Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-19, 14:05   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg ser i den andre "legger du frem klærne..."-tråden at mange legger fram barnas klær til dem. Jeg lurer på om det er vanlig, og om jeg er DårligMor som ikke gjør det?

Her har ungene funnet klærne sine selv siden de begynte på skolen, og nå er de 9 år. Det er sjelden jeg må be dem ta på andre klær (av og til hvis de har funnet bukser som er altfor korte, men de legger vi vekk, så det skjer ikke ofte.)

Den eneste gangen jeg legger frem klær er når de skal ha spesielle eller penklær.

Så hva gjør dere?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:10   #2
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Både og; hun på ti finner frem sine egne klær og legger dem klare kvelden før, men kun etter press fra meg. Sønnen min på syv får klærne dumpet på sengen sin med beskjed om å stå opp og kle på seg. Han klarer fint å finne frem selv, men jeg gjør det fordi det går litt raskere og enn så lenge er hans klær på badet så jeg finner dem frem etter å ha vært der før jeg går inn og vekker ham.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:13   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg har ikke funnet frem klær til poden siden han var 3. Han bretter og legger vekk egne klær også, og om han velger å legge fra seg de skitne klærne på gulvet på rommet sitt, blir de ikke vasket. Det har skjedd noen ganger, og da må han gå i turklær eller penklær på skolen den dagen. En av oss voksne finner frem penklær, men det er fordi de henger sammen med familiens penklær og vi er ikke så interessert i at han skal rote i alt det.

Det er ingen sammenheng mellom god/dårlig mor og hvorvidt man legger frem klær til ungene sine.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:16   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Nei, kan ikke huske sist jeg fant frem klær til ungene. Det var vel kun før de klarte å kle på seg selv.

Synes du det er nødvendig å spørre om det gjør deg til en dårlig mor?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:16   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.972
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Nei. Det har jeg vel omtrent aldri gjort.
Eldste har hatt sterke meninger fra han kunne uttrykke klesønske.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:19   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Nei, absolutt ikke. Der har jeg ikke gjort siden de var fire år gamle. De er nå 9, 13 og 15 år.Niåringen får beskjed når klær skal legges på vask, resten ordner de selv.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:20   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg tenker det hverken er om man legger frem klær eller ikke som avgjør noe som helst om ens skikkethet som forelder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:24   #8
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Datteren min må til og med vaske sitt eget tøy, hun. Det henger sammen med at hennes klær mellomlagres inne på rommet og så blir hun "plutselig" fri for rene klær (pussige greier) og jeg ble så lei at jeg lærte henne hvordan vaskemaskinen fungerer.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 14:45   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Det hender vi finner fram en genser eller hjelper å lete i skapet til Gut, men stort sett finner han klærne sine selv. Det samme med Pie, men da er det for å poengtere at hun _har_ masse klær selv om hun sier hun ikke har noe å ha på.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 15:37   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Mannen min mener jeg skjemmer bort guttungen på 11 siden jeg finner frem klær til han enda. Jeg gjør det mest fordi jeg ikke orker at roter gjennom klesskapet på rommet vårt om morgenen mens jeg prøver å sove. Det er mye enklere for meg å legge det frem for han på kvelden.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 16:06   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Ah, jeg vet det sikkert er ment som en spøk, men det er litt teit å gjøre sånt som dette til en Dårlig Mor/ikke Dårlig Mor-diskusjon. Enten man mener dårlige mødre legger fram klær eller ikke. Kan vi ikke bruke andre utgangspunkt?

Uansett, jeg går av i nøytral da, for jeg har en av hver. Eldstemann, som tidlig likte best å finne frem egne klær, og alltid synes plaggene øverst i skuffen var perfekt. Nokså uavhengig av vind, vær og føreforhold, må det vel nevnes. Han var også veldig lenge fornøyd med alt jeg fylte skuffene hans med, og ville på ingen måte involveres i innkjøp.

Minsten, nå 9 år, vil at vi skal legge frem klær til ham. Så det gjør vi. Han er mer lettfrossen av seg, og er i større grad engstelig for å ikke ha kledd seg godt nok. Han lar seg også i større grad begeistre av klær, både fordi de er fine eller om de er spesielt gode å ha på. Vi trener ham dog i å velge klær selv og ta beslutninger ut fra kjente parametre, så det er et mål for meg at han etterhvert tar ansvar for egen bekledning. Jeg synes dog ikke det var noen hast, selv om storebroren begynte langt tidligere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 16:23   #12
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi trener ham dog i å velge klær selv og ta beslutninger ut fra kjente parametre, så det er et mål for meg at han etterhvert tar ansvar for egen bekledning.

Dette er en sånn ting jeg ikke hadde giddet å trene på, om jeg selv synes det var ok å finne frem klær. Det er 100% sikkert noe som kommer til å skje helt av seg selv med tid og stunder, en eller annen gang i løpet av tiden før han flytter hjemmefra eller etter at han har flyttet hjemmefra. Han kommer ikke til å bli boende hjemme for å slippe å velge klær når han studerer eller jobber.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 16:23   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg er ikke typen til å legge frem dagen før, ikke barna mine heller. Vi planlegger ikke slike ting dagen før, barna synes også det er greit å finne frem selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:07   #14
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

[...]
Det er ingen sammenheng mellom god/dårlig mor og hvorvidt man legger frem klær til ungene sine.

Nei, det var ment som tull da. Jeg tror ikke man er bedre eller dårligere mor alt ettersom man legger fram klær...
Jeg var tydeligvis ikke klar på det, sorry hvis jeg virket dust.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:13   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg har stort sett latt de velge hva de vil ha på seg helt fra de begynte å ha meninger om det. Nå ber jeg de om å finne fram klær til neste dag om kvelden, og om det av en eller annen grunn ikke blir gjort finner jeg fram noe om morgenen. Det blir jo noen rare kombinasjoner av og til, men det er ikke så viktig for meg hva de har på seg så det skal de få lov til å bestemme selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:31   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Vi finner frem til dem, ja. Ideelt sett gjør jeg det kvelden før, ellers fyker vi rundt som slips og leiter etter klær om morgenen, det går som regel bra det også. Vi har en som er supertrøtt og treig om morgenen, og en som trenger hjelp til å velge rette plagg, så det er mindre stress å finne frem til dem enn om de skal gjøre det selv. Av ale ting jeg gjør som er "ekstra", er dette definitivt av de som ikke plager meg. Og selvsagt tenker jeg ikke at det er feil å ikke gjøre det. Skulle tatt seg ut. Mine er 6 og 8, forresten.

__________________
Juni 2011 og januar 2013

Sist redigert av ingling : 26-10-19 kl 18:18.
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:39   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Vi gjorde det i småbarnsperioden da alternativet var endeløs ubesluttsomhet / krampegråt / vill trass om morgenen, og det hadde vi verken lyst eller tid til. Jeg husker ikke helt når vi sluttet, men det var kanskje sånn litt etter skolestart?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 17:41   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Jeg klarer ikke huske når jeg sluttet å gjøre det til guttene, men det var sikkert tidlig barneskole. Jeg finner fram til 5-åringen når hun skal i barnehagen, der bruker de kun ull (nesten hele året) - utebarnehage.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 18:10   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Med snuppa måtte jeg slutte å finne frem klær før hun rundet 2 år. Hun var (og er) en ekstremt viljesterk frøken med klare meninger om klesvalg.

Knerten fant jeg frem klær til i hvert fall ut 2. klasse på skolen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-19, 18:12   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinnoff: legger du fram klær til ungen(e)? Hvor gamle er de?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Mannen min mener jeg skjemmer bort guttungen på 11 siden jeg finner frem klær til han enda. Jeg gjør det mest fordi jeg ikke orker at roter gjennom klesskapet på rommet vårt om morgenen mens jeg prøver å sove. Det er mye enklere for meg å legge det frem for han på kvelden.

Jeg legger frem til han på 11. Kun fordi han er så treg på morgenen og trøtt. Han er absolutt i stand til det selv. Skjer kun i ukedagene. Noen ganger liker han ikke genseren og finner annen selv.

Han velger selv når han skal på sjøspeideren. Etter å ha kledd seg for lite en gang (og ikke hørt på det jeg foreslo) og han kom hjem iskald kler han seg nå skikkelig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no