Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-20, 16:43   #221
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

I år har vi helt tilfeldig egentlig, bestemt oss for ferie i Norge, nokså low key, bestilt hytte og hus i hhv. 4 og 6 netter, samt en helg på hotell, fra etter midten av juli. Kjører bil. Håper når det kommer så langt at dette kan gjennomføres, men kan se det an i det lengste. Og krysser alt vi har for at vi kan gjennomføre feiringen av våre runde dager i midten av august.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 16:56   #222
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg har utvidet reiseforsikring i MasterCard og en fullforsikring i IF. Har de erstatter ikke før det ikke er anbefalt. Mine reiser er Mai og August, får vente å se.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 17:01   #223
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Da har jeg meldt inn til Europeiske Reiseforsikring langturen vår i sommer. De dekker (som jeg tror jeg skrev i en annen tråd) avbestilling uavhengig av framtidig avreisedato. Reiserådet til UD gjelder (foreløpig) fram til 14. april, men de dekker altså reiser med avreisedato etter dette til hele verden. Vi skulle rundt jorden (sånn omtrent ) og ser som svært usannsynlig at vi kan og vil dra i juli. Derfor tok vi beslutningen nå, har avbestilt og benyttet reiseforsikringen for refusjon.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 17:06   #224
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Min reiseforsikring som jeg har gjennom LO Favør dekker nå kostnader ved avbestilling av innenlands flyreiser. Skulle egentlig til Trondheim neste helg på NM Janitsjar, men det utgår jo. Får skatter og avgifter igjen av flyselskapet, så skal jeg prøve på resten via reiseforsikringen.

Er ikke vits å prøve å ombooke, har ikke noe å gjøre i Trondheim innen utgangen av november.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 18:22   #225
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg vet ikke hvordan reiseforsikring vil funke da, om din gjelder for hele følget? Det må du i så fall sjekke ut. Problemet dere kan stå overfor også, er jo at det ikke er restriksjon, men at dere overhodet ikke har lyst til å reise på det tidspunktet. Da er jo hele beløpet tapt.

Jeg er ganske sikker på at min reiseforsikring dekker mitt beløp/vårfamilie.
Står også ovenfor at min venninne er sykepleier og kan bli nektet å reise? Hvor sannsynlig er det at det varer?
Nå dekker europeiske til 14 april. Så vi har tid å tenke.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-20, 20:33   #226
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er ganske sikker på at min reiseforsikring dekker mitt beløp/vårfamilie.
Står også ovenfor at min venninne er sykepleier og kan bli nektet å reise? Hvor sannsynlig er det at det varer?
Nå dekker europeiske til 14 april. Så vi har tid å tenke.

Det vil nok vare en stund. Det er jo akkurat begynt. Tallene stiger enda i Italia.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:31   #227
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg er redd vi kommer til å tape en god del penger på årets ferie. Bagateller, I know, men dog.
Vi har bestilt flybilletter som ikke kan avbestilles og leid feriehus privat gjennom Finn. Har heldigvis betalt med MasterCard, så mulig det hjelper. Det er lenge til juli, så vi avventer enn så lenge.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:42   #228
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi har avbestilt alle hotell, det var frist tidlig april. For flybilletten venter vi bare og ser.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:56   #229
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Vi har bestilt reise med MasterCard, og har fått melding av banken om å sende dokumentasjon av avbestilling. Har kansellert flyreisen, skal melde hotellet at vi ikke kommer. Lurer på om vi kanskje går for ekstra avbestillingsgebyr neste gang vi skal noe sted. :svett:

Har dere tilleggs forsikring på MasterCard? Vi fikk nei fra banken da vi snakket med de om de dekket avbestilling.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 08:57   #230
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg har en datter som skal på europeisk speiderleir i juli i utlandet. Kan aldri tenke meg det blir noe av? 20 000 speidere fra 65 land. Vet ikke om reiseforsikringen dekker dette; tviler på det. Vi har jo kun betalt inn til speiderforbundet i avdrag, 12 500 kr. Anser de som tapt. Jeg og min sønn skulle ha reist og besøkt dem på leiren en dag, flybilletter er kjøpt. Hotellet kan avbestilles. Vi får se hva som skjer i løpet av sommeren.

Så foreløpig sitter jeg stille i båten, er glad vi bor på Sørlandet, har i skrivende stund en snekker som lager ny terrasse her, så kanskje sommerferien bare blir her?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 09:32   #231
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi har frist til begynnelsen av juni til å avbestille det meste av hotell og overnattinger, og med flybillettene venter vi og ser. Jeg har et lite snev av håp (jeg må!) om at vi kan gjennomføre turen, men det ser jo ikke veldig lyst ut.

Flybillettene vet jeg ikke med ennå, men ser at det i iallfall går an å ombooke dem kostnadsfritt. Det er ikke kommet retningslinjer for sommeren ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 10:04   #232
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi avventer inntil videre. Spania om 3,5 mnd er vel ganske urealistisk, men jeg har et håp.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 10:56   #233
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Rart hvor fort ting endres. For to uker siden håpet jeg Londonturen i påsken kom til å bli gjennomført. Dagen før nedstenging av halve Norge håpet jeg at alle tok til vett og ikke gjennomførte feriereiser. I dag håper jeg at hytteforbudet er avblåst til sommeren.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)

Sist redigert av nolo : 18-03-20 kl 12:55.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:41   #234
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi har en Portugal-tur i starten av juli, og lurer på om det er sjans?? Hva tenker dere? jeg prøver ha is i magen og det er jo lenge til. 3,5 måned. Norwegian så jeg kan jo få tilbake cashpoint, og ellers airbnb.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:51   #235
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Vi avventer inntil videre. Spania om 3,5 mnd er vel ganske urealistisk, men jeg har et håp.

Samme her, Hellas med avreise 24. juni. Aner meg at jeg avbestiller alt i løpet av april, egentlig, men har gledet meg så vanvittig nå som jeg hadde råd og fikk det til på alle fronter, så sitter litt inne bare å kaste det nå. Mulig de vil trenge meg på jobb i uker med avtalt ferie.
Men Hellas vil vel opplagt eksistere neste sommer også. Og jeg føler meg uhyre heldig som ikke har økonomiske bekymringer i denne krisen, ferie er ingen selvfølge.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-20, 12:57   #236
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Men Hellas vil vel opplagt eksistere neste sommer også. Og jeg føler meg uhyre heldig som ikke har økonomiske bekymringer i denne krisen, ferie er ingen selvfølge.

Godt sagt, jeg er også takknemlig for det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 13:59   #237
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

I dag har Norwegian kansellert flyvningen til Malaga. Jeg har meldt skade hos IF, som mener at kredittkortselskap skal spleise, så da har jeg meldt skade der, og IF mener Norwegian skal tilbakebetale når de kansellerer. Jeg leste meg forbi alle cash points og fikk krevd refusjon der. Litt tilbakebetaling av tre selskap, endel jobb. Det blir hyggelig med noen kroner inn nå og da.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 14:07   #238
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

I dag har Norwegian kansellert flyvningen til Malaga. Jeg har meldt skade hos IF, som mener at kredittkortselskap skal spleise, så da har jeg meldt skade der, og IF mener Norwegian skal tilbakebetale når de kansellerer. Jeg leste meg forbi alle cash points og fikk krevd refusjon der. Litt tilbakebetaling av tre selskap, endel jobb. Det blir hyggelig med noen kroner inn nå og da.

Når skulle dere reist?

Vi har billetter til Gdansk i slutten av juli. Wizzair bort, SAS hjem. Kjøpt via Travellink. Vi får se om vi får noe refundert. Har ikke fått noe beskjed om at noe av det er avlyst, men vi reiser ikke.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 14:09   #239
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg kommer til å avbestille turen vår til Albania i dag. Skulle reise i slutten av juli. Kjipt, men men...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-20, 14:17   #240
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Moren min fikk mail forrige dagen med tilbud om ombooking av London-flyet i september. De forventer tydeligvis ikke oppstart med det første.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no