Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-17, 11:51   #81
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Problemet med #notallmen er at det i så stor grad brukes for å vri oppmerksomheten over på menn som føler at de blir urettferdig mistenkeliggjort, noe som er en veldig frekk avsporing fra det som faktisk er problemet, nemlig at kvinner blir trakassert. Klart det er kjipt som mann å vite at fremmede kvinner er redd for at du er en potensiell overgriper, men det er jo et ekstremt mye mindre problem enn at kvinnene er redde for overgrep - for ikke å snakke om at kvinner faktisk utsettes for overgrep!

Det er et slagord som, i likhet med «All lives matter», i og for seg, når man ser bare på ordene, er sant og riktig, men på grunn av kontekst og på grunn av hvem som bruker det, ikke er noe man bør si eller stille seg bak.

Ja, helt enig i det altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:53   #82
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Ja, veldig sant. Det er enorm forskjell på #NotAllMen - fulgt av "Anstendige folk gjør nemlig ikke slikt, slutt med det sporenstreks, dere drittsekker som gjør det!" og #Notallmen - fulgt av "Men MEG da, se på MEG, er ikke JEG viktig, MEGMEGMEG!!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 11:56   #83
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Etter min erfaring brukes #notallmen stort sett bare av menn som har behov for å si noe innen området «JEG gjør ikke sånt, så jeg vil ha meg frabedt den slags hatretorikk, typisk kvinnfolk, typisk SJWs, løgn og alternative facts, kvinner er minst like ille som menn siden de kan finne på å mistenkeliggjøre alle menn på den måten, feminisme==mannehat, alt var bedre før» etc., etc. Jeg har til gode å se noen som bruker uttrykket som en oppfordring til menn om å skjerpe seg, dessverre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 12:03   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg har vært litt off SoMe så jeg har knapt sett det, men tror dere så gjerne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:03   #85
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Notallmen-reaksjonen har eksistert i noen år allerede, og er en etterhvert akk så forventet og forutsigbar og alltid antifeministisk reaksjon på debatter/kampanjer som setter søkelys på vold, trakassering og diskriminering av kvinner.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:19   #86
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg likte Aslak Borgersruds kommentar om tafsing, #metoo og overgrep i Dagsavisen i dag - sett i en større sammenheng.

Dette var interessant. Nå står jeg sikkert i fare for å bagatellisere hendelser som andre har vært utsatt for. Jeg har ikke ikke lagt ut #metoo på facebook eller noe annet sted. Men når jeg leser denne artikkelen, så innser jeg jo at jeg også har opplevd ting. To ganger har vilt fremmede menn stilt seg opp foran meg og onanert. Men jeg følte meg ikke forulempet. Reaksjonen min var mer av typen "Herlighet, han var jammen teit som trodde jeg skulle finne det der interessant". Jeg har altså ikke kjent på den skammen som beskrives. Jeg har utelukkende plassert skylden hos den som har utført handlingen.

Den skammen Aslak Borgersrud heller ikke ser ut til å kjenne på. Og ikke kompisene hans heller.

Jeg er trolig ikke oppdratt som alle andre barn ettersom jeg hadde en far og stemor plassert helt ytterst på venstresiden i politikken, og jeg er oppdratt veldig til å tenke at jeg bare har ansvar for mine handlinger og ikke alle andres. Og jeg skjønner at jeg trolig er heldig.


Kan det også være derfor noen (få) menn velger å oppføre seg som de gjør? Fordi de tenker at det å ta til seg krenkelsen er mottakers feil i utgangspunktet?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:40   #87
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg har lagt ut #metoo, og det handler ikke om at jeg har blitt voldtatt.

Det handler om at jeg møtte en blotter som 16-åring alene på en gangsti i vintermørket. Den handler om at jeg som 21-åring bestilte øl i en bar og fikk en guttegjeng bak meg som tok meg oppunder skjørtet på innsiden av lårene og ikke sluttet da jeg høyt ba dem stoppe. Og om en mannlig kollega på 60 år som bøyde seg over lunsjbordet og veide puppene mine i hver sin hånd, siden de var så store. Blant annet.

Jeg er ikke et sekund i tvil om hvem som har skylda, og de fleste tingene hadde jeg aldri i verden hatt behov for å anmelde. Og det handler ihvertfall ikke om mislykket sjekking, slik jeg ser en prøver å forfekte i mediene i dag.

For meg handler #metoo om hvordan det er akseptabelt å oppføre seg overfor andre. Uavhengig om man føler seg som et stakkers offer eller ikke.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 14:46   #88
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Det er helt sant, Pelle.

Jeg tror jeg forsøker å forstå hvorfor jeg tydeligvis ikke har reagert på det som skjedde. Eller i hvert fall ikke reagert på den vanligste måten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 15:05   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg vet ikke om det finnes en vanlig eller uvanlig måte, Tjorven? Jeg er i hvert fall også der, jeg tenker at jeg ikke har vært utsatt for trakassering, men jeg har definitivt blitt utsatt for uønsket oppmerksomhet av seksuell karakter. Men jeg har aldri opplevd det som et press eller skambelagt for egen del, eller av noen som på noen måte har makt over meg. Dermed er det bare irriterende, på samme måte som hvis noen gjør andre kjipe eller drittale små og store ting mot meg.

Det er utrolig irriternde å bli forsøkt tafset på i en bar, men for min del er det noe helt annet enn å bli presset til å yte eller motta seksuelle tjenester av maktmennesker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 18:42   #90
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Jeg syns ikke kronikken av Senneset som HV linket til var irriterende. Det er et svært stort problem at kvinner trakasseres, og det blir ekstra ille når trakasseringen av kvinner er så normalisert at menn som blir ofre for lignende hendelser latterliggjøres av både andre menn, og av kvinner. Vi må snakke ihjel overgrepskulturen, og det innebærer også å snakke om overgrep mot menn og overgrep utført av kvinner. Ja, det er statistisk færre av dem, men den type overgrep skal heller ikke skje.

Jeg skulle ønske vi kunne få en kultur der både menn og kvinner kunne dele sine opplevelser med emneknagger som #metoo, uten at noen begynner å sutre om #notallmen, uten at noen prøver å bruke enkeltopplevelser til å underkjenne at dette er et overveldende mye større problem for kvinner, og uten at enkeltkvinner sutrer over at "menn forsøker å stjele oppmerksomheten".

Eller aller helst skulle vi hatt en kultur der folk oppførte seg bra mot hverandre.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 20:13   #91
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

To ganger har vilt fremmede menn stilt seg opp foran meg og onanert. Men jeg følte meg ikke forulempet. Reaksjonen min var mer av typen "Herlighet, han var jammen teit som trodde jeg skulle finne det der interessant". Jeg har altså ikke kjent på den skammen som beskrives. Jeg har utelukkende plassert skylden hos den som har utført handlingen.

Jeg tror det er mye lettere å legge skylda riktig sted når det handler om fremmede mennesker, og ikke folk man kjenner og trodde var ålreite. Det er vel også derfor det kan være lettere å anmelde en overfallsvoldtekt med ukjent gjerningsmann enn en nachspielvoldtekt - mener jeg leste noe om det for en del år siden.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 20:14   #92
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Eller aller helst skulle vi hatt en kultur der folk oppførte seg bra mot hverandre.

Det ville jo gjort ting en del enklere.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 20:18   #93
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg tror det er mye lettere å legge skylda riktig sted når det handler om fremmede mennesker, og ikke folk man kjenner og trodde var ålreite. Det er vel også derfor det kan være lettere å anmelde en overfallsvoldtekt med ukjent gjerningsmann enn en nachspielvoldtekt - mener jeg leste noe om det for en del år siden.

Det høres logisk og riktig ut. Vel, ikke riktig at det skjer, men riktig at det er lettere å distansere seg når det gjelder ukjente folk.

Jeg befant meg i tillegg i et land som kulturelt sett ligger veldig langt unna Norge, så jeg avskrev det faktisk på kontoen for "kulturelle misforståelser".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-17, 23:56   #94
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Eller aller helst skulle vi hatt en kultur der folk oppførte seg bra mot hverandre.

Kunne lett ha gjort hele #meeto taggen unødvendig ...

Jeg tenker det er en tid og et sted for alt. Jeg tenker at seksuelle overgrep mot menn fortjener en "egen plass" og ikke som et påheng på en kampanje som opprinnelig som kom som en reaksjon på seksuelle trakassering mot kvinner. Jeg tenker at det hadde vært bra for menn som har vært utsatt for overgrep at de slapp å "konkurrere" mot - og bli "druknet" i mengden historier - men at de selv fikk fortelle. Jeg tenker det samme om feks mannlig omskjæring, det er ikke positivt (hverken for guttene eller jentene som blir utsatt for det) at begge deler diskuteres samtidig. Jeg tenker at det har lett for at svake grupper settes opp mot hverandre - en retorikk som har lett for å slå an dessverre.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 11:58   #95
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg tenker det er en tid og et sted for alt. Jeg tenker at seksuelle overgrep mot menn fortjener en "egen plass" og ikke som et påheng på en kampanje som opprinnelig som kom som en reaksjon på seksuelle trakassering mot kvinner.

Nemlig. Overgrep er ille uansett, men det er så unødvendig (og frekt) når lyskasteren rettes mot et spesifikt og stort problem, å rope "se på meg, se på meg!".

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 12:17   #96
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Så en analogi i forbindelse med "blacklivesmatter": Tenk om noen kuppet en Rosa sløyfe-kampanje med "Å, hva med de med lungekreft, da, liksom? TELLER IKKE DE, ELLER?!?!"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 12:19   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

En enda bedre analogi hadde vært «Å, men hva med oss som ikke har kreft? Er ikke vi også verdt noe? Hvorfor er det bare de med kreft som skal få omtanke og hjelp? Vi andre kan også trenge det!»

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 12:22   #98
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En enda bedre analogi hadde vært «Å, men hva med oss som ikke har kreft? Er ikke vi også verdt noe? Hvorfor er det bare de med kreft som skal få omtanke og hjelp? Vi andre kan også trenge det!»

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 12:25   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

"Hva med oss som er veldig forkjølte??"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-17, 13:11   #100
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Seksuell trakassering - hvorfor finner vi oss i så mye?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En enda bedre analogi hadde vært «Å, men hva med oss som ikke har kreft? Er ikke vi også verdt noe? Hvorfor er det bare de med kreft som skal få omtanke og hjelp? Vi andre kan også trenge det!»

Når du sier det slik så opplever jeg nå at jeg trenger litt omtanke og hjelp!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no