Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-19, 10:39   #221
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Det var fint! Med rød duk er det jul, og med blå duk er det nyttårsfeiring. Synd at jeg virkelig ikke trenger nytt servise.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 11:32   #222
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Vi har sånne juleplatter fra Porsgrunn som vi bruker som asjetter i jula. Fra 1976 og framover. Det er så langt vi har kommet oss. Jeg kunne godt ha tenkt meg et fint juleservise, men har ikke kommet over noe. Også har vi snømann-kopper fra Lagerhaus fra noen år tilbake, de er koselige.

Jeg likte denne ideen veldig godt! Nå har vi jo det 12 days of Christmas allerede, så det blir nok too much å følge opp med enda et sett små asjetter. Men hadde jeg ikke hatt det skulle jeg jammen gjort det. Synd de ikke finnes i middagstallerkenstørrelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 11:38   #223
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Hm. Nå falt jeg ned i et rabbithole igjen ...
Jeg har et fat fra Rosenthal med et hullmønster langs kanten som jeg ble minnet på av serviset fra Rosendahl. Gikk inn på sidene og fant dette juleserviset. Absolutt granbar, men det var fint! Eller er jeg bare helt i en påbegynnende julepsykose?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 11:59   #224
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg synes det er fint, men det er jo ikke jeg som skal ha det eventuelt. Jeg liker at det er en bord som gjør litt ut av seg og at de ellers er hvite. Jeg synes og de ble ekstra fine på et dekket bord med flere deler sammen.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:00   #225
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Og på grunn av hvordan borden er på tallerkenen gir den en illusjon av at tallerken ikke er helt rund. Også litt artig.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:22   #226
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Usikker på om det alt er nevnt, men dompap til porsgrund synes jeg er fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg D67CD77F-F73F-4B0D-8562-CD10C0CC522A.jpg (14,4 KB, 77 visninger)
__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:22   #227
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Usikker på om det alt er nevnt, men dompap til porsgrund synes jeg er fint.

Åh!

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:27   #228
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Hadeland har glass, så jeg vurderer å gå for «juleglass»

Vedlagte bilder
Filtype: jpeg 68EF14B5-391E-4290-A8FB-65B9095498C6.jpeg (15,5 KB, 56 visninger)
__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-19, 12:32   #229
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

*Forter meg ut av tråden*

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:03   #230
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg synes faktisk dette var litt koselig. Hvis jeg ikke var midt i supersparing akkurat nå, tror jeg nesten jeg ville kjøpt det. https://www.finn.no/161275778

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-19, 23:47   #231
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Jeg likte det til Rosendahl og sjekket litt priser, men en av de nettbutikkene jeg så på hadde skrevet at man bør vaske for hånd for å bevare mønsteret, og da går det ut her.

Jeg er glad i mitt, men vi har hatt det lenge og det knuses jo litt deler gjennom årene. Nå har vi bare igjen akkurat til kjernefamilien, og det er ute av produksjon. Bruker det hele desember.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 21:54   #232
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Dette juleserviset har jeg lyst på: https://www.juleservise.com/lerk-winter/

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-19, 22:04   #233
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Åå, det var nydelig!!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 22:20   #234
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Dette var jo litt morsomt.


https://royaldesign.no/images/fbccb4...800&quality=80

Lang tråd, mulig det har vært lagt inn før.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 22:29   #235
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dette var jo litt morsomt.


https://royaldesign.no/images/fbccb4...800&quality=80

Lang tråd, mulig det har vært lagt inn før.

Det er veldig fint!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 00:08   #236
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Veldig fint!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 13:01   #237
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Dette var jo litt morsomt.


https://royaldesign.no/images/fbccb4...800&quality=80

Lang tråd, mulig det har vært lagt inn før.

Det der er frokosttallerkenen, middagstallerkenen i Kahlerserviset ser sånn her ut:



Jeg syns det begynner å likne på noe jeg kan like.


Men den jeg liker aller best så langt, er middagstallerknen fra Wik og Walsøe. De har droppet det dårlige, ulne trykket de har på de andre juletallerkenene og heller gått for ren, eleganse. Disse syns jeg er fantastiske!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 13:03   #238
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ja, de er nydelige!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 14:36   #239
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

De fra Wik og Walsøe er ganske store, er de ikke?

Her er et som heter Twinkle Stars (som må håndvaskes):

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-19, 16:16   #240
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det der er frokosttallerkenen, middagstallerkenen i Kahlerserviset ser sånn her ut:

Dette serviset liker jeg såpass godt at jeg kan tenker meg å begynne å samle på det. Og det til tross for at den nøtteknekkeren ser litt creepy ut.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no