klarer du å kle på bunaden din selv?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg har etter mange års venting endelig fått min egen bunad, og jeg klarte å ta den på selv.

Gratulerer med bunad.
Kan jeg bruke som unnskyldning at jeg har hatt bunad på hver 17.mai siden jeg brukte bleie, og aldri har vært vane med å kle den på meg selv?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no